Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skillnad på Samsung Ms25/Ms28??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Skillnad på Samsung Ms25/Ms28??

Jag har kollat upp min dvd-spelare enligt guiden på forumet, man ser att det är en Samsung.
    Sedan verkar det skilja sig på ms25 och ms28 när man flashar.
    Hur vet man vilken av dessa två som man har?

Strömingången

// Nisse

Det står på den du har en: *går ej att se... läs nedan för mer detaljer för hur du ser*

du får öppna den för att ta reda på om det är MS25/MS28, det står nämligen på driven, det är inte någon skillnad i hårdvaran alls, det ända som skiljer är firmwaren
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Det står i klartext på etiketten på DVD-läsaren. Bara att läsa när den väl är ute ur din Xbox 360.

Comment

Schysst, tack!

Kan man flasha driven utan att bryta "garanti-märket" ?

Comment

om du har en hårtork värmer du garanti sigillet försiktigt (speciellt försiktigt när det är silver märket...) sedan lyfter du på det, eller försöker iaf... också detta väldigt försiktigt... sen kan du öppna xboxen...men använd INTE en skruvmejsel för att få upp den, detta kan i dom flesta fallen för en nybörjare göra så att det blir ganska tydliga märken...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

vad behövs det för att kunna koppla samsung ms28 till datan så man kan rippa spel

Comment

du behöver ha någon form av ström källa (Connectivity kit är att föreslå) och SATA, har ingen aning om det fungerar på vilket chipset som helst dock, om det inte skulle fungera att köra på det du har i datorn fungerar det med VIA SATA VT6421A
              Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                du behöver ha någon form av ström källa (Connectivity kit är att föreslå) och SATA, har ingen aning om det fungerar på vilket chipset som helst dock, om det inte skulle fungera att köra på det du har i datorn fungerar det med VIA SATA VT6421A
                jag har ck3 lite och sata vt6421a kortet som jag har köpt hos psxcare

Comment

då ska du inte behöva något mer än detta för att koppla ihop allt ^^ hårdvarumässigt iaf, det du behöver nu är dock XBC 2.9 (Xbox Backup Creator 2.9) om du har iXtreme 1.6, annars behöver du skaffa dig version 2.8 av detta program (eller ett annat program med motsvarande funktioner)
                  Google is your friend!

Comment

om jag förståt rätt så ska ck3 vara kopplad till datan hela tiden båda med sata kabel och comport kabel jag har ixtreme 1.6 på min ms28
                    swizzy finns det ingen guide med bilder på hur den kopplas in jag e ganska ny på dethär

Comment

ja, vilken version av ixtreme 1.6 är det du har? den "vanliga" eller den som enbart är till för att rippa med?

om det är den "vanliga" måste du starta driven med trayen halvvägs ut för att den ska hamna i "PC Mode" (och där med gå att rippa med)
                      Google is your friend!

Comment

jag har den vanliga tror jag
                        vilken är den som man enbart rippar med vart hittar jag den

Comment

Den firmwaren heter "iXtreme 1.6 0800" och finns att få tag på via Xbins t.ex. men den vanliga iXtreme 1.6 går även den att rippa med, men du måste då starta driven med trayen halvvägs ut för att aktivera 0800 läget...
                          Google is your friend!

Comment

nu har jag flashat den med iXtreme 1.6 0800 kopplade in den på datan
                            startade ck3 då hittade datan en ny maskinvara konstiga va att den hittade
                            nånting med en massa yyyyyyyyyyyy med punkter ovanför fatta noll
                            vad kan det vara

Comment

dålig flashning, prova att flasha den på nytt, och RADERA den firmware som ligger på driven nu innan du skriver den nya
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X