Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nme 2.0 chip och iextreme 1.51 spel problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• nme 2.0 chip och iextreme 1.51 spel problem

Har nme v2.0 chippad xbox360 och har aldrig haft problem att spel inte startar tills nu.
    Har laddat ner ufc 2009 och det vägrar att starta, kommer inte förbi xbox360 start bild.

Antar att det har med min box att göra eftersom den inte är ixtreme flashad.
    Hur gör man så att ixtreme v1.51 kompatibla spel fungerar på min nme chippade maskin?
    Last edited by NickeF; 2009-05-25, 18:41.

Original inlägg av NickeF Visa Inlägg
    Har nme v2.0 chippad xbox360 och har aldrig haft problem att spel inte startar tills nu.
    Har laddat ner ufc 2009 och det vägrar att starta, kommer inte förbi xbox360 start bild.

Antar att det har med min box att göra eftersom den inte är ixtreme flashad.
    Hur gör man så att ixtreme v1.51 kompatibla spel fungerar på min nme chippade maskin?
    nme 2 har inte stöd för wave 3. det är tyvärr inget du kan göra åt den än att löda bort chippet och flasha den med ixtreme 1.6.

Comment

lättaste vore nästan att slita ur nme chippet och dra in ix1.51 alt 1.60.
      annars får du patcha runt problemet..
      (hur man gör detta det vet jag inte för jag orkade aldrig bry mig så långt )

Comment

Nme kommer snart med ett nytt chip som tror jag ska klara wave 3 det ska heta NME 2.5 men föredrar Flashning före chippning!
        Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
        ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
          Nme kommer snart med ett nytt chip som tror jag ska klara wave 3 det ska heta NME 2.5 men föredrar Flashning före chippning!
          NME är inte så roligt att hålla på med, risken för banning minskar inte för att man kör med NME, och som en kund mårkte innan så kunde han inte köra sitt Limited Edition Fable 2 ( ORGINALSPEL ) förräns jag slet ut chippet ur maskinen o sen bestämde vi oss för att flasha hans box med iXtreme istället ( 1.4 på den tiden )

Sen måste man Pqtcha alla spel med NME patchar o bara det är ju herejösses jobbigt Och sen blir "Återställningar" jobbiga med tanke på att man fysiskt löder o grisar ned i konsollen
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av allewii Visa Inlägg
            Ja, vem vill gå på någon NME-blåsning ÄNNU en gång...man kan ju knappast påstå att det någonsin varit ett bra val att köra NME-chip...
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
              Ja, vem vill gå på någon NME-blåsning ÄNNU en gång...man kan ju knappast påstå att det någonsin varit ett bra val att köra NME-chip...
              Håller med dej riktigt jobbig att man måste patcha hit o dit
              Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
              ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Vad tar ni för att ta bort chippet + flashning?

Comment

500-700:-, det högre priset bara om installationen av chippet är gjort på ett sätt som gör att vi måste skruva ner boxen i smådelar för att komma åt att ta bort diverse anslutningar.
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

500-700:-, det högre priset bara om installationen av chippet är gjort på ett sätt som gör att vi måste skruva ner boxen i smådelar för att komma åt att ta bort diverse anslutningar.
                    Ok, priset inkluderar flashning också?

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                      nme 2 har inte stöd för wave 3. det är tyvärr inget du kan göra åt den än att löda bort chippet och flasha den med ixtreme 1.6.
                      hm.. så har man iextreme 1.4 och vill lira nya releaser som bionic commando etc. så måste man flasha om till 1.6?

kommer man kunna lira gamla 1.4 releaser med 1.6?

Comment

Original inlägg av LarsonTM Visa Inlägg
                        hm.. så har man iextreme 1.4 och vill lira nya releaser som bionic commando etc. så måste man flasha om till 1.6?

kommer man kunna lira gamla 1.4 releaser med 1.6?
                        Ja om det inte var något fel på releasen som gjorde att den passerade kollarna i 1.4 men inte passerar kollarna i 1.6, dvs startar inte spelet så är det bara för att skydda din box från en onödig liveban.

Comment

Ja om det inte var något fel på releasen som gjorde att den passerade kollarna i 1.4 men inte passerar kollarna i 1.6, dvs startar inte spelet så är det bara för att skydda din box från en onödig liveban.

attans. jag bryr mig inte om live eller om jag blir bannad. uppgraderar jag så finns det chans att mina gamla lir inte funkar då ...

går inte fixa på något sätt så man kan lira allt när man gör uppgraderingen till 1.6 ?

Comment

Original inlägg av LarsonTM Visa Inlägg
                            attans. jag bryr mig inte om live eller om jag blir bannad. uppgraderar jag så finns det chans att mina gamla lir inte funkar då ...

går inte fixa på något sätt så man kan lira allt när man gör uppgraderingen till 1.6 ?
                            Man kan bränna och använda en "activate.iso", startar man den först så stängs alla skydd av och du kan starta icke livesäkra spel.

Comment

Man kan bränna och använda en "activate.iso", startar man den först så stängs alla skydd av och du kan starta icke livesäkra spel.
                              i see! sweet! då får jag väl ta mig in någon dag då med min box och flasha upp den till 1.6. för jag antar att alla nya releaser kommer ha det nya formatet och inte kommer vara speldugliga på 1.4 som jag har nu.

eller kan jag köra activate.iso på 1.4 också för att köra de nya releaserna?

tack för svaren.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X