Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rrod

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vårt RROD kit vi säljer i Webshoppen hjälper bara mot överhettade minnesmoduler.
    Många fall så måste man lödao m de utmonterade proceccorerna o det hjälper inte de kitten alls mot.
    O i vissa sällsynta fall räcker det med att glutta på ny kylpasta men inte alltid

Vi brukar släcka fyra fem felkoder med vår reparation.
    ok ... jag har gjort dendär felkods grejen med att hålla inne syncknappen o trycka på eject.... men jag får olika koder varje gång :S 0000, 0101,0010, fast oftast 0010 :S...

vad kan de bero på? xD

Comment

det kan bero på att du trycker för fort på eject knappen eller något... eller också att det finns flera olika fel i boxen... att du fått "0000" är ingen felkod alls... det betyder att du inte gjort rätt

men bästa du kan göra är att återställa boxen till orginal skick och skicka in till MS om du har garanti kvar, annars blir det till att köpa en ny box
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
        Vårt RROD kit vi säljer i Webshoppen hjälper bara mot överhettade minnesmoduler.
        Många fall så måste man lödao m de utmonterade proceccorerna o det hjälper inte de kitten alls mot.
        O i vissa sällsynta fall räcker det med att glutta på ny kylpasta men inte alltid

Vi brukar släcka fyra fem felkoder med vår reparation.

Ja fast kylpastan lägger jag ju bara på när jag ändå är där och bökar runt, som sagt byta ut x-clamen mot ordentliga m5or med insektsnyckel har och sen hetta upp hela kalaset innan man drar åt skruvarna för kung och fosterland har hjälp i alla mina fall iaf.
        Xbox 360 samsung extreme firmware
        Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
        PsTWO V14 Matrix infinity
        Gamecube Qoob

Ps.

Även den starke får ta i när han skiter.

Comment

Fixade det själv....

tog bort den torra kylpstan från GPUn och la på ny... sen satta jag brickor på x clamsen så den spände åt som inihelvete :P

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
          Auto-Saved
          Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
          x
          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
          x
          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
          Working...
          X