Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur flashar man till orginal firmware?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

gjorde så att jag gick in på C:\Program\iPrep\Firmware och där fann jag BenCFW.bin och LitCFW.bin och sen SamCFW.bin och så ersatte jag SamCFW.bin med min orginal.. och sen stog det "vill du ersätta" och då tryckte jag JA , och sen starta jag Iprep och istället för att det stog iXtreme 1.51 så stog det none men ändå fanns en ny md5 kod, och filen där .. så tror ni jag har gjort rätt? för den lyckades skapa USB:N ..
    Nerikeee

Comment

Original inlägg av Nerike Visa Inlägg
      gjorde så att jag gick in på C:\Program\iPrep\Firmware och där fann jag BenCFW.bin och LitCFW.bin och sen SamCFW.bin och så ersatte jag SamCFW.bin med min orginal.. och sen stog det "vill du ersätta" och då tryckte jag JA , och sen starta jag Iprep och istället för att det stog iXtreme 1.51 så stog det none men ändå fanns en ny md5 kod, och filen där .. så tror ni jag har gjort rätt? för den lyckades skapa USB:N ..
      jag tror det är rätt. att den inte hittar versionen beror på att de inte lagt in md5 för original firmware. om du kopierar fimwaren på usb stickan dit du har din original firmware och sedan skriver fc /B orig.bin usbfirmware.bin så kommer de antagligen matcha, då vet du helt säkert att det är rätt, du kan köra kommandon i kommandotolken om du inte har en hexeditor att jämnföra med.

vill du göra det lätt för dig så öppnar du firmware på usb stickan med iprep och jämför md5 med din orginal firmware.. finns många sätt att nå samma mål.

Comment

fixa det! , men nu om jag ska skicka in konollen är det märken där bak, så dom kommer nog se att jag har öppnat.. men spelar det nån roll eftersom om jag köper ett nytt microsoft klistermärke ?
        Nerikeee

Comment

bror på hur petiga dom är ... Men hur stora märken är det???
          Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
          ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

dom är inte så stora, det ärdär back när man måste trycka in skruvmejseln i 7 hål.. men annars, skulle man kunna fixa det med nån slags "platspackel" eller plastic padding i glasfiber? nån som gjort det?
            Nerikeee

Comment

m okej... Du kan ju alltid prova och se men rekommenderar inte det....
              ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

dom är inte så stora, det ärdär back när man måste trycka in skruvmejseln i 7 hål.. men annars, skulle man kunna fixa det med nån slags "platspackel" eller plastic padding i glasfiber? nån som gjort det?
                har du en värme pistol eller liknande du kan ställa in på c:a 300 grader så kan du använda detta för att värma upp och forma om, men var försiktig!!

du bör inte använd en skruvmejsel i fortsättningen till detta, finns special verktyg som används för att öppna utan att skada skalet...
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Eller min damp öppning:P
                  ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
                    Eller min damp öppning:P
                    finns dock en liten risk för att man knäcker skiten då istället
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Hehe okej, men hur stor är chansen på att få tillbaks en xbox från microsoft?
                      räker det att jag bara har ett helt klistermärke eller är det stor risk att jag inte får tillbaks den?

förresten istället för en värme pistol.. skulle man kunna ta en lödpenna?
                      Nerikeee

Comment

Dom brukar säga om dom märker att du vart inne i den att du kan få den lagad för 800kr
                        ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Hehe okej, men hur stor är chansen på att få tillbaks en xbox från microsoft?
                          räker det att jag bara har ett helt klistermärke eller är det stor risk att jag inte får tillbaks den?

förresten istället för en värme pistol.. skulle man kunna ta en lödpenna?
                          att använda lödpenna är dumt som fan det blir ju riktiga smältmärken av den... du ska ha varm luft så att du mjukar upp plasten bara så att du kan få till det lite snyggt så det ser oöppnat ut...

och risken är jätte stor att du inte får tebax den om du har sådana märken på...
                          Google is your friend!

Comment

okej, men det finns inge "plastspackel att köpa eller något? om man kör med värmepistol hur långtavstånd ska jag ha? och hur länge ska jag stå ? har slipat bort stora märken så det syns knappt om man kollar noga men där man stoppar in skruvmeseln i dom 7 hålen syns det att dom har "blivit mindre"
                            Nerikeee

Comment

har du förresten testat själv?
                              Nerikeee

Comment

Tror att han inte har gjort det...
                                ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X