Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bannad box = Bannad från live?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bannad box = Bannad från live?

Köpte en begad box som varit in på rep och blivit refused pga att den var tampered med. Inte så konstigt då han inte ens hade tagit bort klistermärket från *******.

Jag fixade boxen med lite nu Arctic silver 5 och bytte ut x-clamapen mot skruvar och brickor i stället.

Tänkte jag skulle prova koppla upp den mot live för att se.

Döm om min förvåning när jag har tillgång till live!?!?!?

Om boxen blivit refuserad från lagning och tappat garantin, blir den inte automatiskt bannad från live då?

//A

nja inte så konstigt, du har haft tur.

OM microsoft råkar se att din box är moddad när du är uppe på live så blir du bannad och tappar garanti etc.

I det här fallet så såg dom att den var moddad när dom öppnade den. Antagligen så har dom inte brytt sig om att banna den. Jag vet inte om det är praxis att live banna sådana boxar.
    Last edited by Lynx; 2009-03-20, 16:32.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Comment

ok

Jag trodde helt klart att det var så iom att den varit till MS och blev nekad service.

//A

Comment

Den är inte bannad men flaggad för ban
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          Och det betyder?

Comment

att du blir bannad så småningom... typ vid nästa ban vågen...
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              det vet man inte, har de skippat att banna den så kanske de skippat att flagga den också. de kanske trodde den redan var bannad och gått igenom kontrollen, sen såg de klistermärket och då skickade tillbaka den. jag tror det är lugnt och ingen ban på g, det märks nästa ban våg som sagt.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                det vet man inte, har de skippat att banna den så kanske de skippat att flagga den också. de kanske trodde den redan var bannad och gått igenom kontrollen, sen såg de klistermärket och då skickade tillbaka den. jag tror det är lugnt och ingen ban på g, det märks nästa ban våg som sagt.
                hehe ja, det är sant... den möjligheten finns juh också
                Google is your friend!

Comment

Jag kan lösa Banproblem åt folk
                  Absolut inga problem alls

Allt har sitt pris heter det ju *ler*
                  Console Ban Unbanning 2.495:- grejjar jag det för, sen får man precis som i vanlig or dning kontrollera spel för att inte bli utkastad igen.

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=686&xSec=90 *Lol*
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                    Jag kan lösa Banproblem åt folk
                    Absolut inga problem alls

Allt har sitt pris heter det ju *ler*
                    Console Ban Unbanning 2.495:- grejjar jag det för, sen får man precis som i vanlig or dning kontrollera spel för att inte bli utkastad igen.

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=686&xSec=90 *Lol*
                    men då får de nytt id nummer, det är ingen console unban. det är ett nyköp.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                      men då får de nytt id nummer, det är ingen console unban. det är ett nyköp.
                      Same som att Ms reparerar 360 konsoller o skickar iväg nya moderkort
                      Bara binda om alla saker till nya enheten via Ms support *ler*
                      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

en fråga.
                        kan jag bli bannad om jag spelar orginalspel med nedanstående FW ?
                        Xbox360, Hitachi 0047DJ, Flashad med Maximus-Garyopa_XTRM-HITACHv2_3_Stealth
                        Skicka gärna en spelinvite =)
                        http://card.mygamercard.net/sig/vibban.png

Comment

Original inlägg av kau Visa Inlägg
                          en fråga.
                          kan jag bli bannad om jag spelar orginalspel med nedanstående FW ?
                          risken är högre med extreme firmware än ixtreme då den inte alls kontrollerar stealth och därför inte kan svara med de värden som behövs. jag tror även detta inkluderar originalspel men är inte 100 på det. hur som helst så är extreme firmware inte att rekommendera för livespel över huvud taget, även om det finns folk som verkar klara sig bra från ban med den.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X