Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

xbox 360 till media center

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• xbox 360 till media center

Hej.

Har sett att man kan koppla sitt 360 till ett media center dator.
    Nu har jag bara vista business på min dator och media center funktionen följer inte med. Så jag undrar om det finns ett tredjepart mjukvara som fungerar ihop med 360'n eller måste de vara media center som finns i vista premium / ultimate

Mediacenter mjukvara ingår i Wn Mediacenter, Vista Home Premium, Ultimate.
    http://www.microsoft.com/windows/win...r/default.aspx

Mitt förslag, skaffa en NAS o strömma Film/Musik/Bilder från den
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=36026
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Snoffa Visa Inlägg
      Hej.

Har sett att man kan koppla sitt 360 till ett media center dator.
      Nu har jag bara vista business på min dator och media center funktionen följer inte med. Så jag undrar om det finns ett tredjepart mjukvara som fungerar ihop med 360'n eller måste de vara media center som finns i vista premium / ultimate
      eller så räcker det med att du använder dig av t.ex Tversity/Windows media player för att strömma musiken, det fungerar lika bra som att ha media center, ända skillnaden är att du inte kan se allt under samma rubrik vad jag förstår... du går då in på "Videos" istället för media center och väljer där datorn...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        eller så räcker det med att du använder dig av t.ex Tversity/Windows media player för att strömma musiken, det fungerar lika bra som att ha media center, ända skillnaden är att du inte kan se allt under samma rubrik vad jag förstår... du går då in på "Videos" istället för media center och väljer där datorn...
        Okey, så jag ska kunna dela ut mitt bibliotek från media player 11 och sen kunna se de på mitt 360 ?

Då kommer vi till det störande att jag vill helst inte lägga in filer i "mina videos" "min musik" mappar, då som ligger på c: disken. Om de inte går att ändra standard platsen till en annan mapp på en annan disk?

Comment

Original inlägg av Snoffa Visa Inlägg
          Okey, så jag ska kunna dela ut mitt bibliotek från media player 11 och sen kunna se de på mitt 360 ?

Då kommer vi till det störande att jag vill helst inte lägga in filer i "mina videos" "min musik" mappar, då som ligger på c: disken. Om de inte går att ändra standard platsen till en annan mapp på en annan disk?
          det är skit enkelt att göra juh! vänta... ska fixa lite bilder åt dig

*edit:*

Börja med att gå in för att lägga till i bibloteket, förmodar att du vet hur man gör?

markera som på bilden ovan (att du ska använda alla du kan komma åt~) sedan lägg till

efter det väljer du bara vilken mapp du ska lägga till enligt bilden nedan och klicka på "OK":

efter det ska det se ut såhär:

sedan klickar du bara på OK igen
          Last edited by Swizzy; 2009-04-07, 11:39.
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Men guld

Nu ska här pillas på musen och klickas på rätt ställen

Tack för hjälpen

Comment

Spela filmer och musik i all sin ära, men killern för media center på xbox360 är väl TV ändå?

Jag tar ner boxer med hauppauge USB sticka samt har deras conditional access modul för boxer i servern, sedan är xbox-360 som står vid TVn media extender. Kör Vista Ultimate på servern med TV antennen.

Funkar faktiskt jättebra, dock ej med HDTV utan bara med SDTV. Jag har ingen annan TV lösning utan ska man titta på TVn så är det xbox som gäller. Köper man till fjärrkontrollen till xbox360 och trycker på "media center knappen" där så startar allt upp i TV läge, annars skulle nog frun tycka det var för bökigt i menyer och sådant. Man behöver alltså aldrig passera xbox dashboard eller något sådant.

Comment

Men om man enbart tänker använda det till att streama filmer/musik/bilder så räcker det med windows media player =)
                Google is your friend!

Comment

Javisst, men det är ju rätt lam som enbart media player, jag tycker det är TV funktionen (media center extender) som gör den cool.

som ren mediaspelare

Fördelar:
                  Står redan bredvid TVn
                  HDMI embedded audio funkar bra (till skillnad från tvix/hdx etc)

nackdelar:
                  Man måste köpa till fjärrkontroll om man vill ha play-paus-ff knappar
                  ingen hdtv (verkar dock klara avi HR, men det används ju inte så mycket)
                  inget mkv
                  inget spela film från rar arkiv
                  lång boot-tid
                  hög ljudnivå
                  usel spolning

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X