Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flasha 1.51->1.6 nödvändigt?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

På vilket sätt kan 1.51 blivit osäkert över en natt om man bara spelar "gamla" spel som redan är släppta?

Comment

iXtreme 1.51 = fulpatch till iXtreme 1.5, kollen av videopartition (wave) togs helt enkelt bort så att de nya spelen skulle starta. iXtreme 1.6 kollar videopartitionen igen och nu finns alltså stöd även för Wave3.

Kommer det en Wave4 osv kan man starta dessa spel genom att temporärt stänga av kollen igen genom att starta med en "enabler.iso" skiva, men det lär man ju tröttna på och då är det bara att uppgradera sig igen...

Sedan är det ju det där med security sector version 2, troligen finns det något nytt spel som har sådan för jag kan inte se hur dom skulle kunna fixa stöd för något som inte finns ute att testa...
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

jag har "Intel ICH7R" och "Chipset Intel 975X Express"
        Last edited by nico-valimaki; 2009-05-17, 15:32.

Comment

Men man är väl säker just nu att köra på live med 1.51???
          Är det bara när det kommer ett nytt spel som har SSv2 som man kan bli bannad?

Comment

Original inlägg av Outzider Visa Inlägg
            Men man är väl säker just nu att köra på live med 1.51???
            Är det bara när det kommer ett nytt spel som har SSv2 som man kan bli bannad?
            du är inte lika säker med 1.6 som med 1.51 då 1.51 inte kollar video partitionen alls, om du vill vara så säker du kan vara på live med boxen rekomenderar jag att du uppgraderar till 1.6 och testar spelen i ABGX360 innan du kör dom

många anser att du är säker med att köra med 1.51 och testar spelen i ABGX360 innan bränning (ev. efter också) men eftersom 1.51 inte kollar video partitionen så anser jag att det inte är lika säkert som 1.6, dessutom har 1.6 stöd för framtida waves också (med activate.iso) du kan även köra gammla spel som inte är iXtreme kompatibla med hjälp av den här skivan
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
              du är inte lika säker med 1.6 som med 1.51 då 1.51 inte kollar video partitionen alls, om du vill vara så säker du kan vara på live med boxen rekomenderar jag att du uppgraderar till 1.6 och testar spelen i ABGX360 innan du kör dom

många anser att du är säker med att köra med 1.51 och testar spelen i ABGX360 innan bränning (ev. efter också) men eftersom 1.51 inte kollar video partitionen så anser jag att det inte är lika säkert som 1.6, dessutom har 1.6 stöd för framtida waves också (med activate.iso) du kan även köra gammla spel som inte är iXtreme kompatibla med hjälp av den här skivan
              Nu tror jag någon är trött igen

1.51 är inte Stealthsäker det stämmer men 1.60 har dom ju fixat det så den är lika säker som 1.4 eller 1.5 och kontrollerar säkerhetssektorerna men givet är ABGX ett bra val att använda innan man kör skivor för att vara "Extra säker"...

1.4 kontrollerar io mspelet är korrekt stealthpatchat så som 1.5 och 1.6 även på Wave3.

1.51 gör inte den kontrollen för att få igång Wave3

Sen har vi dem som kör 1.4 eller 1.5 som inte Wave3 går igång på alls som Patchar spelen till Wave2 som sedan inte kommer kunna köras alls på 1.6 som kräver korrekta dumpar.

Mao: 1.60 är den i dags läge stabilaste mjukvaran som bygger på 1.4 - 1.5 med stöd för Wave3 och framtida Waves med Activate.iso.
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Har du ICH) eller ICH10 så behöver du inte köpa något VIA SATA kort alls utan kör på dem.

Du hittar ICH9 på Intels P35 Chipset moderkot och ICH10 på P45 Chipset moderkorten
                Jag har Intel ICH9 på mitt Gigabyte-kort. Och jag satt uppe hela natten igår och försökte få JF att detekta min samsung. Men jag lyckdes inte så jag trodde jag var tvungen att skaffa ett VIA-kort.

Är det någon som kan ge mig några tipps. Jag installerade PortIO32 och NET Framework 3.5 men dvdn ville inte synas.

EDIT: Jag verkar ha Intel® G33 Chipset. Det kanske inte är samma sak.

http://www.gigabyte.com.tw/Products/...ProductID=2600

/Niklas
                Last edited by nils_flowers; 2009-05-19, 08:43.

Comment

Är det någon som vet hur det blir när man rippar en skiva med samsung 162 eller något annat sätt om de kommer vara säker?
                  Självklart kommer jag kolla dem i ABGX360 innan.
                  Någon som hört om de kommer en ny abgx360 version, eller kommer den när det dycker upp spel med någon ny wave4 eller SSv2 eller va de va?
                  Last edited by Outzider; 2009-05-19, 16:31.

Comment

Ny ABGX360 dyker upp när det behövs, annars kan du alltid se nyheterna om ABGX360 här: www.abgx360.net (just nu i alla fall och då info om nya versioner av programmet, inte verifierade spel...)
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Men om man ändå kollar ALLA spel i abgx360 innan man bränner ut dem, är då 1.6 säkrare än 1.51?

Den adderar väl ingen säkerhet i sig utan bara hindrar dig att köra spel som skulle fallerat abgx360?

Comment

Jo den är säkrare den kollar ss v2 om det skulle finnas i spelet.
                        Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                        ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Och det kollar inte abgx360 att den är korrekt?

Comment

Original inlägg av nissepuck Visa Inlägg
                            Och det kollar inte abgx360 att den är korrekt?
                            !.6 mjukvaran vägrar starta spel som inte har en korrekt stealthpatch.
                            Ja ABGX kontrollerar sånt med.

Bästa kombon är ABGX + en bra mjukvara i spelaren.
                            Man kan aldrig vara säker, det har hänt att spel med korrket SS har körts igång o gått igenom men bannat maskiner ändå. Därför kollar man saker med ABGX en gång innan man bränner ut ison o en gång efteråt när man bränt ut den på en skiva så är man säkrare.

Jag har upptäckt att få ggr när man kontrollerat o fixat ett spel och kontrollerar spelet en gång till efter man fått ut den på en skiva och då fått fel.... mycket mysko, tidigare har Mulleter checkat dessa spel helt ok men nu klagar ABGX.

Någon som haft liknande problem eller kör ni spelen helt i blindo efter ni kontrollerat innan ni bränt o sen kastar in skivorna i 360 enheter eller gör fler som jag att man kontrollerar den utbrända skivan i ABGX en gång till?
                            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                              Någon som haft liknande problem eller kör ni spelen helt i blindo efter ni kontrollerat innan ni bränt o sen kastar in skivorna i 360 enheter eller gör fler som jag att man kontrollerar den utbrända skivan i ABGX en gång till?
                              Jag kollar alltid den brända skivan en gång extra, och hittills har den fått grönt från abgx alla gånger så länge bränningen gick bra. Å andra sidan har jag bara bränt ett tjugotal skivor än.

Comment

Original inlägg av airosto Visa Inlägg
                                Jag kollar alltid den brända skivan en gång extra, och hittills har den fått grönt från abgx alla gånger så länge bränningen gick bra. Å andra sidan har jag bara bränt ett tjugotal skivor än.
                                jag gör precis likadant, och får samma resultat, jag har bränt över 50 skivor alla har varit gröna för mig
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X