Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Windows 7 + Xbox 360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Windows 7 + Xbox 360

Tjo gott folk!

Kör med Windows 7 nu för tiden och tänkte koppla upp min 360 för att streama film från datorn till boxen. Dock så fungerar det inte riktigt som jag vill

Går jag inte i Windows Media Center i 360n så dyker alla filmer jag delat ut upp helt felfritt. Men jag vill inte spela upp filmer via WMC utan från fliken "video library" under My Xbox. Detta för att man kan ändra aspect ratio osv här..

Men konstig nog så hittar jag inget under denna flik. Går jag in på video library och Computer längst ner i listan så står det bara. No computer found. To stream music, videos or pictures from a windowbased PC on your network, you must first set up media sharing software on the PC. Och dom hänvisar mig till www.xbox.com/pcsetup. Men jag har gått igenom den guiden, lagt till extender via WMC. Men ändå hittar 360n bara filmerna via just WMC. Utanför WMC så hittar den inte ens datorn

Någon som vet hur man löser detta tro? Tusen tack på förhand om någon kan hjälpa mig med detta

kör på windows media player alternativt Tversity så ska det fungera ska du se
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Vill inte köra Tversity. Har fungerat klockrent att spela upp dom filmer jag vill se på det viset jag fråga om ovan innan så..

Tvivlar för övrigt på att tversity kommer fungera heller. Som jag skrev ovan så hittar ju boxen inte datorn Mer än när jag är inloggad via WMC då

Comment

om du startar windows media player, och startar media delning samt har några filmer inlagt i biblioteket ska det gå förutsatt att din dator tillåter anslutningen, prova att stänga av ev. brandvägg... det kan vara så att den blockerar anslutningen...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Jag är inte riktigt hundra på hur man gör detta. Har försökt men det är uppbyggt på helt annat sätt än det var i WMP11 så Kör WMP12 som följde med Win 7 så. Datorn hittar 360n och jag har givit den tillstånd att streama i options. Dock så hittar boxen ändå inte datorn

Comment

hmm, skumt... mycket skumt... tyvär har jag ingen 360 hemma som fungerar just nu... annars hade jag kunnat testa mig fram och se om jag kunde få det att fungera med min Win7 installation... =/
            Google is your friend!

Comment

Jo kan lova att jag suttit här o kliat mig i huvet allt för länge nu.. hehe!

Tänkte avinstallera WMP 12 och installera WMP 11 istället för att se om det är där skon klämmer. Men det går inte ens att göra. Dumma MS!

Comment

=( jobbigt, jag ska se om jag kan få hem min 360 i veckan... och testa mig fram lite... har för mig jag har tversity i Win7 och körde förut, eller om det var XP kommer ej ihåg... ska kolla upp det nästa gång jag bootar upp i Win7 =)
                Google is your friend!

Comment

Har du provat att läsa o följa guiden jag skrev för ett tag sen som kom skickat från en vän som pratat mycket med Microsoft. o vad säger Microsoft support om det problemet med Win7 ?
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                    Har du provat att läsa o följa guiden jag skrev för ett tag sen som kom skickat från en vän som pratat mycket med Microsoft. o vad säger Microsoft support om det problemet med Win7 ?
                    Kan du vara bussig och länka till den guiden?

Tvivlar starkt på att MS ger någon support i dagsläget på Windows 7. Det är ju bara en RC-version utav operativsystemet så :/

Comment

Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
                      Kan du vara bussig och länka till den guiden?

Tvivlar starkt på att MS ger någon support i dagsläget på Windows 7. Det är ju bara en RC-version utav operativsystemet så :/
                      Skall försöka leta lite via signaturfilerna på mina inlägg dådå
                      Klart de ger support, alla som kör Win7 i dagsläge ( Lagligt ) har ju reggat sig som testpiloter o de får ju rapportera buggar o sånt
                      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Sedärja 4.de länken uppifrån just nu efter man klickat på nte svarat på redan eller startat...
                        ( http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37193 )
                        / Pendragon

Comment

om inte det fungerar med det som står skrivet i den guiden är det förmodligen någon inställningen i en brandvägg som blockerar det, jag har ingen koll på portarna, men det kan vara så att dom ligger på olika portar och därmed blir blockerade... (även windows inbyggda brandvägg blockerar sina egna applikationer ibland, alltså MS apps)
                          Google is your friend!

Comment

Funkade tyvärr inte med den guiden

Jag har testat att stänga av Windows brandvägg och jag har ingen annan mjukvarubrandvägg som stör heller.. Tycker det är grymt konstigt att jag hittar datorn om jag går in i Windows Media Center på boxen men inte om jag går in via "video library" i dashboarden

Comment

Lade till länken i FAQ igår via Trolls konto
                              Får du det inte o fungera med din dator ring Microsoft o bitcha, be dem skicka ut en guide, posta den här

020-79 11 33
                              / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X