Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snälla hjälp!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Snälla hjälp!!

Jag vet att detta inlägg inte ska ligga under xbox 360 allmänt men måste få hjälp från någon datorkunnig som Hansi, pendragon, int, swizzy m.fl...

Nu är det så här va att vi hade personliga kort på datorn. Familjekort bl.a. som jag råkade ta bort när jag markerade FEL när jag skulle ta bort dom från minneskortet på digital kameran och istället så tog jag bort dom från HDD'n. (shift+delete)

Ni som är datorkunnig vet du om det går att få fram dom korten om det sparas någon annanstans? i någon dold mapp eller något? Hoppas ni förstår vad jag menar..SUCK

Ni får gärna flytta tråden sen men måste verkligen få hjälp om det går. Det måste gå på något sätt med dagens nya metoder/program
    Last edited by Greim; 2009-06-01, 18:09.
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

Vi återskapar data för 700:- per påbörjad arbetstimme
    Se bara till att inte accessa hårddisk eller minneskort om vi skall ha någon susning att en lyckas.

Tar det 10 timmar att låta en disk stå o tugga ger vi givet rabatt när vi inte fysiskt sitter o hökar o övervakar
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
      Vi återskapar data för 700:- per påbörjad arbetstimme
      Se bara till att inte accessa hårddisk eller minneskort om vi skall ha någon susning att en lyckas.

Tar det 10 timmar att låta en disk stå o tugga ger vi givet rabatt när vi inte fysiskt sitter o hökar o övervakar
      Okej, men vad menas med accessa hdd'n? Hmm...Ja korten är juh lätt värd 700:- men måste prata med min sambo först..men det finns inget jag själv kan göra för att få tillbaka korten på datorn så att säga?
      // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Köp eller fixa ett program som heter Active Undelete som körs under windows os, med detta program har även jag återupptagit deletade filer från hdd/flashminnen, läs bara lite mer om själva programmet, så kommer det nog gå bra.

Comment

Original inlägg av Greim Visa Inlägg
          Okej, men vad menas med accessa hdd'n? Hmm...Ja korten är juh lätt värd 700:- men måste prata med min sambo först..men det finns inget jag själv kan göra för att få tillbaka korten på datorn så att säga?
          här har du active file recovery och active undelete.

file recovery reggas med nyckel i nfo filen, öppna med anteckningar för att läsa.
          undelete reggas med keymaker, lycka till.

Comment

Kör du Windows är det bara att gå tillbaka till en tidigare "Återställningspunkt" eller vad det kallas. Finns under systemverktyg. Windows skapar automatiskt sådan backup-punkter. Åtminstone 1 per dag. Om du raderade grejerna vid 30 maj, återställer då till 29 maj.

Lycka till

Ps. 700 kr i timmen, omg :/

Comment

Original inlägg av VoRa Visa Inlägg
              Kör du Windows är det bara att gå tillbaka till en tidigare "Återställningspunkt" eller vad det kallas. Finns under systemverktyg. Windows skapar automatiskt sådan backup-punkter. Åtminstone 1 per dag. Om du raderade grejerna vid 30 maj, återställer då till 29 maj.

Lycka till

det fungerar bara om du har sådana inställningar den gör inte det automatiskt om du inte ställer in att den ska göra det, tror inte den håller reda på allt du har på datorn heller...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Har nu fått tillbaka ganska mkt av det jag förlorat.
                Resten är gråa och inte tillängligt men det lär jag få ta =/
                // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

Har nu fått tillbaka ganska mkt av det jag förlorat.
                  Resten är gråa och inte tillängligt men det lär jag få ta =/
                  om du använde de programmen jag länkade till så är det nog det de kan göra. att de är gråa betyder ant. att de blivit delvis överskrivna av annan information och kan därför inte återställas. det är viktigt att försöka återskapa info så fort man kan och därför inte flytta, kopiera mycket filer på hdd då dessa kan skriva över sådana sektorer där andra filer legat. men lite är mer än inget och jag hoppas du kan få fram mer, med tanke på att det var gratis så borde du jubla.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                    om du använde de programmen jag länkade till så är det nog det de kan göra. att de är gråa betyder ant. att de blivit delvis överskrivna av annan information och kan därför inte återställas. det är viktigt att försöka återskapa info så fort man kan och därför inte flytta, kopiera mycket filer på hdd då dessa kan skriva över sådana sektorer där andra filer legat. men lite är mer än inget och jag hoppas du kan få fram mer, med tanke på att det var gratis så borde du jubla.
                    Har nu fått fram det mesta. Man får skatta sig lycklig när det händer en sådan situation att det finns program för det.
                    Tack Int!
                    // Greim

Solus lupus - Ensam varg

Comment

När man raderar en fil så anges platsen som ledig. Ingen data försvinner innan ny data har skrivits till samma plats. Det är tur i fall som dessa.

Har själv lyckats peta bort 6000 bilder en gång när partitionerna på en hårdisk dog men jag lyckades återställa alla.
                      1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Okej, men vad menas med accessa hdd'n?
                        Att du inte skriver något till disken, sitter den som primär partition stäng av datorn så den inte cashar eller använder Virituellt minne o skriver över sektorerna som är raderade. Tar längre tid att återskapa överskriven data men ibland lyckas även våra duktiga tekniker återskapa data som skrivits över några ggr.

Original inlägg av VoRa Visa Inlägg
                        Ja normala 350 kr per påbörjad timme "Standard servicearvode" men då det gäller data o skriva ut hårddiskar o lägga dessa i vaggor o ansluta till *nix system med dyra priogram så blir det lite dyrare.
                        I vissa fall återskapar vi även överskriven data, allt beror på hur många ggr datan skrivits över.

IBAS i Uppsala är dyrare faktiskt
                        3.000 kr bara för att göra en förundersökning.
                        Och skall de återskapa data 30.000 kr
                        De skall inte ha några problem med att återskapa data som skrivits över 5-10 ggr.
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Sluta lova omöjliga saker. Är datan överskriven så är den borta. Är datan överskriven 5-10ggr så är den extremt borta.

Vi debiterar 350:- per påbörjad halvtimme, och debiterar bara tid då någon faktiskt sitter och gör saker med t.ex. datorn, står datorn och tuggar för sig själv så gör teknikern förhoppningsvis andra jobb under tiden.

(Or you are SO fired!)
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                            När man raderar en fil så anges platsen som ledig. Ingen data försvinner innan ny data har skrivits till samma plats. Det är tur i fall som dessa.

Har själv lyckats peta bort 6000 bilder en gång när partitionerna på en hårdisk dog men jag lyckades återställa alla.
                            Japp, därför gör man INTE data recovery genom att börja installera/köra programvara för detta direkt på datorn som hårddisken satt i.

Man kopplar bort hårddisken och ansluter den till en dator som är preparerad för data recovery. Sedan börjar man med att göra en disk image av hårddisken för att minimera risken att man råkar skriva över något.

Är hårddisken i dåligt skick använder man mer speciella program som använder diverse knep för att göra retry på oläsbara sektorer genom att positionera läs/skrivhuvudet lite vid sidan om osv.

Är hårddisken så skadad att den måste öppnas så får man göra bedömning om informationen är värd vad nu de riktiga proffsen som t.ex. IBAS tar, då öppnas den i labmiljö som är helt fria från föroreningar av "gubbar i vita rockar" osv.

Ibland kan man få liv i en död hårddisk genom att skaffa en exakt likadan och flytta över diskar eller kontrollerkort mellan dom.

Har man tur är det bara att klicka på papperskorgen på skrivbordet så hittar man sina bilder där...
                            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                              Sluta lova omöjliga saker. Är datan överskriven så är den borta. Är datan överskriven 5-10ggr så är den extremt borta.
                              Ja nu vaknade du på fel sida igen o har inte gnuggat ögonen

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                              I vissa fall återskapar vi även överskriven data, allt beror på hur många ggr datan skrivits över.
                              I vissa fall betyder inte 100% Jag har själv dyr programvara som ibland kan återskapa även överskriven information. t.ex efter en omformatering o omläggning av operativsystem o då pratar jag inte om Snabbformatering. Ligger på en av mina laptoppar hemma från förra firman.

Jag vet att Micke även ibland använder sig av ett program som skall klara av detta med lite tur.

Ang överskrivningar 5-10 ggr så hänvisade jag till IBAS.

Gmorrn
                              / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X