Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

wave 3 patch på 1.4 problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• wave 3 patch på 1.4 problem

min box är bannad så jag bryr mig inte så mycket om live delen, har wave3 patchen och har använt denna på säkert 10 spel utan problem, har nu laddat ner prototype och när jag sätter i skivan i boxen säger den att jag måste uppdatera och gör det "disc unreadable". Många känner säkert till det här problemet men:

Jag laddade ner den senaste uppdateringen från xbox.com händer inget när jag sätter i skivan och såg sen att det är samma version som jag har. När jag tar ur hårddisken i boxen funkar spelet perfekt. Någon som har en lösning till detta problem?

Original inlägg av P0rNy Visa Inlägg
    min box är bannad så jag bryr mig inte så mycket om live delen, har wave3 patchen och har använt denna på säkert 10 spel utan problem, har nu laddat ner prototype och när jag sätter i skivan i boxen säger den att jag måste uppdatera och gör det "disc unreadable". Många känner säkert till det här problemet men:

Jag laddade ner den senaste uppdateringen från xbox.com händer inget när jag sätter i skivan och såg sen att det är samma version som jag har. När jag tar ur hårddisken i boxen funkar spelet perfekt. Någon som har en lösning till detta problem?
    att använda en ixtreme som kan läsa wave 3 partitionen på dvd:n, den letar efter den men finner wave 2 istället, vanligt fel med fulpatchade backuper. du kan testa tömma cachen på hdd:n, men det lär troligen inte hjälpa.

Comment

För att tömma cache sök i forumet på NHL 09 så hittar du en knappcomboguide eller kika i FAQ, det bör stå där med.
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

testade o rensa cachen, funkade inte tyvärr :\ tror ni det funkar om jag formaterar den?

Comment

testade o rensa cachen, funkade inte tyvärr :\ tror ni det funkar om jag formaterar den?
          nej, jag tror inte det hjälper, tyvärr. du kan prova om du inte tycker det är för jobbigt eller inte har något av värde på den, det är det enda sättet om du verkligen vill veta, vi kan inte gissa oss fram. återkom om du lyckas starta det, annars antar jag att det inte ordnade sig.

Comment

Är det en fulpatchad Wave3 skiva så kan det bero på det.
            Kan även bero på mediet, kör du Printable, prova isf en Silver Surface eller tvärtom på Verbatim.
            Dammig eller trött laser.
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
              Är det en fulpatchad Wave3 skiva så kan det bero på det.
              Kan även bero på mediet, kör du Printable, prova isf en Silver Surface eller tvärtom på Verbatim.
              Dammig eller trött laser.
              fulpatchad är den ju men som sagt så funkar spelet om jag tar ur hårddisken men det är ju tråkigt att inte kunna spara spelet, ska formatera hårddisken o testa, lite save games man inte vill bli av med egentligen men skit samma.

Har läst runt lite överallt om folk som får den "disc unreadable" när dom försöker uppdatera och alla får tipset att ladda ner senaste uppdateringen och den har jag ju redan.

Comment

funkade inte o formatera, så det blir väl o flasha om eller köpa spelet när de kommer hit helt enkelt

Comment

Kan det inte vara så att spelet kräver att dashboard är patchad till "wave3" nivå för att spelet ska funka?

I så fall borde det ju räcka med att trycka i en äkta skiva med wave3 en gång så att det uppdateras och därefter fortsätta med patchningar

Bara en tanke.

Comment

Original inlägg av nissepuck Visa Inlägg
                    Kan det inte vara så att spelet kräver att dashboard är patchad till "wave3" nivå för att spelet ska funka?

I så fall borde det ju räcka med att trycka i en äkta skiva med wave3 en gång så att det uppdateras och därefter fortsätta med patchningar

Bara en tanke.
                    varje nytt spel kräver ofta något som ska ändras eller läggas in. det har kommit upp på alla nya wave 3 spel jag startat. du måste lägga in denna lilla update, som ant. är unikt för varje spel. förr hände det då och då att man var tvungen att uppdatera, men nu tycker jag det händer rätt ofta när man petar in ett nytt spel.

Comment

fast borde inte den uppdateringen även behövas om jag inte har hårddisken i?

Comment

NXE uppdateringar läggs på HDD/MINNE

iaf. initialt från gamla dash till NXE dash.
                        / Pendragon

Comment

*edit*

pendragon hann före.

*edit 2*

pendragon, eh, man behöver inte ha minne eller hdd för att lägga in dem, alltså läggs dem vid dashboard, i en minneskrets på moderkortet.

de gamla boxarna har inte inbyggt memcard och eftersom de kan lägga in den uppdateringen så krävs ingen speciell lagringsmedia.
                          Last edited by int21; 2009-06-10, 18:59.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X