Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite-on 83850c

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jadå, för länge sedan
    De stämmer ju inte, på en vanlig Lite on, behöver man ju inte Ha spear tex andra gången!

Så därför undrar ja de!

Comment

det stämmer visst, om man kör Liteon i DOS... det skadar inte att köra med spear på en "vanlig" liteon, alltså 74850C efter första flashen...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Gjorde precis en liteon 83850C med nya IPREP 10.7.
        Körde med XTRACTOR Pro....Via-kort
        Följde "wizarden" i Dos tog ca 5 min sen var den flashad med 1.6

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
          det skadar inte att köra med spear på en "vanlig" liteon, alltså 74850C efter första flashen...
          Vad skulle det göra för nytta?? har du inte läst in rätt data första gången ...lär du ju inte få bättre data efter att du raderat originaldatat??

Comment

Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
            Vad skulle det göra för nytta?? har du inte läst in rätt data första gången ...lär du ju inte få bättre data efter att du raderat originaldatat??
            vad menar du??
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Jag menar ett det är onödigt att läsa något med "spear" efter att man har flashat in iXtreme i LiteOn driven eftersom original informationen inte finns kvar...
              Man skall i sådana fall använda original informationen man läste ut första gången för att skapa en ny iXtreme flash.

Vad menade du? och varför skrev du inte det i från början då?

Comment

det gäller bara för Windows att du kan skippa spear, du kan fortfarande läsa ut med Spear/probe, det är ett måste med Dosflash 1.7

varför jag inte skrev det från början är för att det står så i mina guider jag skrivit om liteon flashningar redan...
                Google is your friend!

Comment

Nu har jag aldrig behövt läsa dina guider... så det var ju inte lätt att veta att man måste använda spear för att det skall fungera att flasha i DOS...

Men jag skulle kunna tänka mig annars att man kunde använda original datat (som man fick fram innan man flashade första gången) och använda det även i DOS för att kunna skapa en ny firmware??
                  Fast då kanske man inte kan använda de automatiserade batchfilerna som finns för DOS? Går det inte att skriva kommandona manuellt??

Sorry att det blev så mycket om 74850C i 83850C topicen

Comment

Det är klart, har man dom filerna kvar behöver man inte läsa ur alls, men dom flesta som gör upgrades har INTE filerna från driven

Det beror lite på vilka automatiserade batch filer man använder, använder man mina kan man utan problem ta dom gamla filerna om man har dom kvar
                    Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X