Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Angående NME 2.0 chip på Benq läsare.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Angående NME 2.0 chip på Benq läsare.

Hej ja,

Plockade isär mitt Xbox 360 idag i funderingar på att plocka bort NME 2.0 chippet. Hade isär dvdn så långt så att jag såg Kretskortet uppifrån sett i dvdn,
    men såg inga sladdar som var dit lödade eller något sånt , lödar vissa dit dom underifrån? har bara set beskrivningar och bilder när dom är dit lödade uppe på krets kortet?

Undrar med om det isåfall går att klippa av kablarna istället för att löda bort dom iom att jag inte har någon direkt erfarenhet av att löda?

Tack på förhand!

Original inlägg av Bumbibjornen Visa Inlägg
    Hej ja,

Plockade isär mitt Xbox 360 idag i funderingar på att plocka bort NME 2.0 chippet. Hade isär dvdn så långt så att jag såg Kretskortet uppifrån sett i dvdn,
    men såg inga sladdar som var dit lödade eller något sånt , lödar vissa dit dom underifrån? har bara set beskrivningar och bilder när dom är dit lödade uppe på krets kortet?

Undrar med om det isåfall går att klippa av kablarna istället för att löda bort dom iom att jag inte har någon direkt erfarenhet av att löda?

Tack på förhand!
    du kan klippa av kablarna, men då bör du linda in ändarna i lite el-tejp eller liknande så att det inte finns någon risk att dom kortsluter driven...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tack för snabbt svar!

Får kanske ta och öppna den igen o kolla på hur chippet sitter fast , men det måste ju vara dit lödat underifrån sett så.

Tack igen.

Comment

Original inlägg av Bumbibjornen Visa Inlägg
        Tack för snabbt svar!

Får kanske ta och öppna den igen o kolla på hur chippet sitter fast , men det måste ju vara dit lödat underifrån sett så.

Tack igen.
        Om chippet satt på utsidan och du klipper av o isolerar alla kablar behöver du inte öppna läsaren
        Det brukar inte ens jag göra då kunder begär att vi skall slita ut skräpchippen
        Större risk att någon bana lättar om man är oförsiktig om man löder loss trådarna så för att vara på säkra sidan så låt bli.
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X