Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

iXtreme 1.6 och annat!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• iXtreme 1.6 och annat!

Hej.
    Har en nyligen köpt Arcade HDMI iXtreme 1,5 flashad 360 och har än så länge bränt runt 25 spel utan att ha använt mig av AGBX360 (tack för era underbara guider som jag upptäckte idag vilket fömodligen gör så att jag inte blir bannad) men kommer att göra det från och med nu.

Jag har 4 frågor:
    Jag vill bränna de nya spel som kommer ut nu som är wave 3 spel och jag undrar: Kommer iXtreme 1.6 inom en snar framtid? (Kan vänta om det är 2-4 veckor då jag har mycket spel som inte är wave 3, både brända och ej brända)

2:a fråga: Om jag kollar upp t ex Resident Evil 5 nu genom AGBX360, får jag reda på om den är wave 3?

3:e fråga: Om det visar sig att det inte är wave 3 men att något annat är skumt, vad skulle hända om jag brände det då? Och går det att åtgärda felet genom AGBX360 själv?

4: Om jag uppgraderar från 1.5 till 1.6(när det nu kommer), måste jag bränna om mina spel jag bränt förut och lirat med iXtreme 1.5 på boxen?

Tack på förhand
    /Deru

1. Vet man inte

2. Ja, du får reda på att det är wave 2

3. Det är som det skall vara, kör autofix -> Level 3.

4. Nej

Så lite så

Comment

Okej nu har jag förstått det helt rätt.
      Provade köra AGXB360 nu på RE5 och tog reda på vart det står vad för wave det är på spelet.
      Förstår nu också vilka inställningar man ska ha på AGXB360. Men är det nödvändigt att ha den där grejen för iXtreme 1.4 och lägre när man har över 1.4?

Tack
      /deru

Comment

Original inlägg av Deru Visa Inlägg
        Okej nu har jag förstått det helt rätt.
        Provade köra AGXB360 nu på RE5 och tog reda på vart det står vad för wave det är på spelet.
        Förstår nu också vilka inställningar man ska ha på AGXB360. Men är det nödvändigt att ha den där grejen för iXtreme 1.4 och lägre när man har över 1.4?

Tack
        /deru
        nej, men varför inte ha den ikryssad när du ändå kontrollerar backupen, den gör den ju säkrare (bakåtkompatibel). om du kan få med vinterdäck gratis till en bil när du köper den så tar du väl det erbjudandet när du ändå är där och handlar.

Comment

RE5 har inte wave 3

Comment

Tack för svaren.
            Nu väntar jag bara på någon som kan bekräfta att 1.6 är på väg inom en snar framtid

Comment

Tack för svaren.
              Nu väntar jag bara på någon som kan bekräfta att 1.6 är på väg inom en snar framtid
              Ja men det kan inte någon svara på förutom JungleTeam själva, och de säger att det snart är klart men kommer först då. Tolka det hur du vill, men en inte allt för vild gissning är att det kommer innan april är över eller kanske redan innan den hinner starta...

Comment

Tack för svaren.
                ingen som vet, vad ska du förresten med 1.6 till? det ända som den har utöver 1.51 är att man kan rippa spel själv, och för att kunna göra det måste du ändå ha allt som behövs för att kunna flasha den... vi på PSXCare kommer förmodligen inte hålla på med 1.6 såvida det inte finns några fler nyheter i 1.6 som högre live säkerhet, bug fixar eller liknande...
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                  ingen som vet, vad ska du förresten med 1.6 till? det ända som den har utöver 1.51 är att man kan rippa spel själv, och för att kunna göra det måste du ändå ha allt som behövs för att kunna flasha den... vi på PSXCare kommer förmodligen inte hålla på med 1.6 såvida det inte finns några fler nyheter i 1.6 som högre live säkerhet, bug fixar eller liknande...
                  Finns det någon forum eller IRC chatt log där TeamJungle eller c4Eva diskluterar detta? Kan nån snälla länka dit?

Edit: glöm det, jag hittade lite själv
                  http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/753649

Comment

Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
                    Finns det någon forum eller IRC chatt log där TeamJungle eller c4Eva diskluterar detta? Kan nån snälla länka dit?

Edit: glöm det, jag hittade lite själv
                    http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/753649

#fw och #Jungleflasher @Efnet

Comment

Original inlägg av comp00 Visa Inlägg
                      #fw och #Jungleflasher @Efnet
                      samt #stealth360
                      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Kan inte flasha boxen själv så jag väntar hellre på 1.6 istället för att betala för 1.51

Tack

Comment

det är verkligen inte svårt att lära sig flasha själv, dessutom kommer du nästan behöva kunna det för att använda 1.6 extra funktion, nämligen att kunna rippa spel...
                          Google is your friend!

Comment

Och rippa spel är?

Lite noob här !

Comment

Det betyder att du kopierar in dina orginal skivor på datorn... för att senare kunna bränna ut som backup...
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X