Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lite-on problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

haha, jadu, det finns många som säger sådana saker, kanske inte äns är THX som skrivit det... dom är inte ensamma om att kunna hacka/flasha...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Men om det inte är THX som ligger bakom den nya iXtreme 1.6 till 83850C så tror jag nog att vi hört från dem redan.
      Det är förvirrande att några säger att det inte går och andra säger att det går. Eller också är det så att det går men att THX startkt rekommenderar folk att inte bara läsa ur DVD keyn på vanligt sätt då kan man missar någon mer info som helst ska vara med, ur Xbox Live synpunkt. De vill ju inte att man spoofar den till 73850 för det har de ju skrivet i readme filen och det ju det folk har gjort om de nu lyckats flasha den tidigare som int21 här ovanför t.ex.

Comment

ja, det är nog så att dom starkt rekomenderar att man håller lite koll på det där... men dom kan inte säga att det är ur live synpunkt direkt på det viset, om det inte är så att dom hittat något som ligger på fel ställen i den "nya" firmwaren i jämförelse med gamla...

tror nämligen inte dom har någon spion som jobbar åt Microsoft för att stoppa oss [i fall dom hade det tror jag vi hade fått orig firmwaren för liteons vid det här laget...]
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

dags att lösa problemet nu egentligen.

kör samma inställningar som förut, kortet och allt e på samma plats som det alltid varit.

men nu till windows installationen. ska jag i9nstallera windows xp och uppdatera till sp3 direkt? sen installera JF och prova igen? för det funkade inte i dosflash heller sist ;<

så hur borde jag installera? allt har fungerat tills ja installerade om burken.

Comment

prova att köra Windows XP med ALLA dom senaste uppdateringarna... fungerar inte det så får du prova att se till att driven är ejectad ordentligt till mitten ungefär
            Google is your friend!

Comment

Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
              dags att lösa problemet nu egentligen.
              Är du hundra på att FW inte är 83850c till skillnad från bilden ovan? Dom tidigaste är tillverkade i april så vitt jag vet så det är inte helt omöjligt.

Comment

ja ska testa med någon äldre lite-on. men finns en som är nya lite-on som krånglade sjukt mkt. men dom ska ju också gå att flasha på samma sätt. eller?

Comment

Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
                  ja ska testa med någon äldre lite-on. men finns en som är nya lite-on som krånglade sjukt mkt. men dom ska ju också gå att flasha på samma sätt. eller?
                  De allra senaste liteon har det inte funnits någon ixtreme firmware till eller ens gått att dumpa/få ut dvdnyckeln fram tills för bara några dagar sen. Det som skiljer sig är att du inte ska använda probe/spear och att den måste dumpas med ett program som har stöd för 83850c (JungleFlasher 0.1.65 beta eller lo83).

Nyckeln dekrypterar man separat med ett annat program (FreeKey) sedan lägger man till den manuellt tillsammans med inquiry osv på den nya ixtreme firmwaren för 83850c. Det är något experimentellt just nu så att flasha över orginal firmware på 83850c innan man har testat att nyckeln är korrekt genom spoofing är nog inte att rekommendera.

Comment

programmet har jag fixat, men min fråga är hur man då läser av nyckeln om man inte använder en probe eller byglar?

Comment

förmodligen kör du bara programmet och läser ur, det som följer med firmwaren... lo83

Jungleflasher 1.65 fungerade inte alls för mig, den vill inte äns starta...
                      Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X