Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

360 + PC / WMP11 ( Windows Media Player 11 )

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 360 + PC / WMP11 ( Windows Media Player 11 )

Fick ett litet tips av MaCRo på vårt forum angående att spela upp mediainformation via WMP11 på sin PC, vi hade lite strul o han kunde inte skapa en egen tråd så jag postar den därför
    *Förmodligen under en backupcykel av forumets databas*
    Tja Pen!
    Här är guiden vi snackade om som borde lösa problemen för de som inte får kontakt mellan 360n och PC (WMP11)

Lösning:

1. Öppna upp fönstret för tjänster (kör -> services.msc)
    2. Välj Windows Media Player Network Sharing Service och stoppa den
    3. Gå till C:\Documents and Settings\All Users och se till att både dolda filer och systemfiler är valda att synas (Verktyg -> Mappalternativ -> Visning)
    4. Öppna mappen DRM som nu borde synas
    5. Tryck CTRL-A för att markera alla filer och ta bort dem (Shift + Del för att slippa att de hamnar i papperskorgen)
    6. Starta upp tjänsten Windows Media Player Network Sharing Service igen (dubbelkolla att den verkligen är igång via WMP - bibliotek - Mediadelning)

Om inte, testa att byta arbetsgrupp till MSHOME och när den väl har hittats så kan du byta tillbaka igen (högerklicka Den Här Datorn - Datornamn - Ändra)

Här är direktlänken till guiden också ifall jag missade nått
    http://www.eggheadcafe.com/conversat...eadid=29042514
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
Auto-Saved
Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
x
Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
x
x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
Working...
X