Original inlägg av int21
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Klistrad tråd om uppdatering av flashning?
Collapse
X
-
det står att det finns en VAD6038 på den portenOriginal inlägg av almo03 Visa InläggEn fråga bara hur vet man vilken port som är "xtreme porten" som du nämner i dumpning och flashingen? Står det "xtreme" i dos?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
Comment
-
tillverkade olika tillfällen... på olika ställen... duh...Original inlägg av DuCky Visa Inläggvarför får man olika läsare till xbox360 ? vissa samsung liteon osv osv? förstår ej?
*edit:*
Det beror på att vi (dom som gör firmwaren) knäckt alla läsarna, och MS har fått tag på bättre läsare... plus tillgänglighet...
Last edited by Swizzy; 2009-10-04, 20:07.Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
Flashar man Lite-On (DG-16DS2) på samma sätt?Original inlägg av int21 Visa Inläggaha, okej. det är som sagt bara att använda ixtreme 1.6 istället för den som anges i guiden.
- Citat
- Flag
Comment
-
Lite-On DG-16DS2 FW: 74850C flashas på samma sätt som det står i min guide som du hittar länk till i min signatur... alternativt på min hemsida, som du också hittar i min signatur!Original inlägg av superboss Visa InläggFlashar man Lite-On (DG-16DS2) på samma sätt?
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Tjusigt!
Verkar dock otrevligt bökigt att läsa ur nyckeln ur LiteOn :/ Trodde jag kunde fixa det gratis till polaren eftersom min samsung var så enkel att flasha men för LiteOn måste man tydligen köpa CK3 för en femhundring, jaja..
- Citat
- Flag
Comment
-
alla hitachis heter GDR-3120L så ja dom är bökiga att flasha. dock har jag lyckats flasha två 47or och en 78 och 79a..Original inlägg av superboss Visa InläggHur är det med Hitachi GDR-3120L, är den bökig att flasha? Vill helst undvika jungleflasher och gärna motsvarade guide den ovan.
Mvh
- Citat
- Flag
Comment
-
dom är inte så svåra om man vet vad man håller på med och har rätt utrustning, men för en nybörjare så är hitachi inte att rekomendera! (och JF är bland det sämsta du kan använda med hitachi, visst det är skit enkelt där, och det fungerar och är hyffsat "säkert" för er nybörjare... men inte bra ändå...)Original inlägg av superboss Visa InläggHur är det med Hitachi GDR-3120L, är den bökig att flasha? Vill helst undvika jungleflasher och gärna motsvarade guide den ovan.Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
gör du fel när du ska skriva till en hitachi är den hitachi driven rökt =)
gör du fel med en samsung kan du göra om det bara du fått ut nyckeln utan att driven är förstörd =)Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Tyvär så vet jag inte om man kan köra Hitachi i DOS (Iprep gör en bootnings bar USB-Sticka med DOS på)Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment

Comment