Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

360 spel+program/Region

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 360 spel+program/Region

Hejsan! köpte mig en ett begagnat xbox360 elite idag!
    det är flashat med det nyaste 1.6 och jag fick 16st brända spel med!
    ska ner till stan och köpa skivor+LIVE+headsett adapter idag.

Men det jag är orolig över är att vilka av dom brända spel jag har fått med kan jag lira online med utan att riskera att jag blir bannad?
    Han som jag köpte det av hade aldrig kört online så han visste inte=S
    Jag tror jag har läst nån stans att det finns ett program som kan läsa spel skivan i datorn och få fram om man kan det eller inte!

och vad är det jag ska kolla efter när jag laddar ner spel? Med Region och sådant? PAL/NTSC eu.

Skulle vara snällt om nån kunde adda mig på msn och lära mig lite snabbt!
    jag är lätt lärd bara ta bort mig efter eller lira med mig
    Labbzore@hotmail.com

tacksam för svar!!

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35639 läs första posten här
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Mera svar tack!

Comment

Original inlägg av labbz0re Visa Inlägg
        Mera svar tack!
        alla svar du söker står i första inlägget där, mkt besvaras i själva tråden. läs och lär.

du ska få en bra början. ta hem och installera abgx360, det är det du ska använda för att kontrollera om dina spel är livesäkra eller inte. du kan ladda ner det via tråden.

Comment

mera svar....
          Mitt enda tips är att INTE köpa skit begagnat om säljaren inte kan svara på om den är Livebannad ller inte, är du ens säker på att den är flashad med 1.6 eller 1.51 som inte är livesäker för fem öre ???

Nej jag har en Elitebox ( Ny i kartong till salu som jag lagt ut på annons ) men de som köper den vet dels vem jag är och får kvitto på köpet. Skulle någon fråga mig skulle jag säga ( Så länge du inte bannar boxen skall den fungera finfint, använd ABGX360 o kontrolelra alla ISOs med innan du kastar dem på skiva bara, Bannad box = Noll garanti. )

Men att tafatt säga ( jag vet inte ) låter mysko.
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
            mera svar....
            Mitt enda tips är att INTE köpa skit begagnat om säljaren inte kan svara på om den är Livebannad ller inte, är du ens säker på att den är flashad med 1.6 eller 1.51 som inte är livesäker för fem öre ???
            är nu säker på att det är Ixtreme 1.6, och boxen hade nyss fått RROD så han hade skickat in den och fått den lagad gratis! och efter det sålde han den direkt :P

Comment

är nu säker på att det är Ixtreme 1.6, och boxen hade nyss fått RROD så han hade skickat in den och fått den lagad gratis! och efter det sålde han den direkt :P
              Så länge du är säker på att han inte kört en handduk kring den eller provat att värma om den själv så är det nog rätt okej :d
              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

hehe okej
                men vi fick papperna på att den hade varit skickad

Comment

hehe okej
                  men vi fick papperna på att den hade varit skickad
                  Gott det
                  / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X