Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snälla hjälp!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag har själv dyr programvara som ibland kan återskapa även överskriven information. t.ex efter en omformatering o omläggning av operativsystem o då pratar jag inte om Snabbformatering. Ligger på en av mina laptoppar hemma från förra firman.

http://www.youtube.com/watch?v=ltreh6lFrsA
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tror nog jag kan hjälpa till lite här. Det finns en video på hur man får tillbaka filer och bilder även om du har rensat din papperskorg.

Här har du http://www.youtube.com/watch?v=4_7y7qWIK2I

Edit: Om du använder vista så kanske det kommer upp en ruta där det står när du trycker på "Search Deleted Files:
      Åtkomst nekad
      Please log on an account with Administrator privilege and then run the program again.

Då stänger du av programmet och höger klickar på programmet och trycker sedan på Egenskaper. När du har gjort det klickar du på fliken "Kompatibilitet". När du har gjort det markerar du rutan där det står "Kör det här programmet som administratör".

Efter du har gjort det trycker du på verkställ och därefter ok. Sen så går du in programmet igen och börja söka
      Last edited by hejpådig; 2009-06-02, 18:19.

Comment

Original inlägg av hejpådig Visa Inlägg
        Tror nog jag kan hjälpa till lite här. Det finns en video på hur man får tillbaka filer och bilder även om du har rensat din papperskorg.

Här har du http://www.youtube.com/watch?v=4_7y7qWIK2I
        Det är jättebra men han har redan fått tillbaka sina prylar. ;-)
        1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Jaså, såg inte det :P

Comment

Håller faktiskt med, så vitt jag vet så kan ett OS bara få ut ettor och nollor från en HDD och inte rådata (som t.ex. styrkan på magnetfältet), har man då skrivit en nolla till en etta så kan du glömma att få tillbaka det. Isf så måste du gå in i driven och manuellt läsa ur rådatan från HDDn
            iPhone 3G:
            Svart 16GB
            Telia Max 25
            PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
            SanDisc MS Pro Duo Ultra II
            4GB
            Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Ja nu vaknade du på fel sida igen o har inte gnuggat ögonen

I vissa fall betyder inte 100% Jag har själv dyr programvara som ibland kan återskapa även överskriven information. t.ex efter en omformatering o omläggning av operativsystem o då pratar jag inte om Snabbformatering. Ligger på en av mina laptoppar hemma från förra firman.

Jag vet att Micke även ibland använder sig av ett program som skall klara av detta med lite tur.

Ang överskrivningar 5-10 ggr så hänvisade jag till IBAS.

Gmorrn
              Lust att dela med dig av den dyra programvaran?
              // Greim

Solus lupus - Ensam varg
              -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

Comment

Amen sluta trolla!
                Du vet mycket väl som jag att det finns programmvara för att återskapa förlorad data och att olika sådana program arbeter på olika sätt. Jag har själv råkat formatera en disk o installera os på den för att sedan upptäcka att jag plockade "FEL" hårddisk jag lagt på hyllan som inehöll viktig information. Jag fick inte tillbaka allt men jag fick ut det viktigaste för mig, detta trotts Formatering ( inte snabb ) och överläggning av os. ( d.vs En formatering *nollning* + en överskrivning. ) så det är ju jävligt konstigt.
                + att jag även återskapat viss sådan data åt kunder på min förra firma.

Original inlägg av Xager Visa Inlägg
                Håller faktiskt med, så vitt jag vet så kan ett OS bara få ut ettor och nollor från en HDD och inte rådata (som t.ex. styrkan på magnetfältet), har man då skrivit en nolla till en etta så kan du glömma att få tillbaka det. Isf så måste du gå in i driven och manuellt läsa ur rådatan från HDDn
                Man kanske inte får tillbaka 100% med programvara det är ju solklart, i mott fall fick jag tillbaka det jag behövde *läs ovan*
                Men sänker du rotationshastigheten på disken så är det större chans.

Original inlägg av Greim Visa Inlägg
                Lust att dela med dig av den dyra programvaran?
                Dela med som ladda upp absolut inte, med tanke på att dessa programmvaror är Licencierade för andra företag nej.
                Däremot kan jag tillgodose med exakta namn så du kan Googla

Man kan prova:

OnTracks ( EasyRecovery? Professional 6.1 ) som är den senaste versionen jag har nog en tidigare men den låg förut på ungefär 8.000 - 10.000 kr, Den klarar även av att sänka rotationshastigheten på disken i den versionen jag har.

SpinRite ligger nu på version 6 o kostar ungeför 1.000 kr Förut var den betydligt dyrare men den klarar av en hel del som att sänka rotationshastigheten på disken bl,a.

Andra *nix baserade program:

The Sleuth Kit ( TSK ), The Coroner's Toolkit ( TCT ), Forensic Toolkit ( FTK ), DDRescue

Bootbara skivor:
                Ubuntu Rescue Remix, SystemRescueCD & SpinRite
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Amen sluta trolla!
                  Du vet mycket väl som jag att det finns programmvara för att återskapa förlorad data och att olika sådana program arbeter på olika sätt. Jag har själv råkat formatera en disk o installera os på den för att sedan upptäcka att jag plockade "FEL" hårddisk jag lagt på hyllan som inehöll viktig information. Jag fick inte tillbaka allt men jag fick ut det viktigaste för mig, detta trotts Formatering ( inte snabb ) och överläggning av os. ( d.vs En formatering *nollning* + en överskrivning. ) så det är ju jävligt konstigt.
                  + att jag även återskapat viss sådan data åt kunder på min förra firma
                  Vid en formatering så kan man få tillbaka data. Den skriver inte över hela disken med data då.
                  Att du fått tillbaka en del data men inte allt beror på att din installation har skrivit över VISSA filer men inte alla.
                  Om man byter filsystem vid en formatering så kan man också förlora lite data men allt finns kvar vid en normal formatering.

Det blir jobbigare om man kör lågnivåformatering.
                  Det finns program som skriver över all data med 0 vid formatering också.
                  Last edited by N!klas; 2009-06-03, 12:37.
                  1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Amen sluta trolla!
                    + att jag även återskapat viss sådan data åt kunder på min förra firma.

Man kanske inte får tillbaka 100% med programvara det är ju solklart, i mott fall fick jag tillbaka det jag behövde *läs ovan*
                    Men sänker du rotationshastigheten på disken så är det större chans.

Dela med som ladda upp absolut inte, med tanke på att dessa programmvaror är Licencierade för andra företag nej.
                    Däremot kan jag tillgodose med exakta namn så du kan Googla

Man kan prova:

OnTracks ( EasyRecovery? Professional 6.1 ) som är den senaste versionen jag har nog en tidigare men den låg förut på ungefär 8.000 - 10.000 kr, Den klarar även av att sänka rotationshastigheten på disken i den versionen jag har.

SpinRite ligger nu på version 6 o kostar ungeför 1.000 kr Förut var den betydligt dyrare men den klarar av en hel del som att sänka rotationshastigheten på disken bl,a.

Andra *nix baserade program:

The Sleuth Kit ( TSK ), The Coroner's Toolkit ( TCT ), Forensic Toolkit ( FTK ), DDRescue

Bootbara skivor:
                    Ubuntu Rescue Remix, SystemRescueCD & SpinRite
                    Tackar, ska kolla upp programen =)

En annan fråga. När jag formaterar min dator så brukar jag bara stoppa i XP skivan och be datorn boota från den. Sen så formaterar jag som vanligt innan jag börjar installerar det nya OS.
                    Det ska finnas ett bättre sätt att formatera då den ska rensa rubbet på Hdd'n. Vet du hur man gör det? Hoppas du förstår vad jag menar.
                    // Greim

Solus lupus - Ensam varg
                    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

Comment

En annan fråga. När jag formaterar min dator så brukar jag bara stoppa i XP skivan och be datorn boota från den. Sen så formaterar jag som vanligt innan jag börjar installerar det nya OS.
                      Det ska finnas ett bättre sätt att formatera då den ska rensa rubbet på Hdd'n. Vet du hur man gör det? Hoppas du förstår vad jag menar.
                      då behöver du ha ett partitions program som t.ex Norton Partition Magic...
                      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

De flesta HDD tillverkare har något som kallas för DISC Manager tools som går att ladda ned på floppy.
                        Den skriver Fat 1 + 2 o nollar resten, ungefär som en Snabbformatering.

Floppy är lite förleget, men ta tid på dig o låt disken formateras långsamt istället

Partition Magic på en anna nPC fungerar med som Swizzy skrev men har man bara en PC låt den stå o tugga så mår den bättre o upptäcker fel på HDD´n.
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

De flesta HDD tillverkare har något som kallas för DISC Manager tools som går att ladda ned på floppy.
                          Den skriver Fat 1 + 2 o nollar resten, ungefär som en Snabbformatering.

Floppy är lite förleget, men ta tid på dig o låt disken formateras långsamt istället

Partition Magic på en anna nPC fungerar med som Swizzy skrev men har man bara en PC låt den stå o tugga så mår den bättre o upptäcker fel på HDD´n.
                          Partition magic kan man om man köper skivan boota upp från också, dock inte på alla datorer (jag kan t.ex inte göra det på den här datorn med den skivan jag har)
                          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X