Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

xbox live fråga

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

ok Swizzy! men då kommer jag med (EDIT: tre korkade frågor) en ännu korkad fråga ;P

Borde det inte finnas risk för att bli bannad då om ja skulle råka repa en verifierad utbränd skiva? alternativt råka repa en orginal skiva? eller är det helt åtskilt från en "bad burn"?

Sen undrar jag också; en skiva som man bränt och man får felmeddelandet "disc unreadable" innan man lyckats starta igång spelet; en sådan skiva går ju inte igenom verifieringen av abgx(!?) Finns det ban-risk på det med?

Tredje korkade och idiotiska frågan är följande: En utbränd skiva som är en bad burn men som man lyckas få igång för att senare i spelet få meddelandet "disc unreadable". Är det detta som är (mest) ban-risk på?

Notera att alla frågor går ut på att man är uppkopplad på xbox Live!

Comment

Att du repar skivan är inga problem, det gör bara att 360'n får mega problem att läsa skivan, men bad burn kan innebära att viss data inte stämmer överens med det som den ska göra, men att den fortfarande går att spela...

Den skivan kan visst gå igenom ABGX360, men din läsare kanske inte klarar av skivan (din läsare kanske inte tycker om silver surface/full face printable/det märket/den batchen/den bränningen) det är då ingen större risk för ban pga det, utan det är när datan inte riktigt stämmer överens med den som den ska ha... inte att det helt enkelt inte går att läsa skivan

att du får upp det medelandet betyder inte alltid bad burn, det kan även betyda att du har en trött läsare eller liknande, du blir inte bannad för det, men du kan bli bannad om det är en bad burn med korrupt data någonstans...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

nice!, mucho gracias! de börjar klarna i skallen nu ;D

Comment

en fråga ang live, ingen idé att starta ännu en tråd utan fortsätter här.
          Har kört live 1 månad nu, har funkat kanon och varit riktigt roligt. Tänkte köpa ett abb nunär detta gått ut, var gör ni det billigast"och säkrast" ?
          Funderade på att köpa en månad via xboxen nu, tills jag skaffat ett år billigare någon annanstans. Det man köper på boxen, fort löper det månad efter månad eller hur fungerar det? är det svårt att säga upp om man skulle vilja det?

Comment

Original inlägg av reddie Visa Inlägg
            en fråga ang live, ingen idé att starta ännu en tråd utan fortsätter här.
            Har kört live 1 månad nu, har funkat kanon och varit riktigt roligt. Tänkte köpa ett abb nunär detta gått ut, var gör ni det billigast"och säkrast" ?
            Funderade på att köpa en månad via xboxen nu, tills jag skaffat ett år billigare någon annanstans. Det man köper på boxen, fort löper det månad efter månad eller hur fungerar det? är det svårt att säga upp om man skulle vilja det?
            Var man köper Live billigast och säkrast finns det säkert andra som har koll på bättre än jag då jag endast har köpt via Xboxen och i affär, så jag lämnar över svaret på den frågan till någon annan. Finns väl antagligen bra sajter på nätet som funkar fint (förutom MS officiella alltså) men jag har som sagt inte grym koll på sådana för tillfället, tyvärr.

Köper du via Xboxen så fortlöper det varje månad ja (dras pengar från kontot du betalar med för en ny månad när den senast köpta går ut). Vill du säga upp det så måste du nog ringa till MS support och säga upp det. Svårt eller inte, avgör själv. Jag har försökt säga upp det på annat vis (då jag också hade tänkt köpa en månad via boxen "så länge" men det fortlöper än), via Xbox.com bla men har inte lyckats så tvivlar på att det funkar.. Men jag får väl ta tag i saken och ringa MS support vid tillfälle.
            Kolla gärna in min guide för att flasha Hitachi-läsare (alla versioner) i JungleFlasher.
            Och/eller min guide för att flasha Hitachi v0079FK/0079FL-läsare (alternativ metod till JungleFlasher för dessa läsare).

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X