Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Firmware

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Firmware

Hejsan, jag har fortfarandee ixtreme 1.4 som jag fick flashad i vintras. Jag vill veta bara, är det så att jag MÅSTE ha ixtreme 1.5 eller 1.6 till att spela spel som typ prototype eller fight night round 3 där detstår 1.6? eller är det bara till live? för jag kör ju inte det. vill bara spela vanligt.

står de att du måste ha 1.6 så gäller de hela tiden, inte bara för live. de spelar alltså ingen roll om du ska spela live elr inte, du måste ha tex 1.6 för att kunna spela de. fight night 3 borde funka me 1.4, står de verkligen att de ska va 1.6 till de? du menar inte fight night 4? de måste du ha 1.6 för att spela.
    sigpic

Comment

1.6 krävs för att kunna spela nyare spel i största allmänhet, att köra på live spelar ingen roll, spelen går inte igång på < 1.5 då dessa har en ny video partition som inte accepteras av dom tidigare firmwaresen, 1.51 kollar inte video partitionen, men den bootar inte heller allt, det gör däremot 1.6 (kör du in en skiva med "Activate.iso" på skippar den stealthchecken på nästa spel)
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
        står de att du måste ha 1.6 så gäller de hela tiden, inte bara för live. de spelar alltså ingen roll om du ska spela live elr inte, du måste ha tex 1.6 för att kunna spela de. fight night 3 borde funka me 1.4, står de verkligen att de ska va 1.6 till de? du menar inte fight night 4? de måste du ha 1.6 för att spela.
        Oj självklart menar jag 4 -.-

Men men, jag har mitt kvitto kvar från psxcare, och det har inte gått ett år än, får jag uppgraderingen gratis eller fårj ag betala ?

Comment

du får betala för det, dom som flashade veckorna innan den senaste firmwaren kom fick gratis har jag för mig... det är iaf så det brukar vara... och dom som flashade inom en månad fick rabatt... men du har 1.4 och den är riktigt gammal, 1.5 kom den 23:e december tror jag det var om jag inte minns helt fel... så du kommer få betala 350:- för att få det uppgraderat hos PSXCare, om inte hansi sänkt priserna på uppgradering...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            du får betala för det, dom som flashade veckorna innan den senaste firmwaren kom fick gratis har jag för mig... det är iaf så det brukar vara... och dom som flashade inom en månad fick rabatt... men du har 1.4 och den är riktigt gammal, 1.5 kom den 23:e december tror jag det var om jag inte minns helt fel... så du kommer få betala 350:- för att få det uppgraderat hos PSXCare, om inte hansi sänkt priserna på uppgradering...
            Jaha okej, men tycker i alla fall att det var dåligt gjort att psxcare inte sa något om att vänta på lite-on firmwaren som bara kom minde än en vecka innan jag köpte så jag fick betala 1,2k
            Jaja gjort e gjort.

Comment

Original inlägg av rojaan Visa Inlägg
              Jaha okej, men tycker i alla fall att det var dåligt gjort att psxcare inte sa något om att vänta på lite-on firmwaren som bara kom minde än en vecka innan jag köpte så jag fick betala 1,2k
              Jaja gjort e gjort.
              de har ju haft rabatter och tom gratis uppdateringar på firmware som kommit tätt inpå varandra tex 1.50 - 1.51. psxcare kan inte veta när en firmware släpps, de får man hålla utkick efter i #fw kanalen på efnet, inte ens där är man 100% säker när saker släpps och det är i den kanalen utvecklarna sitter.

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                1.6 krävs för att kunna spela nyare spel i största allmänhet, att köra på live spelar ingen roll, spelen går inte igång på < 1.5 då dessa har en ny video partition som inte accepteras av dom tidigare firmwaresen, 1.51 kollar inte video partitionen, men den bootar inte heller allt, det gör däremot 1.6 (kör du in en skiva med "Activate.iso" på skippar den stealthchecken på nästa spel)
                Jag har suttit ett tag och läst och försökt tagit igen missad info då man varit borta från allt detta en period + att jag är sjukt trött så förlåt om följande frågan blivit besvarad. Eller det är snarare en bekräftelse jag söker.

Jag har en BenQ läsare men någon tidigare firmware (1.4 eller liknande). Jag kommer EJ att använda denna box för onlinespel (dock vill jag helst inte att den skall bli bannad då man kanske vill köpa nåt från online butiken) men vill samtidigt kunna spela de senaste liren.

Är det så att 1.51 spelar de flesta spel men inte alla? Är det så att 1.6 spelar alla men att man då måste köra activate.iso skivan före varje spel man stoppar i?
                PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                360 JTAG Backup Console
                360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

du ska köra på 1.6 då denna spelar alla livesäkra spel, sedan kan du lägga i activate.iso och sedan köra icke livesäkra spel också (om du byter skiva direkt efter, du måste dock göra om detta varje gång du byter skiva till ett icke livesäkert spel)
                  Google is your friend!

Comment

Men om man inte vill krångla med en activate.iso så kan man alltså välja antingen 1.51, nån form av non stealth fw eller en jättegammal xtreme fw?

Men då kanske inte alla spel fungerar alltså? Nån lista eller förslag på spel som inte funkar?

360 JTAG Backup Console
                    360 JTAGable Console

Comment

då är det 1.51 som gäller ja, eller ngn xtreme firmware

spel som inte fungerar är inga stora titlar direkt, det är typ DDR (Dance Dance Revolution) och spel i liknande nivå... jag kommer inte ihåg alla... tyvär

men har du kollat spelen i ABGX360 innan du bränner så ska dom även gå igång i 1.6, visserligen har den strikta regler för vad den bootar och så, men du kan ändå boota dom flesta även om dom är lite fel, bara dom går igenom ABGX360...
                      Google is your friend!

Comment

Jag har inte kastat ut någon Activate Iso på en skiva någonsin, men sen äger jag bara ordentligta backupper

Inte så svårt att trolla om dem heller, man dumpar med IMGBurn o sen kör man dem genom ABGX360 sen lägger man ut dem på skivor igen... Tadaa....

Personligen skulle jag ALDRIG peta i en Activate ISO skiva o köra fulpatchat... Det där med banning klär inte mig alls då jag köpt massor med Ms Live spel *skratt*
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Ok tack för svar.

Jag har två boxar. En live bannad som jag använder nu då den har en gammal FW och bootar alla nya spel utan problem.

Sen en icke live bannad som jag har ixtreme 1.4 på tror jag. Den startar ju inte den senaste waven. Dock har ingen av boxarna någonsin varit uppkopplad mot nätet och den icke livebannade kommer enbart att vara det sporadiskt då jag köper något spel online. Jag kommer aldrig att spela ett backupspel när tp-kabeln sitter i.

Har heller aldrig använt abgx360 då det inte känts som att det funnits ett behov av det.

En sista fråga dock. Vilken skulle ni rekommendera? iXtreme 1.51 eller en äldre Xtreme? Är det enbart kring livesäkerheten det är någon skillnad kring dessa? Som jag sa tidigare kommer jag aldrig att ha en bränd skiva i boxen när jag går ut online så det viktigaste för mig är att ha en box som klarar backuper och inte behöver byta firmware 3 ggr per år.. Är xtreme kanske att föredra då?

360 JTAG Backup Console
                          360 JTAGable Console

Comment

iXtreme 1.5 om något eller 1.6 med Activate iso skiva absolut
                            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                              iXtreme 1.5 om något eller 1.6 med Activate iso skiva absolut
                              Men det finns alltså både 1.5 och 1.51? Jag har 1.51 liggandes. Någon stor skillnad mellan den och 1.5?

360 JTAG Backup Console
                              360 JTAGable Console

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X