Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stora flashnings problem av Hitachi 47

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

om du inte kan flasha samsungen i Win7 prova göra det i DOS
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Den ska funka i Windows 7, alla andra Samsung, BenQ och Lite-On:s har gjort det iaf. För övrigt hatar jag DOS. haha
      Jag har mitt eget AB som jobbar med nätverksadministration och det finns bara en stenålders grej kvar som är typ som DOS och det är TCP/IP. Jag hatar att skriva kommandon som gör om jag skriver minsta lilla fel så funkar ingenting. Så nä den ska fan funka i JungleFlasher det har jag bestämt! haha

Comment

DOS kraschar inte som windows därför jag gillar att flasha i DOS...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Jo så är det ju men jag håller mig helst från att skriva nördiga kommandon i DOS. haha
          Jag gillar att läsa JungleFlashers Guide när jag flashar. "Tryck på den stora knappen som det står Write på". Det passar mig perfekt. Enkelt som ABC böckerna......och ändå lyckades jag skapa 2 fina Hitachi-bokstöd i veckan... haha

Comment

haha ja, men hitachi är inte direkt flash vänliga spelare...
            Google is your friend!

Comment

Fick hem en Samsung M28 på posten idag. Tog väl 10 minuter ungefär så hade jag en fungerande Xbox 360 igen åt min kund. Egentligen borde MS aldrig slutat med Samsung läsare om ni frågar mig... ;-)

Comment

BenQ och liteon är bättre dock, men dom är inte lika vänliga att flasha som samsungen är, men visst fungerar dom bra att flasha om man vet vad man håller på med
                Google is your friend!

Comment

Jag har inget emot att flasha BenQ eller LiteOn heller då de funkar klockrent med JungleFlasher, VIA och Windows 7. Men vad är det som gör dem bättre än Samsung? Läser de skivor lite bättre eller vad? För Samsung tycker jag läser bra. Hitachi var ju rätt kräsna med att brännaren och skivorna var rätt. Eller är LiteOn och BenQ tystare?

Comment

LiteOn är betydligt mycket tystare än samsungen, BenQen OCH LiteOnen läser skivor bättre (dom slukar mer eller mindre allt...)

dessutom har samsungar ett litet problem med ejecten (inte bara just 360 drivar, utan min brännare har samma problem...) det är att den inte alltid spottar ut trayen ordentligt, och det kan ibland hända att den inte ejectar alls [dock har jag inte haft det problemet med brännaren ännu, att den inte spottar ut alls] då får man slå lite på fronten så ska den hoppa ur... dessa problemen finns inte med LiteOn/BenQ
                    Google is your friend!

Comment

Lite OT men..
                      På samsung läsare som har problem me ejecten så räcker de me att spänna drivbandet som skjuter ut släden.
                      Lägg bandet i en kopp me kokat vatten i kansek 10 sekunder sen häller du långsamt i kallt vatten i koppen tills allt vatten är kallt. sen e de bara att torka bandet å sätta i den i läsarn igen. gjorde detta på en polares xbox å de funka jättebra=) vet dock inte hur länge de tar tills problemet dyker upp igen.

Sen har ja fått en annan upplevelse av samsung och hitachi, min hitachi (v78) läser skivor jättebra men har två polare me samsung å dom e mkt mer kräsna=/

OnT: skönt att de löste sig för dej å kunden, Svantesson666=)

Mvh Mathias
                      *PS3 slim 120- CFW 3,55
                      *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
                      *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
                      *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
                      *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
                      *Xbox 360 slim original so far
                      *Pstwo original x)
                      *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

Samsungarna har inte samma tendens att dö som hitachi har iaf och dom är 100 gånger lättare att flasha också då dom går att fixa om det skiter sig, hitachi's måste du byta styrkort på om det skiter sig typ...

därför är samsung bättre än Hitachi, BenQ är ännu bättre än så... dom sväljer flera skivor, men jag vet inte ur pass bra dom är att spoofa då jag inte provat det själv... kanske är bättre med BenQ, men den mest populära driven att spoofa är samsung =)
                        Google is your friend!

Comment

Var det 1.40 du hade tidigare? Varför restorade du inte bara till orginal fw bara?

Comment

Original inlägg av hejpådig Visa Inlägg
                            Var det 1.40 du hade tidigare? Varför restorade du inte bara till orginal fw bara?
                            Om det är mig du menar så försäkte jag just att "restora" min Hitachi. Men flashing sket ju sig på sektor 3 och sedan var hela driven död. Samma sak hände sedan när jag skulle restora min egen Hitachi.

Comment

Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
                              Om det är mig du menar så försäkte jag just att "restora" min Hitachi. Men flashing sket ju sig på sektor 3 och sedan var hela driven död. Samma sak hände sedan när jag skulle restora min egen Hitachi.

Kan inte läsaren ejecta släden så har man "Brickat" moderkortet, billigast då om lasern är okej är att köpa nytt moderkort ( vi har dem under reservdelar i vår Webahop under 360 sektionen )

Ibland kommer våra kunder in med lösa läsare då det blir någon femtilapp/hundralapp billigare att uppgradera hos oss o nån gång läser vi ut nycklar o något skiter sig i Restore eller flashbiten om man har otur ( som när någon sitter o drar automatsäkringarna på samma slinga flashdatorn ligger på *skratt* ) då får vi plocka lite moderkort o byta vi med

Det händer iofs inte alls ofta men risken finns alltid.
                              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Behövs inte i mitt fall. Det gick nämligen utmärkt att dumpa min firmware så jag har nyckel och allt. Ska se till att jag får tag i en TS, Benq el. LiteOn istället så kan jag sätta i den. Helst en TS då jag vill lägga in xtreme. Då jag har ett otal spel som inte har stealth och dessutom är den gamla boxen redan bannad. Jag känner inte till om xtreme finns till LiteOn el. BenQ.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X