Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

3rd.Wave.Mod.Patch.For.iXtreme

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du behöver inte ha xbox live guld för att tanka hem uppdateringen, däremot behöver du ha ett konto som du aktiverar på live...

vad gäller flashning är det inga som helst problem, man tar bort chippet och flashar på bara ^^

Wii! Kopplade upp mig emot Xbox Live, då bad den mig installera uppdateringen. DONE. Efter det så kunde jag spela det!

Det gick med kopian jag patchat med ppf-o-matic och sen patchat med nme-associator. Så nu kom de inte upp att jag behövde uppdatera nånting eller att disken var oläsbar. Tack som fan för hjälpen

Comment

Inga problem, kul att det löste sig
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av .db. Visa Inlägg
        Någon som testat detta? (Hittade på TL)

"This is a patch that will allow you to play new wave X360 games on IX1.4x
        and 1.5. This wont prevent from a ban but will allow you to play these new
        games without updating your firmware.

a) DO NOT play the resulting game on live
        b) DO NOT have the disc in tray while signed into live (booted or not)

There's a method out there using Muleter and abgx - quite long process though -
        This patch is as easy as a 2 clicks of mouse.

1-Simply launch ppf-o-matic3.exe
        2-Select your ISO
        3-Select patch v14-15.ppf
        4-Apply

I recommend you upgrade your firmware to 1.51 if you want the real deal...
        This patch is to be considered as a temporary solution only.

AGAIN DO NOT PLAY LIVE WITH IT

(Tested on HAWX on iX1.4.."may" work on other games)"
        Fungerade inte för mig i alla fall.. Fick bara "Mixed Media Disc".

Comment

Detta fungerar inte, det blir Mixed Meda Disc bara

Comment

Original inlägg av almo03 Visa Inlägg
            Detta fungerar inte, det blir Mixed Meda Disc bara
            då har du fel layerbreak
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Jag får göra ett sista försök då.. Kan hända att jag råkade bränna ISO-filen sist. För jag har inget minne av att layerbreaken stod till höger..

Jaja, min sista skiva sen är det adios i väntan på att man har möjligheten att köpa ett VIA-kort för uppdat.

Comment

Någon som vet om det finns en liknande patch för att få wave 4 spel att fungera på iXtreme 1.50?

Comment

du kan testa att köra på den här patchen och se om det fungerar med wave 4 också, gör det det så kan du vara glad
                  Google is your friend!

Comment

Bra sätt o bli bannad på är att fulpatcha videopartitioner från Tre eller fyra till två ja....
                    Vill du vara säker så låt bli helt enkelt
                    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                      Bra sätt o bli bannad på är att fulpatcha videopartitioner från Tre eller fyra till två ja....
                      Vill du vara säker så låt bli helt enkelt
                      Är det verkligen så farligt? Jag kollar spelen med abgx och kör med nätverkskabeln utdragen.

Comment

Original inlägg av Buskdoktor Visa Inlägg
                        Är det verkligen så farligt? Jag kollar spelen med abgx och kör med nätverkskabeln utdragen.
                        Kolla alltid spelen med ABGX360 innan o efter bränning, efter bränning väljer du ( titta på DVD ).

Sen spelar det ingen roll att du drar ut TP kabeln ( Nätverket ) den sparar o skickar vidare info så fort du stoppar i den vid ett senare tillfälle för att uppdatera statistik hos Ms.
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                          Kolla alltid spelen med ABGX360 innan o efter bränning, efter bränning väljer du ( titta på DVD ).

Sen spelar det ingen roll att du drar ut TP kabeln ( Nätverket ) den sparar o skickar vidare info så fort du stoppar i den vid ett senare tillfälle för att uppdatera statistik hos Ms.
                          Okej, så om jag kollar spelen med abgx och de går igenom alla testerna så borde det vara rätt säkert? 100% är det ju aldrig dock.

Comment

går dom bara igenom ABGX360 så är dom 99% säkra, om du sedan gör en "ful patch" så blir den 0% säker
                            Google is your friend!

Comment

Så om jag patchar spelet och sedan kör spelet genom abgx så säger abgx att spelet inte klarar alla kontroller som programmet gör, eller?

Comment

Den säger att det inte är säkert då värdena för Video partitionen inte stämmer, om du dessutom kör på Level 3 och har Wave 3 video partition på datorn kommer den autofixa den (återställa)
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X