Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360, grått felmeddelande?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox 360, grått felmeddelande?

Tjenna.

Jag har bränt ut Nhl 09 två gånger i 8x hastighet och allt gick utmärkt vid bränningen och gick igenom agbx'n
    Har lirat det några gånger och nu när jag ska köra så får jag upp detta felmeddelande

Vad är det och vad beror det på?
    Spelet funkar efter då jag blåst i dvd läsaren, men alla andra spel funkar klockrent.
    Någon annan som fått det med denna release?

Jag kör denna release NHL_09-XBOX360-PAL-DAGGER
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

Din laser börjar nog bli rätt trött, eller så använder du dålig media, vad bränner du på för skivor?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      Din laser börjar nog bli rätt trött, eller så använder du dålig media, vad bränner du på för skivor?
      Konstigt att lasern isf ska börja fucka ur eftersom 360 är nyinköpt. Skulle det vara så, så har jag juh kvar garantin. Men konstigt eftersom alla andra spel funkar som dom ska. Jag kör med verbatim DL 8x skivor. Använder IMGBurn och bränner med pioneer 116D
      Last edited by Greim; 2009-05-29, 20:47.
      // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

fungerade skivan på en samma 360 innan det blev såhär? eller var det en annan 360 det fungerade på innan?
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

fungerade skivan på en samma 360 innan det blev såhär? eller var det en annan 360 det fungerade på innan?
          Samma 360. provade Fifa direkt efteråt och det funka utan problem. Nhl funkade klockrent från början, det är nu dom senaste två gångerna jag provat som det blivit så där från början...
          // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

ok, prova att rensa chache minnet, tror inte det kommer hjälpa, men det är värt ett försök

Gå till system menyn -> Memory -> Markera hdd/minneskort och tryck Y (gula) följt av följande kombination:

X X LB RB X X

(X = Blå, LB = Övre Vänstra knappen, den ovanför trigger, RB = Övre högra knappen, den ovanför trigger)
            Google is your friend!

Comment

ok, prova att rensa chache minnet, tror inte det kommer hjälpa, men det är värt ett försök

Gå till system menyn -> Memory -> Markera hdd/minneskort och tryck Y (gula) följt av följande kombination:

X X LB RB X X

(X = Blå, LB = Övre Vänstra knappen, den ovanför trigger, RB = Övre högra knappen, den ovanför trigger)
              Okej, kan provat det senare. Men händer det något speciellt då med boxen om man rensar Chache minnet? inget som förstörs om jag nu måste skicka iväg den, om tillverkarna skulle påpeka det tänkte jag...? hehe
              // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Det som händer är att du tar bort alla tillfälliga uppdateringar och sådant skit till spel, faktum är att dom på xbox supporten säger till folk att köra detta också ibland om dom har problem, när du väl kört den där kombinationen kommer det dyka upp en fråga btw, som frågar dig om du vill genomföra en "system maintence" eller något sådant... den ska du välja ja på =)
                Google is your friend!

Comment

Det som händer är att du tar bort alla tillfälliga uppdateringar och sådant skit till spel, faktum är att dom på xbox supporten säger till folk att köra detta också ibland om dom har problem, när du väl kört den där kombinationen kommer det dyka upp en fråga btw, som frågar dig om du vill genomföra en "system maintence" eller något sådant... den ska du välja ja på =)
                  Okej. Provar det senare..Men det kanske är som du säger att Linsen börjar bli dålig. Vet ej hur känslig dom är...Har juh som sagt bara haft boxen i 2 mån typ
                  // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

EDIT: INT21 du vet inte varför det där felmeddelande kommer upp? Tror du att det är linsen?
                    // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Det kan också vara så att det är en repa på skivan, brända skivor är mycket mycket känsligare för repor än vad vanliga skivor är...
                      Google is your friend!

Comment

Det kan också vara så att det är en repa på skivan, brända skivor är mycket mycket känsligare för repor än vad vanliga skivor är...
                        Har kollat skivan, finns inte en endaste pytterepa!
                        // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Original inlägg av Greim Visa Inlägg
                          Har kollat skivan, finns inte en endaste pytterepa!
                          kan vara som swizzy säger att det är linsen, kan även vara damm, att brännaren gjort sitt eller att det helt enkelt är skivan. kommer det på flera spel så kan du utesluta skivorna, om de fungerat bra innan.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                            kan vara som swizzy säger att det är linsen, kan även vara damm, att brännaren gjort sitt eller att det helt enkelt är skivan. kommer det på flera spel så kan du utesluta skivorna, om de fungerat bra innan.
                            Har provat 10 spel och kommer bara på 1.
                            Kan man inte rengöra linsen på något sätt än att behöva skicka tillbaka xboxet till tillverkarna?
                            // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Original inlägg av Greim Visa Inlägg
                              Har provat 10 spel och kommer bara på 1.
                              Kan man inte rengöra linsen på något sätt än att behöva skicka tillbaka xboxet till tillverkarna?
                              Då är det med största sannolikhet cacheminnet som är fullt. Rensa så ska du se det funkar.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X