Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tveksamt köp av Pioneer DVR 116D

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tveksamt köp av Pioneer DVR 116D

Kom precis hem från stan där jag hade inhandlat en Pioneer DVR 116DBK. Det känns dock lite konstigt, för när jag köpte den kom den inte i en förpackning, utan bara i en vanlig plastpåse som förseglats med en klisterlapp. Det var INTE en Anti ESD-påse utan en vanlig plastpåse. Så hur bör jag göra? Den ser ju fräsch ut och så, men jag vill inte ha en använd brännare som man endast bytt skal på.

köpte du den från hallen? i så fall är det rätt vanligt att man får den så, eller var du in hos PSXCare och köpte den?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Precis det jag gjorde, från hallen alltså. Varför levererar dom inte i kartongen för? Eller åtminstone i en Anti ESD påse?

Comment

Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
        Precis det jag gjorde, från hallen alltså. Varför levererar dom inte i kartongen för? Eller åtminstone i en Anti ESD påse?
        ring och fråga dem, de svarar nog på det bäst själva. dumt med gissningstrådar.

Telefontid:
        Måndag - Fredag 11.00 - 16.00

Telefonnummer:
        08-673 60 00

Comment

Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
          förmodligen för att dom levereras på det viset... det står juh "(bulk)" det vill säga dom köper in ett stort parti från något företag någonstans, billigare än vad det skulle kostat med kartongen etc.

*edit:*

Om du har SATA-Port kan jag tipsa dig om Samsung SH-S223B, den fungerar skit bra (OBS: denna leveraras på samma vis, vill du däremot ha en "retail" så finns det även det... den heter: Samsung SH-S223F, och är precis som den andra samsungen SATA)

Tyvär har jag inge bra erfarenhet av hallen's Pioneer spelare =(
          Last edited by Swizzy; 2009-07-08, 20:24.
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            förmodligen för att dom levereras på det viset... det står juh "(bulk)" det vill säga dom köper in ett stort parti från något företag någonstans, billigare än vad det skulle kostat med kartongen etc.

*edit:*

Om du har SATA-Port kan jag tipsa dig om Samsung SH-S223B, den fungerar skit bra (OBS: denna leveraras på samma vis, vill du däremot ha en "retail" så finns det även det... den heter: Samsung SH-S223F, och är precis som den andra samsungen SATA)

Tyvär har jag inge bra erfarenhet av hallen's Pioneer spelare =(
            Och varför då?

Har endast IDE portar, finns det någon liknande samsung?

Comment

Varför jag inte har bra erfarenhet av dom är för att dom inte fungerar som dom ska, fråga mig inte varför... jag kan inte svara på det...

det borde finnas någon liknande samsung, men inte just på hallen tyvär däremot kan jag om du vill köra externt rekomendera Samsungs SE-S224Q jag har en sådan liggandes just nu, använder den inte när jag har en intern i datorn =)
              Google is your friend!

Comment

Behöver inte vara på hallen, sålänge det är bra priser så

psxcare's är i paket va?
                Last edited by Heenok; 2009-07-08, 21:22.

Comment

http://www.dustinhome.se/pd_5010290003.aspx
                  http://www.dustinhome.se/pd_5010204986.aspx

2st IDE interna Samsung brännare med stöd för DVD+R DL (hoppas länkarna fungerar, dessa borde fungera för dig någon av dom, tyvär så kan jag inte ge dom något betyg då jag inte har en själv :P

*Edit:*

PSXCare har både och har jag för mig, tror den ena varianten var i låda och den andra inte, men jag kan komma ihåg fel... hur som helst bör dessa inte orsaka några problem, alternativt kan du testa någon av dom jag länkade till ^
                  Last edited by Swizzy; 2009-07-08, 21:27.
                  Google is your friend!

Comment

Alla som är bulk, ligger dom löst i en påse såsom min gjorde? Och är psxcares i paket eller påse?

Comment

Bulk ligger generellt i påse ja, retail ska ligga i ett emballage (låda)
                      Google is your friend!

Comment

Ok, såg samma som du länkade till förr på clasohlson, tar antingen den eller köper pioneer på psxcare. Gillade den, den är tystlåten och fin, men jag tycker det känns som bad quality när man köper den i en vanlig påse + din kommentar.

Comment

Bad quality? well, "bulk" brukar vara sådana som dom skickar ut till datorbyggare t.ex. för att slippa massa extra kostnader, jag menar en dator byggare (större företag) dom slänger ju bara den där kartongen direkt ändå? ingenting dom vill spara på... dels får man ner frakten lite (kanske) och dels blir det mindre jobb för tillverkarna, dom behöver juh då inte packa grejerna i dom där lådorna... osså blir det mindre för dator byggarna att ta hand om efterråt =)
                          Google is your friend!

Comment

Ok, men isf så kör jag på den, ev framkallar något fel veckan innan ettårs perioden gått ut :P

Comment

Jag hoppas du har bättre erfarenheter av detta än mig dock
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X