Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

spel fungerar trots att bränning misslyckades

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Om du vill ha en extern brännare kan jag rekomendera Samsung SE-S224Q, den går på runt 500kr men den är som sagt extern så det är därför den kostar mer än pioneeren...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

kanske inte är till jätte stor hjälp men då min samsung brännare dog för några veckor sedan så har jag använt samma nec som du.

kört med verbatim 8x made in india skivor. Har inte fått några failed bränningar med dom.

den har dock legat och dammat rätt länge så om du använt din heltid så är den nog rätt trött vid det här laget. Skulle investera i en ny brännare, kostar ju inte mycket idag.
      Last edited by Lynx; 2009-03-20, 15:06.
      "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
        Ja de går att starta och spela också.
        Men jag kanske inte borde göra det med tanke på att det stod att det inte fanns stealth i abgx... :S blir förvirrad, 1.5 ska ju inte starta såna spel...
        ja, detta är verkligen lustigt. det kan vara såhär att din brännare får problem med skivan eftersom den är olåst, iaf när den ska läsas (brännare är förövrigt känsligare än vanliga läsare) och pga av detta så finner den inte infon den ska och liknande. din xbox läsare kanske inte är lika kinkig, det finns fler folk här i forumet som startat olåsta skivor, vet dock inte hur deras log ser ut från dem, men jag tror att detta kan vara en orsak. jag har tex några filmer och annats som inte är låsta, de fungerar kanon i extern spelare, men den större majoriteten brännare jävlas med dem. detta är den förklaring jag har på detta idag iaf, jag skulle bränna om backupen om jag var du.

Comment

den e inköpt på tr*dera så jag har ingen aning om hur sönderbränd den kan vara. Fast säljaren säljer massa brännare, så jag antar att han inte hunnit använda alla som en dåre.

Har lyckats bränna en backup utan fel, och då kopierade jag först imagefilen från en annan backup till datorn och brände sedan med imgburn och en arita skiva.
          Så kan problemet bero på någon inställning jag råkat fucka upp i imgburn efter att jag brände den första skivan?
          i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

Det kan bero på skivorna också, testa med att köra på Verbatim, fungerar dom felfritt 5-6 skivor så är sannolikheten stor att felet ligger i median (skviorna)
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

W 10:17:50 L0 Data Zone Capacity Miscompare!
              W 10:17:50 Wanted: 1913760, Got: 1913768

Det stog i loggen...

Den får ju även fel layerbreak enligt loggen.
              X-Box 1.4
              Xenium *ICE*Pin-Head
              120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
              Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
              Wii Wiikey 1.9g
              Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

Comment

Original inlägg av codo Visa Inlägg
                W 10:17:50 L0 Data Zone Capacity Miscompare!
                W 10:17:50 Wanted: 1913760, Got: 1913768

Det stog i loggen...

Den får ju även fel layerbreak enligt loggen.
                verkar vara olika loggar eller spel han postat, kollar du det från abgx360 så står det såhär, hmmm. kan knappast vara samma backup som visas i första brännarloggen, skumt.

Checking Game
                ISO: "_NMS4,$ DVD_RWlND-3540A 1.04 (E"
                Layerbreak: 1913760

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                  verkar vara olika loggar eller spel han postat, kollar du det från abgx360 så står det såhär, hmmm. kan knappast vara samma backup som visas i första brännarloggen, skumt.
                  Jo, det är loggar från samma spel.
                  Dead rising.
                  Det konstiga är att loggen i abgx360 ser olika ut från gång till gång.

När jag kör filen från hårddisken i abgx så ser allt skitbra ut...
                  Inte lyckats hitta en verbatim än, men jag testade men ed aone igår.
                  det gick åt helvete redan efter några procent.

"I 02:10:37 Writing Session 1 of 1... (1 Track, LBA: 0 - 3697695)
                  I 02:10:37 Writing Track 1 of 1... (MODE1/2048, LBA: 0 - 3697695)
                  I 02:10:37 Writing Layer 0... (LBA: 0 - 1913759)
                  W 02:14:50 Failed to Write Sectors 217344 - 217375 - Reason: Begäran kunde inte utföras på grund av ett fel i en I/O-enhet.
                  W 02:14:50 Retrying (1 of 20)."

Misslyckats med 2 märken, båda budgetmärken, men ändå.
                  Ska försöka få tag i en verbatimskiva bara för o kolla om det är brännaren som sviker.
                  Men det kan inte bero på någon inställning i imgburn?

Comment

det lutar mer och mer mot att det är budget skivorna (A.K.A Skit skivor) som orsakar problemen... men det kan också bero på någon inställning i imgburn eller din brännare... eller också en kombination av skivor/brännare/imgburn settings
                    Google is your friend!

Comment

får väl hoppas att det bara är skitskivorna, är det alltihopa så blir det dyrt.
                      Fast jag vet inte vilken inställning jag skulle kunna fuckat upp, layerbreak och allt som tipsas om i guiderna verkar stämma.

Comment

prova med att avinstallera och installera in på nytt (OBS: använder du ett program revo uninstaller så försvinner allt, annars blir det lite rester kvar i registret tror jag...)
                        Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          prova med att avinstallera och installera in på nytt (OBS: använder du ett program revo uninstaller så försvinner allt, annars blir det lite rester kvar i registret tror jag...)
                          Ok, testat det nu.
                          Sen va jag tvungen o testa med en av mina skitskivor igen.
                          Kom till 100%, den skulle precis stänga och jag fick felmeddelande synchronise cache failed.
                          Tryckte på försök igen, och det blev close track failed.
                          Drar slutsatsen att IMGBURN mår bra iaf.
                          Ska testa med en verbatim senare, då får jag veta om det är skivorna eller brännaren som jiddrar.

Comment

japp den slutsatsen kan vi nu dra då du har standard settingsen nu om du inte ändrade det som int sa i guiden? i vilket fall som helst har du inte ändrat något annat än det som int skrivit som fungerar... då är det bara brännaren och eller skivorna kvar som kan orsaka problemet
                            Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                              japp den slutsatsen kan vi nu dra då du har standard settingsen nu om du inte ändrade det som int sa i guiden? i vilket fall som helst har du inte ändrat något annat än det som int skrivit som fungerar... då är det bara brännaren och eller skivorna kvar som kan orsaka problemet
                              Avinstallerade och ominstallerade, kör med originalinställningar bortsett från layerbreak och booktype, så allt borde vara i sin ordning där.
                              Får se vad problemet beror på om en stund när jag skaffat verbatim.

*edit:
                              verbatim va slut på butiken i närheten, så det blev inga.
                              Gick istället o köpte en pioneer 116d.
                              Bränt spelet nu på en av mina skitskivor. Håller bara på o verifiera det. Verkar fungera

*edit2: det funkar
                              Last edited by ndrangheta; 2009-03-23, 04:12.

Comment

Lite " Hej jag lämnade in bilen på verkstan o de glömde fylla på Bromsvätska men bilen fungerar som den skall o man kan köra med den" *Tills man skall bromsa ja

Får man Fail så får man, ingen ide o ödsla tid med att undersöka varför om man inte kör med kvalitetsmärke på brännare o media

Investera i ny brännare = 3/4 del av vad ett nytt spel kostar orginal max.
                                Investera i bra mräken på skivor kostar 1/20 del minst vad ett orginal kostar.
                                You do the math
                                Last edited by Pendragon; 2009-03-23, 09:32.
                                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X