Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360 + HDMI kabel

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox 360 + HDMI kabel

Har precis handlat mig en 360 och tänkte köra denna via HDMI.
    Dock när jag startar boxen så kommer ingen bild på tvn. Måste man ha nån special HDMI kabel? Eller är det nån inställning man måste göra?

När jag kör med komponent fungerar det utan problem.
    Jag har en 15m HDMI kabel som fungerar utmärkt till min HTPC men boxen kanske är lite petigare på detta? Kanske för lång?

Går du över 10m så se till att ha riktig kvalitetskabel t.ex. supra, inte något budget...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Köp en kabel på 1-2 meter. Då får du skitbra bild även med en budget kabel.
      Du har väl inte TV.n och boxen i skilda rum?
      Army Of Two, Assassin's Creed, Battlefield Bad Company, Brother In Arms: Hells High Way, Conan, Dark Messiah Of Might And Magic - Elements, Dark Sector, Fight Night 3, Kane & Lynch: Dead Men, Lost Planet: Extreme Condition, Mirror's Edge, Prince Of Persia, Rayman Raving Rabbits, The Elder Scrolls IV Oblivion, Tom Clancy's EndWar

Current Game:

*Call Of Duty 5 - World At War*

Comment

Denna kabeln ska gå upp till min projje sen men tänkte testa på tvn först.
        Men verkar ju inte ge nån bild ändå?
        Det är ju projjen som xboxen är tänkt att gå på senare.

Comment

Lite märkligt det där, jag köpte en budget hdmi från kjellOco på 15m och den fungerar utan problem till min projektor.
          Xbox 360 samsung extreme firmware
          Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
          PsTWO V14 Matrix infinity
          Gamecube Qoob

Ps.

Även den starke får ta i när han skiter.

Comment

Original inlägg av BadRuby Visa Inlägg
            Lite märkligt det där, jag köpte en budget hdmi från kjellOco på 15m och den fungerar utan problem till min projektor.
            Kanske ska testa på projjen först med. Tvn som hade något spel kanske.
            Bör inte göra någon större skillnad på dyr eller billig kabel tycker jag då signalen är digital.

Comment

Original inlägg av Drotz-2000 Visa Inlägg
              Bör inte göra någon större skillnad på dyr eller billig kabel tycker jag då signalen är digital.
              det är skillnad, speciellt på långa avstånd. du betalar inte för enbart för luft

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                det är skillnad, speciellt på långa avstånd. du betalar inte för enbart för luft
                Nej man betalar ju för Syrefri koppar om något
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Drotz-2000 Visa Inlägg
                  Man KAN ju ha TUR också.

För att signalen skall komma fram krävs det bra buffring i videokretsen som matar ut signalen i kabeln, en tillräckligt bra kabel för att klara den BANDBREDD som skall överföras, och tillräckligt känsliga komponenter i mottagande utrustning.

1080P signal kräver mer bandbredd än 720P

720P och 1080i kräver samma bandbredd.

480P kräver mindre bandbredd än 720P

480i kräver löjligt lite bandbredd :-)
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

480p - 720p ungefär 10Mbit/s dataström per kanal Multicastat "Singel"
                    ( Canal Digital skjuter detta i SvensktBredbands nät via Cat-5e ) *ler*

1080p Cirka 50Mbit/s dataström per kanal Multicastat "Singel"
                    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                      480p - 720p ungefär 10Mbit/s dataström per kanal Multicastat "Singel"
                      ( Canal Digital skjuter detta i SvensktBredbands nät via Cat-5e ) *ler*

1080p Cirka 50Mbit/s dataström per kanal Multicastat "Singel"
                      Det går inte jämföra dataströmmen för mpeg2/mpeg4/whatever komprimerad video med varierande grad av dataförlust mot HDMI som är en rå okomprimerad signal utan dataförlust.

Tappar du data i HDMI-kabeln så får du prickar i bilden eller ingen bild alls. Jag kan koppla in en sunkig hdmiswitch mellan vår ps3:a och 47" full-hd-lcd:n så ser du snabbt effekten...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                        Det går inte jämföra dataströmmen för mpeg2/mpeg4/whatever komprimerad video med varierande grad av dataförlust mot HDMI som är en rå okomprimerad signal utan dataförlust.

Tappar du data i HDMI-kabeln så får du prickar i bilden eller ingen bild alls. Jag kan koppla in en sunkig hdmiswitch mellan vår ps3:a och 47" full-hd-lcd:n så ser du snabbt effekten...
                        Så ser det ut "Trafikmässigt" per kanal i ett Bredbandsnät som skjuter HD-TV per kund, box o kanal iallafall *I knows*
                        Och givetvis ger paketförlust svart bild eller prickar o störningar om den är liten.
                        / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X