Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Byte av HDD

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Byte av HDD

Har nyligen köpt en 120GB HDD till boxen då min 20GB-are börjar få ont om plats. Fick dessvärre inte med någon transfer cable. Går det t.e.x. att föra över alla save-filer + DLC genom att lägga det på ett usb-minne, byta disken och sedan föra tillbaks det eller är jag körd (tills jag får tag på en transfer cable dvs.)? Vill ju att allt ska vara som det är nu med skillnaden att jag har mer hårddiskutrymme.

Tror inte det går,Men är inte helt säker.
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Tyvär har jag inte hört talas om att något sådant skulle fungera, men du kan beställa en sådan kabel gratis från MS... antingen kör du på din gammla Hdd tills du får den kabeln eller så för du över det viktigaste med t.ex minneskort (finns upp till 512mb) till den nya hdd'n men se till att föra över det tillbaka sen igen innan du kör kabeln...

ett annat alternativ är att använda datorn... men det är INTE att rekomendera...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

ok, såg en guide på nätet nyss: http://beta.ivancover.com/wiki/index..._Drive_Upgrade

Om jag gör "Xplorer 360 image and backup method (recommended)" för en original HDD, borde inte det fungera?

Hur menar du att det inte är att rekommendera?
        Menar du att det kan bli strul med t.e.x. live eller att det inte bör göras av nån som är oerfaren?

Comment

Båda, gör du sådär blir det en exakt kopia av den förra hårddisken, inklusive special filen som MÅSTE finnas med på 120gb, den kommer med andra ord registreras som 20gb istället för 120gb... jag rekomenderar att du beställer kostnadsfri kabel från MS istället...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Kanske inte framgick av min första post men 120GB-aren är en originaldisk med case.

Om man då bara gör en backup på partitionerna från 20GB-aren och extractar innehållet i dessa partitioner till resp. partitioner på den nya disken ist för att återställa backupen rakt av så borde det väl fungera?

Eller står du fast vid ditt råd att beställa en kabel från MS? =P

Om man nu skulle göra det med kabel, får man med allting då?
            Läste att vissa savefiler inte skulle följa med samt att videoklipp skulle ignoreras (iofs inte hela världen).

Btw. hur gör man för att beställa sagd kabel? :S

Comment

I teori skulle det kunna fungera att göra så ja, men jag vågar inte lita på sådana metoder... mitt råd till dig är att använda kabeln från MS... läs mer om den här:

http://www.xbox.com/sv-SE/support/sy...amigration.htm

Jag har varit i kontakt med MS supporten angående den här kabeln förut, du måste INTE ha en elite konsoll för att få gratis kabel... det du gör är att fylla i 120gbn's serie nummer istället för Eliten's (som det står i papprena)

jag har inte testat kabeln själv, men allt bör hänga med... då den formaterar hårddisken också...
              Google is your friend!

Comment

Original inlägg av bidr Visa Inlägg
                Har nyligen köpt en 120GB HDD till boxen då min 20GB-are börjar få ont om plats. Fick dessvärre inte med någon transfer cable. Går det t.e.x. att föra över alla save-filer + DLC genom att lägga det på ett usb-minne, byta disken och sedan föra tillbaks det eller är jag körd (tills jag får tag på en transfer cable dvs.)? Vill ju att allt ska vara som det är nu med skillnaden att jag har mer hårddiskutrymme.
                Orginaltransferkits fungerar såhär:

20Gb - 60Gb eller 120Gb

Allt innehåll på måldisken ( 60 /120 ) formateras o sedan kopieras filerna över sen när det är klart formateras källdisken ( 20Gb disken ).

Du kan föra över från 20 - 60 eller 120
                eller 60 - 120

Du kan inte föra över data från 20-20 eller 60-60 eller 120-120.

Man kan även tappa data medans man håller på o bryts strömmen är man lite rökt. Vissa DLC måste bindas om, men sånt sköter Ms per telefon.
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Om man installerar ett spel på disken. Måste man trycka gul och välja att spela det från hdd:n eller räcker det att spelet autostartar när man startar boxen eller att man bara trycker grön i menyn? Eller kör den från skivan i sådana fall istället för hårddisken?
                  PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                  PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                  PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                  360 JTAG Backup Console
                  360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Du måste ha skivan i fast du har den på hårddisken.
                    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
                      Du måste ha skivan i fast du har den på hårddisken.
                      Jo det vet jag. Jag kanske var otydlig. Det jag vill veta är om jag MÅSTE klicka på gul och välja att spela från hårddisken eller om det räcker att trycka på grön i menyn? Förstår den att den ska spela från hårddisken som standard även om jag bara trycker grön eller kör den från skivan då istället?

360 JTAG Backup Console
                      360 JTAGable Console

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                        Jo det vet jag. Jag kanske var otydlig. Det jag vill veta är om jag MÅSTE klicka på gul och välja att spela från hårddisken eller om det räcker att trycka på grön i menyn? Förstår den att den ska spela från hårddisken som standard även om jag bara trycker grön eller kör den från skivan då istället?
                        du kan trycka grön, är det installerat så läser den automatisk från hdd.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                          du kan trycka grön, är det installerat så läser den automatisk från hdd.
                          Gött! Tack.

360 JTAG Backup Console
                          360 JTAGable Console

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                            Orginaltransferkits fungerar såhär:

20Gb - 60Gb eller 120Gb

Allt innehåll på måldisken ( 60 /120 ) formateras o sedan kopieras filerna över sen när det är klart formateras källdisken ( 20Gb disken ).

Du kan föra över från 20 - 60 eller 120
                            eller 60 - 120

Du kan inte föra över data från 20-20 eller 60-60 eller 120-120.

Man kan även tappa data medans man håller på o bryts strömmen är man lite rökt. Vissa DLC måste bindas om, men sånt sköter Ms per telefon.
                            Ett tillägg: du kan INTE heller köra 120 -> 60 -> 20, du kan alltså ENDAST uppgradera, inte nergradera...
                            Google is your friend!

Comment

Fick låna en kabel från game här i stan och förde över allt, gick som en dans.

Dock fungerar inte xbox originals hur många ggr jag än tankar ner dem.
                              Kruxet är (enligt en forumtråd någonstans ifrån som jag googlade fram)
                              att disken jag köpte tydligen inte var original utan en s.k. "refurbished HDD"
                              alltså en WD scorpio-nånting med pirat-doningar i ett originalcase.

Enligt posten så känner MS/XBOXen av att det inte är en originaldisk
                              och hindrar därmed mig från att starta spelen.
                              Demo-spel, spel installerade på HDDn via skiva och nedladdade trailers fungerar u.a.

Nån som kan bekräfta att detta stämmer eller har jag helt enkelt råkat ut för en korrupt emulationsmotor på partitionen?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X