Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skicka in flashat XBOX 360 till MS

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Skicka in flashat XBOX 360 till MS

Hej min xbox fick RROD för ett tag sedan, tänkte skicka in den till Microsoft för att se om de kan fixa. har några frågor:
    Hur stor chans kan det vara att de skickar tillbaka den utan att fixa den i och med att den är flashad?
    Kostar reparationen pengar?(Har garantitiden kvar)
    Kommer de sätta in en ny läsare i den?

Original inlägg av Pachanga Visa Inlägg
    Hej min xbox fick RROD för ett tag sedan, tänkte skicka in den till Microsoft för att se om de kan fixa. har några frågor:
    Hur stor chans kan det vara att de skickar tillbaka den utan att fixa den i och med att den är flashad?
    Kostar reparationen pengar?(Har garantitiden kvar)
    Kommer de sätta in en ny läsare i den?
    Har du inga synliga märken på att den är öppnad så ska det inte vara några problem. Eftersom du har kvar garanti och jag förmodar att du inte är bannad från live så kostar reparationen ingenting. Till och med frakten tur och retur tyskland är gratis.

Se bara till att sigillet under faceplaten är intakt och att du inte har nåt sigill från ev firma om du köpt den flashad.

//A

Comment

Original inlägg av Arasul Visa Inlägg
      Har du inga synliga märken på att den är öppnad så ska det inte vara några problem. Eftersom du har kvar garanti och jag förmodar att du inte är bannad från live så kostar reparationen ingenting. Till och med frakten tur och retur tyskland är gratis.

Se bara till att sigillet under faceplaten är intakt och att du inte har nåt sigill från ev firma om du köpt den flashad.

//A
      Vad bra, jo killen på MS sade att jag har kvar hela garantin som tur är, då jag inte ens försökt ta mig ut och spela på LIVE. Faceplanen, är det den man ska öppna där hårrdisken sitter eller?

Comment

faceplaten är ju själva fronten på xboxen som går att ta bort. där sitter en liten klisterlapp som sitter över skarven.

Comment

Vi rekommenderar att "Vi" återställer boxar inna ndessa skickas in till Ms.
          Vi kastar då in orginalmjukvaran i DVD enheten ( Ej Lite-On ) och lägger på nytt garantisigill om det är skadat.

Boxar moddade hos oss: 500 :- + tillgodo på -500 vid nästa flashtillfälle.
          Boxar ej moddade hos oss = 700 kr + tillgodo på -500 vid nästa flashtillfälle.
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Hur lång tid ska det ta för MS att skicka det där mejlet man ska skriva ut till UPS egentligen? Ringde igår och har inte fått det än...

Comment

det kan ta upp till 48 timmar, har du inte fått det imorrn ring igen
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                det kan ta upp till 48 timmar, har du inte fått det imorrn ring igen
                Man kan ju undra vad det svåra med att skicka iväg ett mejl är liksom.

Btw, paketet man ska lägga in xboxen i, måste det vara hårt eller av papp? Kan det vara lite tunnare men kompensera det med att lägga mycket tidningspapper runt xboxen istället?

Comment

Btw, paketet man ska lägga in xboxen i, måste det vara hårt eller av papp? Kan det vara lite tunnare men kompensera det med att lägga mycket tidningspapper runt xboxen istället?

Har för mig att man kan beställa embalagematerial när man beställer service.
                  Annars funkar ju bubbelplast riktigt bra. Lägg det i en kartong och fyll ut på sidorna och runt om så ska det vara lugnt. Är ju inte ditt fel om Ups sabbar paketet.

//A

Comment

bara det är minst 3cm runt om boxen så bör det gå bra, eller så kan du ringa till MS supporten och be dom skicka ut emballage, då kommer UPS med en låda och instruktioner, om du är snabb så kan du skicka iväg boxen med samma UPS kille... (det du egentligen behöver göra om jag inte minns helt fel, är att lägga själva boxen i påsen och sedan sätta på skumplast grejset på båda sidorna av boxen, lägga ner i lådan tejpa ihop och sätta på den nya fraktlappen) sen ska han kunna ta emot den
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Skickade iväg den, körde bubbelplast runt den samt tidningspapper, och in i en kartong typ, blev rätt fint ändå. Hann aldrig sätta fast lappen, han sa att han skulle göra det eftersom han hade både plastficka och specialtejp i bilen. Nu får man vänta och se om man får en fixad xbox tillbaks. Hoppas hoppas hoppas.

Comment

Återkom gärna med hur det gick för dig
                        Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          Återkom gärna med hur det gick för dig
                          Absolut, det hade varit intressant att veta hur många som har skickat iväg sina flashade boxar som har fått de lagade.

Comment

jo, vore kul o se lite statistik på det
                            Google is your friend!

Comment

Jag funderar flasha min box och det skulle som sagt vara kul med lite stats på hur många som får den godkänd av ms.
                              Lägga upp en lite guide på hur den där lappen som man inte ska ha sönder ser ut och vart den sitter.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X