Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Clonecd eller IMG Burn

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Om man har RAR filerna i en lista ska man ta den som är högst upp ?

Comment

Är det bara .rar filer så brukar det funka vilken du än väljer att börja packa upp (de andra burkar alltså fortsätta automatiskt). Är det .00x filer så ska du packa upp .001 filen. Men för att undvika eventuella problem så rekommenderar jag att du alltid väljer den första, eller den som är högst upp i listan även om det är .rar filer.

MSInfo dokumentet låter du bara vara ja. Det är en .nfo fil egentligen som visar info om releasen/spelet om du öppnar den med tex DAMN NFO Viewer.

Edit: I de allra flesta scenreleaser ingår också en .sfv fil som du bara ska låta vara (när du packar upp). Detta är en fil som gör en check på att .rar filerna inte är korrupta om du öppnar den med tex QuickSFV. Detta rekommenderar jag att du gör om du har problem att packa upp. Är det då någon .rar fil som är korrupt så tankar du bara hem den igen.

Jag antar nämnligen att du har en sådan fil eftersom du hade en NFO-fil och därmed troligtvis har tankat en scenrelease.
      Last edited by RickeXBM; 2009-08-17, 20:36.
      Kolla gärna in min guide för att flasha Hitachi-läsare (alla versioner) i JungleFlasher.
      Och/eller min guide för att flasha Hitachi v0079FK/0079FL-läsare (alternativ metod till JungleFlasher för dessa läsare).

Comment

Kan man inte bara markera alla RAR filer ?

Comment

du kan markera alla rar filerna och packa upp, eller ta vilken som helst... det spelar ingen som helst roll men du kan bara välja att packa upp en "serie" rar filer, om du har flera olika måste du köra var och en av dom separat... (om du har t.ex spel1.r01 spel1.r02 etc. och spel2.r01 spel2.r02 etc. måste du packa upp spel1 först och sedan spel2, du kan inte markera alla och köra direkt... dock kan du köra 2st uppackningar samtidigt)
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ok Tack så mycket =)

Jag återkommer om det blir några problem

Comment

Original inlägg av sqeezer21 Visa Inlägg
              Ok Tack så mycket =)

Jag återkommer om det blir några problem
              Gör så. Jag och många andra här i forumet hjälper gärna till om du skulle få problem.
              Kolla gärna in min guide för att flasha Hitachi-läsare (alla versioner) i JungleFlasher.
              Och/eller min guide för att flasha Hitachi v0079FK/0079FL-läsare (alternativ metod till JungleFlasher för dessa läsare).

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X