Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frågor agående restore/flashning av Hitachi 0047DJ

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Frågor agående restore/flashning av Hitachi 0047DJ

Hej!
    Jag hade tänkt uppdatera min Hitachi 0047DJ's firmware från 1.4(tror att det är 1.4, inte hundra på det) till 1.51. Det jag vet är att jag måste restora till orginal firmwaret först och sedan flasha.

1. Mode b slax 2
    2. går till hitachi fliken i jungle flasher och markerar driver revision(46/47) samt restore firmware.

Är det så lätt? Har självklart lagt in den "hackade" och orginala firmwaret i jungle flasher mappen.

Och när det gäller flashadet så följer jag bara den här video-guiden. Men det jag inte fattar är; vad är det man ska ta på "port properties?

Rätta mig om jag har fel. Jag vill vara helt säker innan jag flashar. Måste ha bekräftelse

Tack i förväg!

först och främst behöver du INTE slaxa driven, detta görs endast på 78/79

det du behöver göra är att få in den i Mode B via kitet (CK3: se till att det lyser rött på kitet i någon sekund eller så genom att trycka på knappen "mode", Maximus: Detta sker automatiskt)

efter det läser du ur firmwaren, just hitachi ska du köra genom WinAPI i jungleflasher [de vill säga "Dump drive"] (jag har inte så bra koll på jungleflasher så jag är dock lite osäker, men har för mig det är så man ska göra)

nu ska du köra restore drive så att den blir "stock", efter det ska du se till att du har den nya firmwaren färdig att köra med (spoofa den etc.) sedan är det bara att slänga in den på driven igen...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
      det du behöver göra är att få in den i Mode B via kitet (CK3: se till att det lyser rött på kitet i någon sekund eller så genom att trycka på knappen "mode", Maximus: Detta sker automatiskt)
      Vad menar du med att jag ska få den till Mode B via kitet? Hur går det till? Vilket kit? :P
      Är xecuter connectivity kit du menar? Jag vill helst göra det utan kitet. Är det inte billigare att köra det via slax?
      Last edited by hejpådig; 2009-08-11, 20:11.

Comment

självklart går det att använda utan "kit" då bara slaxar du och restorar sen flashar

Comment

Original inlägg av anderzxb Visa Inlägg
          självklart går det att använda utan "kit" då bara slaxar du och restorar sen flashar
          va bra!

Undrade bara, varför måste jag "dumpa" firmwaren om jag ändå ska restora?

Comment

Original inlägg av hejpådig Visa Inlägg
            va bra!

Undrade bara, varför måste jag "dumpa" firmwaren om jag ändå ska restora?
            du dumpar för att få ut nyckeln?? eller du kanske redan har den på datorn?
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

du dumpar för att få ut nyckeln?? eller du kanske redan har den på datorn?
              Jaså.
              I och med att jag flashade xboxen i psxcare så har jag ingenting...
              Så det krävs alltså även en nyckel för att flasha efter restoren. Är det bara nyckeln som krävs, eller behöver jag något annat?

Comment

Du behöver ha nyckeln, och en firmware
                Google is your friend!

Comment

Original inlägg av hejpådig Visa Inlägg
                  Jaså.
                  I och med att jag flashade xboxen i psxcare så har jag ingenting...
                  Så det krävs alltså även en nyckel för att flasha efter restoren. Är det bara nyckeln som krävs, eller behöver jag något annat?
                  Vet inte exakt vad du tänker på när du undrar om du behöver något annat men det du behöver göra för att uppdatera firmwaren i din läsare är att läsa ut din originalnyckel från den firmware du har i läsaren nu, spoofa denna nyckel till den nya iXtreme-firmwaren som du vill flasha in, köra en restore för att få läsaren tillbaka till "stock" och sedan flasha in den nya iX-firmwaren (som du alltså då har spoofat din originalnyckel till).

Edit: Swizzy var något före men låter min post stå kvar ändå.
                  Kolla gärna in min guide för att flasha Hitachi-läsare (alla versioner) i JungleFlasher.
                  Och/eller min guide för att flasha Hitachi v0079FK/0079FL-läsare (alternativ metod till JungleFlasher för dessa läsare).

Comment

Original inlägg av RickeXBM Visa Inlägg
                    Vet inte exakt vad du tänker på när du undrar om du behöver något annat men det du behöver göra för att uppdatera firmwaren i din läsare är att läsa ut din originalnyckel från den firmware du har i läsaren nu, spoofa denna nyckel till den nya iXtreme-firmwaren som du vill flasha in, köra en restore för att få läsaren tillbaka till "stock" och sedan flasha in den nya iX-firmwaren (som du alltså då har spoofat din originalnyckel till).

Edit: Swizzy var något före men låter min post stå kvar ändå.
                    Spoofa? Ska jag bara inte dumpa, restora sen flasha? Eller är jag helt ute och cyklar?

Måste jag flash spoofa data?

Edit: Jag har inte nyckel eller något sånt.
                    I port propeties, vad tar jag på där?

Comment

port, du ska välja WINAPI, men först måste din drive dyka upp in Windows (när du fått in den i mode b) därefter väljer du "dump firmware" vad jag förstår, har inte provat fixa hitachi's i JF ännu så jag har ingen direkt koll på det... tyvär
                      Google is your friend!

Comment

port, du ska välja WINAPI, men först måste din drive dyka upp in Windows (när du fått in den i mode b) därefter väljer du "dump firmware" vad jag förstår, har inte provat fixa hitachi's i JF ännu så jag har ingen direkt koll på det... tyvär
                        Var inte svaret jag var ute efter, men tack ändå!

Comment

Du måste dumpa firmwaren, spoofa över nyckeln, restorea driven och sedan flasha driven ja... om du känner dig osäker på vad du gör med en hitachi bör du lämna in den hellre än att försöka själv, går det inte som det ska så är du helrökt sen med hitachi's nämligen =(
                          Google is your friend!

Comment

Vad tar jag på port properties?

Comment

där ska du leta upp driven (bläddra bland portarna tills den dyker upp... då står det något med "GDR3120" i den rutan...) men detta gör du bara om du väljer att använda PORT IO...

allt du behöver veta om Jungleflasher för att flasha en Hitachi i den står här: http://www.jungleflasher.net/files/JungleFlasher.pdf
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X