Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BenQ flashproblem i jungleflasher 1.55b

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    tydligen inte, alltså, haha.. varför ens kommentera en sådan sak, nyfiken?
    Se första inlägget i tråden:
    Efter att ha lyckats uppgradera min BenQ från 1.41 till ixtreme 1.51 med jungleflasher trodde jag att ALLA BenQ fixar jag lätt.
    Varför skulle jag flasha MIN igen? ;-)

/Svankan

Comment

Original inlägg av svankan Visa Inlägg

Varför skulle jag flasha MIN igen? ;-)

/Svankan
      man kan ha flera
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av svankan Visa Inlägg
        hittar inget om swizzy är nyfiken eller inte i första inlägget.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
          hittar inget om swizzy är nyfiken eller inte i första inlägget.
          haha, jo jag va lite nyfiken
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Jag äger Krysslådan. Men ingen framgång med Blå lampa heller.. så den teorin är borta.. har även testat med mitt Nforce 3a moderkort men icke precis samma fel som svankan. Så din Utrustning är hel.

Kan det ha något att göra med speeden? har 1.4.1-8x och försöker flasha 1.5.1-12x-final?
            Eller måste man stega upp från 1.4.1 och använda 1.5.0 innan man kan köra 1.5.1?

Comment

du kan köra 1.51 direkt, och hastigheten är det inget fel på... hastigheten är låst till 12x vad jag vet på alla 1.5 >

du kanske behöver återställa boxen innan du kan flasha om den... prova med det (lägg in orig firmware och sedan power cycla, och lägga in den nya)
              Google is your friend!

Comment

Tyvärr e det en ******* flashad disk så har inte orginalet tyvärr :-\

Detta har jag testat sen sist.. testat med Xbox360 som ström. Samt dosflash

Comment

du behöver inte ha just din orginal firmware, om du laddade hem 1.51 firmware packet får du med en BenQ orig, då behöver du bara nyckeln (kopiera över i FW Toolbox)
                  Google is your friend!

Comment

Tips

Do it the iprep way i dos. Formatera en bootable usd-sticka med iprep och följ instruktionerna

Funkar inte det så skulle jag gissa på att det är kört.

Comment

hehe gjorde mitt sista försök i dag på morgonen med IPREP. fortfarande får jag erasing.... Wrong drive status.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X