Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

UFC 09 startar ej?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• UFC 09 startar ej?

Brännde ut UFC 09 och när jag startade det så kommer det bara fram xbox ikonen och trycker man på nån knapp så får man fram dvd menyer. Fick ner spelet i en .iso fil, så jag skapade en .dvd fil till iso filen genom dotdvdcreator. Vad har jag gjort för fel? Är det fel på filen jag laddade, ska jag ladda om och bränna igen? Kan jag rädda skivan, eller är den helt kass?

Prova posta frågan i rätt del i forumet så går det nog bättre
    ---> http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=124
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
      Prova posta frågan i rätt del i forumet så går det nog bättre
      ---> http://forum.psxcare.com/support/forumdisplay.php?f=124
      Vad snackar du om? Hur-bränner-jag-skivor-frågor har inte i spelavdelningen att göra...
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av torva Visa Inlägg
        Brännde ut UFC 09 och när jag startade det så kommer det bara fram xbox ikonen och trycker man på nån knapp så får man fram dvd menyer. Fick ner spelet i en .iso fil, så jag skapade en .dvd fil till iso filen genom dotdvdcreator. Vad har jag gjort för fel? Är det fel på filen jag laddade, ska jag ladda om och bränna igen? Kan jag rädda skivan, eller är den helt kass?
        Du lär behöva uppdatera din firmware om du har lägre än 1.51
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
          Vad snackar du om? Hur-bränner-jag-skivor-frågor har inte i spelavdelningen att göra...
          My bad.

Kasta .dvd filen o kör .ISO filen genom ABGX360 v1.0.1 så skapar den en korrekt .dvd åt dig o checkar ison på samma gång.

Mer info om hur man kör ABGX hittar du bilder steg för steg här:
          http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35639
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Okej varför är jag denhär användaren nu helt plötsligt!!!
            /Pendragon

Comment

Original inlägg av nils_flowers Visa Inlägg
              Okej varför är jag denhär användaren nu helt plötsligt!!!
              /Pendragon
              Du har blivit drabbad av forumförbannelsen. Enda som hjälper är att vända på alla plattorna i innertaket och läsa senaste veckans inlägg i forumet baklänges.

Comment

tror jag har 1.51, inte helt säker dock, men köpte konsollen ny flashad för ca 1 år sedan, så då bör den väl vara 1.51 eller? Såg att jag hade missat ladda ner .dvd filen då den var på ett separat ställe, laddar jag ner den och bränner på ny så funkar det eller? Tyvär så var det min sissta skiva så får väl isf ta och vänta med bränningen, men är det är med största sanorlikhet .dvd filen som gör att det inte funkar eller?

Comment

tror jag har 1.51, inte helt säker dock, men köpte konsollen ny flashad för ca 1 år sedan, så då bör den väl vara 1.51 eller? Såg att jag hade missat ladda ner .dvd filen då den var på ett separat ställe, laddar jag ner den och bränner på ny så funkar det eller? Tyvär så var det min sissta skiva så får väl isf ta och vänta med bränningen, men är det är med största sanorlikhet .dvd filen som gör att det inte funkar eller?
                  Kan vara en nukad release med korrupta filer med ?
                  Kontrollera med ABGX så talar den om för dig om skivan är Okej eller inte. + att den skapar en korrekt .dvd fil om du inte har en
                  / Pendragon

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                    Du har blivit drabbad av forumförbannelsen. Enda som hjälper är att vända på alla plattorna i innertaket och läsa senaste veckans inlägg i forumet baklänges.
                    Får jag måla alla plattor Rosa då också eller
                    / Pendragon

Comment

Om du köpte xboxen för ett år sedan nyflashad och inte har flashat igen så har du INTE 1.51 och kan därav inte spela spelet.

Comment

Original inlägg av Musten Visa Inlägg
                        Om du köpte xboxen för ett år sedan nyflashad och inte har flashat igen så har du INTE 1.51 och kan därav inte spela spelet.
                        Säker på de? Vad har jag för flash isf då? Säg att jag köpte boxen runt slutet av april förra året

Comment

kan ju nämna att det var ett tag sedan jag brännde ett spel, tror sissta spelet jag brännde var quantum of solace, call of duty world of war eller red alert 3 när dom precis komit ut, har aldrig vart nåt problem med nåt av spelen.

Comment

Du har mest troligt flash 1.4x. 1.51 har inte funnits särskilt många veckor, så den har du garanterat inte (såvida din 360 inte blev flashad i framtiden, åkte tillbaka genom en tidsmaskin och såldes till dig innan den fanns

Edit; om du missat det så finns nu även flash 1.6 ute. Ingen jätteskillnad mot 1.51, men se till att få den flashad till 1.6 och bränn en activation disk så behöver du troligen aldrig mer flasha om lådan. (Mer info om det hittar du i forumet.)

Comment

Säker på de? Vad har jag för flash isf då? Säg att jag köpte boxen runt slutet av april förra året
                              tippar på 1.4

http://www.xbins.org/index.php?actio...&Submit=Search

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X