Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

iXtreme 1.6??

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• iXtreme 1.6??

Behöver man nyaste iXtreme för att spela de nyaste spelen??
    jag har läst i några trådar men inte fått något rakt svar....

Original inlägg av arpo Visa Inlägg
    Behöver man nyaste iXtreme för att spela de nyaste spelen??
    jag har läst i några trådar men inte fått något rakt svar....
    det stämmer. nya spel har en ny videopartition (kallad wave3) och du behöver ixtreme 1.6 för att den ska starta spel med denna partition. 1.51 startar den också men ixteme 1.51 är inte livesäker då de tagit bort kontrollen av wave, istället för att lägga till den (ett snabbt fulhack de gjorde för att ge stöd för partitionen snabbt).

så uppdatera till ixtreme 1.6 och lira på.

Comment

1.51 eller högre.

Comment

Då har jag också fått svar på varför prototype inte fungerar :P har slösat 3 skivor på att försöka bränna det på olika datorer.... xD tack

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
          det stämmer. nya spel har en ny videopartition (kallad wave3) och du behöver ixtreme 1.6 för att den ska starta spel med denna partition. 1.51 startar den också men ixteme 1.51 är inte livesäker då de tagit bort kontrollen av wave, istället för att lägga till den (ett snabbt fulhack de gjorde för att ge stöd för partitionen snabbt).

så uppdatera till ixtreme 1.6 och lira på.
          Är det så? Men vad gör vi med hitachi drivers? Betyder det att vi är bannade vi som har spelat wave 3 spel med 1.51?

Comment

Original inlägg av hejpådig Visa Inlägg
            Är det så? Men vad gör vi med hitachi drivers? Betyder det att vi är bannade vi som har spelat wave 3 spel med 1.51?
            hitachi är ingen prioriterad spelare tyvärr, pga det finns så många versioner av den. nej, det betyder inte att man blir bannad, men risken är större. se till att kolla dina releaser innan bara som vanligt.

Comment

tur... Checkar alltid med abgx

Comment

Original inlägg av hejpådig Visa Inlägg
                att man kör 1.6 är ingen garanti för att man inte blir bannad, man måste hur man än gör kolla spelen med ABGX360
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

nu har jag uppdaterat till iXtreme 1.6 hos psxcare.... men när jag startar kräver den en update??? :O

Comment

Det är en dashboard update, förmodligen för att du inte hade NXE? eller var det för att du körde igång live? i så fall är det uppdateringen från i tisdags, vill du kunna köra igång homebrew program etc. bör du inte uppdatera, men då kan du inte vara inne på live heller >_<
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

NXE?? :O live har aldrig varit igång på mitt 360..... homebrew program?? men jag kan inte komma till dashboard.... lite hjälp tack..... jag skulle ju testa prototype just precis men de funkar ju inte.... -.-

Comment

NXE?? :O live har aldrig varit igång på mitt 360..... homebrew program?? men jag kan inte komma till dashboard.... lite hjälp tack..... jag skulle ju testa prototype just precis men de funkar ju inte.... -.-
                        Lite mer info om va som händer när du startar din xbox så e de lättare att ta reda på svaret.
                        Kommer du inte in i dashboarden utan spel i heller?

Mvh Mathias
                        *PS3 slim 120- CFW 3,55
                        *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
                        *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
                        *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
                        *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
                        *Xbox 360 slim original so far
                        *Pstwo original x)
                        *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

nu har jag uppdaterat till iXtreme 1.6 hos psxcare.... men när jag startar kräver den en update??? :O
                          installera denna.

Comment

jag startade mitt 360 nyss... och sen tryckte jag på att jag inte skulle uppdatera nåt skit.... men sen kom jag till dashboardet... och de va ett nytt (hur då?? :O) men sen startade jag prototype och de fungerar nu tack iallafall för all hjälp

Comment

jag startade mitt 360 nyss... och sen tryckte jag på att jag inte skulle uppdatera nåt skit.... men sen kom jag till dashboardet... och de va ett nytt (hur då?? :O) men sen startade jag prototype och de fungerar nu tack iallafall för all hjälp
                              okej bra, men det skadar inte att uppdatera. vissa spel kräver det, du hade tur. du kommer inte bli bannad för att du uppdaterar den. vi får dock hålla ögonen på nya updaten, vad den för med sig.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X