Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bränd Lite-On men den funkar fortfarande?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

är den stendöd även om du trycker på eject knappen istället för på power knappen? hur ser det ut på den stora klossen (på ström kabeln) lyser den orange/grönt/rött?

*edit:*

ibland kan synkpanelen dö också och därmed tror man att hela boxen är död, medans det bara är synkpanelen... detta går att fixa genom att byta ut synkpanelen eller helt enkelt bara släppa på den och låta den vara ute ett par minuter eller så och sätta tebax igen...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      är den stendöd även om du trycker på eject knappen istället för på power knappen? hur ser det ut på den stora klossen (på ström kabeln) lyser den orange/grönt/rött?

*edit:*

ibland kan synkpanelen dö också och därmed tror man att hela boxen är död, medan det bara är synkpanelen... detta går att fixa genom att byta ut synkpanelen eller helt enkelt bara släppa på den och låta den vara ute ett par minuter eller så och sätta tebax igen...
      Jag hade inte testat att trycka på eject-knappen så jag packa upp den ur lådan igen, koppla in den och tryckte på power-knappen och nu funka den perfekt igen! Asså vad är det här för 360 jag har här egentligen? Inget RROD och inget annat fel heller. Men något med den här 360:n måste ha varit något fel på när den kom från fabrik eller?

Comment

mycket möjligt...

angående rrod och flash dock... (glömde nämna det tidigare) om du gjort fel vid flashningen av en spelare, t.ex eraseat den men inte lagt in ny firmware eller lagt in fel firmware i den eller också om du bara glömt bort att spoofa en drive så får du rrod också... men har du gjort helt rätt och allt gått bra ska det inte orsaka rrod...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Jag har ju inte erasat driven, så långt har jag ju aldrig kommit. Har ju aldrig fått ur själv nyckeln.

Comment

jo det vet jag, men det är några sätt man kan rroda en maskin genom flash, annat än att man spelar mer med flashad maskin och den blir överhettad snabbare

funderar på om det finns något alls du kan göra nu dock... skulle förmodligen vara lättare att gå tebax till butiken ni köpte konsollen och säga att den inte fungerar (att den får rrod) då måste dom om det inte syns att ni varit in i boxen byta ut den... eller så får ni skicka in den till MS och få den lagad av dom...
            Google is your friend!

Comment

Vi har sett Jasprar rödringa
              De är inte 100% iga *ler*

Dock har jag bara sett en Jasper rödringa o fler äldre o några få Falcon.
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Hej är det någon som har hittat någon lösning på hur man läser ur nyckel ur en "jasper" har nämligen precis fått samma problem som Svantesson666, Ja har fan testat allt. Det går inte att läsa ur nyckeln från R707. Jag har flashat massa Lite-On innan och aldrig stött på detta problem, Finns det någon annan stans man kan sätta sin "Probe" och läsa ur nyckeln? Eller är de bättre att bara skicka in den igen, den blinkade med tre röda en gång när jag startade den och sedan när jag stängde av den och startade den igen funka den.

Comment

Original inlägg av b0tr Visa Inlägg
                  Hej är det någon som har hittat någon lösning på hur man läser ur nyckel ur en "jasper" har nämligen precis fått samma problem som Svantesson666, Ja har fan testat allt. Det går inte att läsa ur nyckeln från R707. Jag har flashat massa Lite-On innan och aldrig stött på detta problem, Finns det någon annan stans man kan sätta sin "Probe" och läsa ur nyckeln? Eller är de bättre att bara skicka in den igen, den blinkade med tre röda en gång när jag startade den och sedan när jag stängde av den och startade den igen funka den.
                  Att det är jasper moderkortet spelar ingen roll, jag har personligen gjort massa jasper maskiner, min egna maskin är också jasper... inte stött på detta problemet tidigare... du behöver antagligen skicka in den så att MS kan laga den ja...
                  Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                    Att det är jasper moderkortet spelar ingen roll, jag har personligen gjort massa jasper maskiner, min egna maskin är också jasper... inte stött på detta problemet tidigare... du behöver antagligen skicka in den så att MS kan laga den ja...
                    Word, Maskinen dog nog bara av ren slump.
                    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av b0tr Visa Inlägg
                      Vore intressant om du körde ett "diod-test" med en multimeter mellan R707 hålet och Tx punkten för att se om du får någon kontakt. Det hade ju inte jag. Om du inte heller har det vägrar jag nästan tro på att detta skulle vara en slump. Mellan R708 och Rx hade jag kontakt, har du?
                      Och du vände förresten inte powerkabeln fel i någon hundradels sek eller så först som jag gjorde?

Comment

Har testa lite allt möjligt nu bl.a en lite-on som jag flashat tidigare, jag får samma fel de är datorn de e fel på eller ck:t, jag har inte vänt kabel åt fel håll. Jag ska testa en format c: å se om de hjälper med nytt windows. De knepiga är att ja flasha två lite-ons dagen innan sen nästa dag funka de inte längre.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X