Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GH Metallica - kan inte uppdatera

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

haha, grejen är att dom är dumma där osså, vissa i alla fall... han du pratade med kunde kollat upp det med kollegor eller något... det brukar dom göra... men han orkade nog inte
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ringde också till dem för att kolla vad de svarade. Hon jag pratade med sa att det inte var säkert att det skulle funka på en PAL konsoll, hon trodde inte att det skulle funka. Jag påpekade för henne att det var regionsfritt men fick samma svar iaf

Hon nämnde även att man inte skulle kunna koppla upp sig till Live eftersom spelet inte är släppt i Sverige...

Ska hursomhelst testa det snart

Comment

Klart du KAN koppla upp dej mot Live om du vill.

Comment

Ja, det vet jag väl. Men hon visste tydligen inte det.

Har du vågat testa att köra med sladden i ännu?

Comment

Original inlägg av N1lle Visa Inlägg

jag har inga problem hittils
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

jag tror inte de på supporten får lära sig vad de ska svara på dessa frågor, de har standardsvar på vissa frågor som de följer. ska man få bra svar så gäller det att pricka in rätt människa på supporten, det är som att ringa vilket företag som helst som har support. ställer du en fråga utom deras "tabell" så får du vet inte som svar. ring tex telia och undra varför du inte får ip när du kör gentoo, de kommer garanterat svara, kör du inte windows eller mac så kan vi inte hjälpa dig, såvida det inte sitter en människa som är självlärd inom ämnet typ.

frågan är var man vänder sig när ms support inte kan svara på frågan, de om någon borde veta, de SKA kunna ta reda på det iaf om man tjatar.

Comment

hej, jag har också problem med det här spelet... och ett liknande fel på Shaun.White.Snowboard.PAL.XBOX360-GLoBAL

iaf, jag har ixtreme 1.51, snowboardspelet gick bra att köra in updateringar, sedan blev det "disk is unreadble"

På guitar hero metallica så använde jag "Wave_Patcher_3" och trodde det skulle fungera då.... stoppade in spelet och det updaterades en gång tror jag... sedan när xboxen startades om försöker den updatera något skit som jag inte har koll på... sedan disk is unreadble

vad ska jag göra nu?

Comment

Gå in på Live om du kan och ladda hem uppdateringen där istället... varför patchade du den om du redan har 1.51?! det är inte så att spelet blir bättre av att du gör det, snarare tvärtom... den blir sämre! om din box inte är bannad kan du gå live och hämta hem senaste uppdateringen och hoppas det går bra så...

Om du inte kommer så långt kan du prova att bränna ut GH Metallica eller något annat Wave3 spel UTAN att patcha...
                  Google is your friend!

Comment

Original inlägg av jlu Visa Inlägg
                    vad ska jag göra nu?
                    det swizzy redan nämnt. bränner du på verbatimskivor eller använder du billigare märken?

Comment

Om det fortfarande inte fungerar med något av det jag nämt ovan kan du ringa till MS Supporten och fråga dom vad du ska göra om en uppdatering inte går igenom (OBS: Säg INGENTING om att din box är flashad eller att spelet är brännT!!!!! då får du absolut INGEN hjälp alls och riskerar att få din box bannad istället)

i värsta fall får du skicka in boxen till MS för "lagning" (det vill säga att dom tar bort uppdateringen...) om du har en liteon kan vi INTE återställa den åt dig (i dags läget i alla fall), men du bör i sådant fall kolla upp hur garanti sigillet ser ut, och om vårat sitter på ska du ta bort det eller så kommer du in med den till oss och ber om att få den "återställd" det vill säga få nytt garanti sigill om det behövs, plus att vi tar bort vårat sigill och fixar till den lite (skickar man in en box med vårat sigill på får du den inte tebax lagad, nästan garanti på det ) om du däremot har en annan drive bör du återställa den, antingen själv eller hos oss...

återställning vid flashning hos oss kostar 500:- då får du dessutom 500:- till godo vid nästa flashning
                      återställning vid flashning hos någon annan än oss kostar 700:- då får du dessutom 500:- till godo vid nästa flashning
                      Google is your friend!

Comment

Original inlägg av N1lle Visa Inlägg

Spelade ca 40 min uppkopplad mot Live av misstag innan release kunde verifera. Inget ont har hänt och lär väl inte hända heller då releaser veriferar 100%. Men om du chillar 1 nån vecka till så är det fullkommligt rimligt att du kan ha importerat spelet från staterna och sedan väntat på leveransen i någon vecka. Det kommer MS knappast banna dej för. Men vad vet jag. MS har ett rykte om sej att vara onda! =P

Comment

okej, tack för hjälpen!

* jag kör med verbatim skivor som jag bränt i 2x hastighet
                          * en ny dashboard är tydligen installerad
                          * har aldrig varit uppkopplad till xbox live

ska köpa mera skivor och testa så det inte är skivorna iaf, har updaterat flera spel tidigare utan problem...

återkommer...

Comment

Prova att koppla upp dig mot live om du kan, bränn gärna i 2.4x hastighet eller 4x istället för 2x... kanske kan hjälpa dig...
                            Google is your friend!

Comment

Varför 4x, är inte det farligt för kvalitén? Och varför skulle 2x vara sämre än 2.4x?

Comment

nej, 4x är inte farligt för kvaliteten på bränningen, däremot om du kör på 8x kan det börja bli lite farligare, och 2.4x är en "standard" på vissa DL skivor samma med 4x därför kanske det blir bättre bränning vid 2.4x?
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X