Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inköps fråga

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jag kan inte komma ihåg när jag såg en ny arcade som INTE var jasper senast...men å andra sidan brukar arcade kosta runt 1800:- nuförtiden, så hittar du dom för 1295:- är det nog något gammalt lager...

Jag skulle nog föredra en jasper, om inte annat så kanske det blir några kronor billigare elräkning...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
      Jag kan inte komma ihåg när jag såg en ny arcade som INTE var jasper senast...men å andra sidan brukar arcade kosta runt 1800:- nuförtiden, så hittar du dom för 1295:- är det nog något gammalt lager...

Jag skulle nog föredra en jasper, om inte annat så kanske det blir några kronor billigare elräkning...

Måste legat på lager ett tag
      Dessa är inte jasper
      lot nr 0839
      Arcade Holiday Bundle.
      Är jasper så mycket stabilare att den är värd 400 kr mer?
      i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
        Är jasper så mycket stabilare att den är värd 400 kr mer?
        Går inte att svara på än men min personliga åsikt är nej, falcon är stabil och dessutom så får du ju 3 års garanti
        iPhone 3G:
        Svart 16GB
        Telia Max 25
        PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
        SanDisc MS Pro Duo Ultra II
        4GB
        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Du har en poäng...såg nu att de billigaste jasprarna går för 1800.
          Får köpa en falcon för en femhundring mindre och hoppas på det bästa.
          i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

Comment

galet

verkar ju vara galet jobbigt och krångligt att rippa spel, man måste ha en xboxläsare en anslutningssats en programvara måste hitta patchar på nätet osv shit,

Varför finns det ingen enkel lösning typ en programvara som suger ut exakt vad spelet har att ge och sen blir det en iso och sen bränner man vidare.

Comment

Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
              verkar ju vara galet jobbigt och krångligt att rippa spel, man måste ha en xboxläsare en anslutningssats en programvara måste hitta patchar på nätet osv shit,

Varför finns det ingen enkel lösning typ en programvara som suger ut exakt vad spelet har att ge och sen blir det en iso och sen bränner man vidare.
              Det finns XBC, en nyare version är påväg för att du ska kunna rippa med 1.6 firmwaren (XBC = Xbox Backup Creator) den är just nu under testning...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

MEd lite tur så trollas det av grabbarna som skall släppa programmet som skall initiera 1.6 flashade läsare
                Guld vore om de kunde kombinera programmet med ABGX o låta den ladda ned SS filer etc från en sida eller olika oberoende databaser
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                  MEd lite tur så trollas det av grabbarna som skall släppa programmet som skall initiera 1.6 flashade läsare
                  Guld vore om de kunde kombinera programmet med ABGX o låta den ladda ned SS filer etc från en sida eller olika oberoende databaser
                  varför vill man ha en sådan funktion om man rippar själv? stor ide att rippa själv om du ändå ska byta stealth, ser inte poängen, rawss kommer skilja varje gång du rippar spelet och är den egenrippad så kommer den inte matcha den i databasen. på egenrippade spel räcker det man sätter abgx360 på level 2. tror man att allt är okej så kan man ställa in abgx360 på att skrivskydda filen så den inte patchas i onödan. att man gärna vill patcha allt med abgx360 på nerladdade saker är ju för att man inte vet om skiten kommer från retail eller inte, men rippar du själv så vet du ju om det är original eller inte, hoppas jag.
                  Last edited by int21; 2009-05-29, 18:53.

Comment

ok

jag blir helt galen, betalar för att få det löst

Comment

jag blir helt galen, betalar för att få det löst
                      vad blir du galen på? få vad löst? du vet att du inte kan rippa nya wave 3 spel i dagsläget med ixtreme 1.6 va?

Comment

en ny xbc med stöd för ixtreme 1.6 kommer inom kort förhoppningsvis. du behöver inte leta någon patcher, vad du nu menar med det.

Comment

godmorgon

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                          en ny xbc med stöd för ixtreme 1.6 kommer inom kort förhoppningsvis. du behöver inte leta någon patcher, vad du nu menar med det.
                          Helt ärligt, du verkar ju ha stenkoll jue.

Jag har hört att först måste du ha en läsare kopplad till datorn med en fw 1.6 men just nu finns det ingen programvara för det, bara till 0.88 ( eller nått) sen efter det så måste man leta reda på en ss fil eller vad det heter och kasta in den i ison för programet klarar inte av att hitta allt på skivan, sen bränner man ut det.

Låter skit krångligt

Jag drömmer om

en xbox360 läsare me fw 1.6 en sata sladd kopplingskittet ett program man suger ut allt ur skivan med några knapptryckningar, sen blir det en iso sen bränner man ut som vanligt =)

Vill ju självklart att det skall vara live säkert för jag spelar typ bara spel över liven.

rippar du eller har du läst till dig som jag försöker göra ?

Godmorgon / F

Comment

Helt ärligt, du verkar ju ha stenkoll jue.

Jag har hört att först måste du ha en läsare kopplad till datorn med en fw 1.6 men just nu finns det ingen programvara för det, bara till 0.88 ( eller nått) sen efter det så måste man leta reda på en ss fil eller vad det heter och kasta in den i ison för programet klarar inte av att hitta allt på skivan, sen bränner man ut det.

Låter skit krångligt

Jag drömmer om

en xbox360 läsare me fw 1.6 en sata sladd kopplingskittet ett program man suger ut allt ur skivan med några knapptryckningar, sen blir det en iso sen bränner man ut som vanligt =)

Vill ju självklart att det skall vara live säkert för jag spelar typ bara spel över liven.

rippar du eller har du läst till dig som jag försöker göra ?

Godmorgon / F
                            ja du behöver speciella läsare med kreon firmware 0800 eller ixtreme 1.6. du behöver inte patcha in någon annan stealth, detta gör man via abgx360 på spel man inte rippat själv. om du är nyfiken kan du kolla din rip med abgx360 men sätt då den till level 2 i options så den inte patchas om, för det behövs inte på egenrippade spel som sagt. du ser även om något skulle vara fel i din rip, tex bad game data.

så vad behöver du.

1. läsare, xbc, ev. abgx360 och imgburn.

inte krångligt alls.

läser mkt och har rippat något enstaka lir för länge sedan..

Comment

Detta kanske hjälper
                              http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37075

Trodde jag läst till mig att 1.60 skall man kunna rippa spel med, men när jag såg detta verkar det som att de byggt vidare på 0800 från 1.60 mjukvaran.
                              ja ja.. nu fattas bara ett mysigt program som rippar alla spel med 0800 som baserats på 1.60 med stöd för tredjevågen spelen som kommer ut nu
                              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Det går att rippa med vanlig 1.60 men då måste man böka lite för att aktivera funktionen, om jag inte minns fel så måste man strömsätta dvdläsaren med tallriken halvvägs ute eller liknande.

Skall man ha en drive bara för att rippa kör man med 0800 firmware så slipper man tänka på den detaljen, den är i 0800 läget permanent istället.
                                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X