Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABGX360 + win7 problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• ABGX360 + win7 problem

har ett konstigt problem när jag ska kolla om ett spel är ok med ABGX360 när jag trycker på launch så händer det inget

jag kör det som admin har testat olika compatibility mode
    har testat att ändra progam output till text men då hänger sig bara programet
    har testat att installera från olika källor

någon som har någon ide vad jag ska göra

Original inlägg av hejhej20 Visa Inlägg
    har ett konstigt problem när jag ska kolla om ett spel är ok med ABGX360 när jag trycker på launch så händer det inget

jag kör det som admin har testat olika compatibility mode
    har testat att ändra progam output till text men då hänger sig bara programet
    har testat att installera från olika källor

någon som har någon ide vad jag ska göra
    mycket konstigt. prova att installera om .NET, jag är dock tveksam till att det hjälper. kör också win7 64-bit och det fungerar bra här. i västa fall får du testa filen via konsolen (command prompt) med kommandot, abgx360 -tx --af3 --max --pause -- "imagefil.iso"

Comment

jag kör med win7 64-bit RTM

vad menar du med i västa fall får du testa filen via konsolen?

ska installera om .NET nu

Edit: har installerat om .NET nu och det funkade inte
      Last edited by hejhej20; 2009-08-22, 01:02.

Comment

jag kör med win7 64-bit RTM

vad menar du med i västa fall får du testa filen via konsolen?

ska installera om .NET nu

Edit: har installerat om .NET nu och det funkade inte
        jag menade att i värsta fall får du kolla dina releaser i konsolen utan gui'n. det gui'n gör är ju att skicka de kommandon du ställt in till abgx360.exe. prova att kolla den via abgx360.exe via "command prompt under accessories" och se om det ploppar upp någon verifieringsruta den vägen. om du inte har en aning om hur du navigerar under command så hojta till.

det kommandot du ska skriva där abgx360 är: abgx360.exe -tx --af3 --max --pause -- "sökvägen till imagefil.iso"

Comment

jag hittade problemet nu ska jag bara lösa det

mitt antivirus flaggar conhost.exe får inte bort det, men när jag stänger varningen så kommer verifieringsruta upp

Comment

jag hittade problemet nu ska jag bara lösa det

mitt antivirus flaggar conhost.exe får inte bort det, men när jag stänger varningen så kommer verifieringsruta upp
            det är väl bara att lägga den filen i exclude så den skiter i att scanna den? vilket av kör du?

Comment

jag kör med F-Seure

får inte det till att slut att flaga conhost.exe testat alla sätt men hoppas att en updatering kommer till virus programet snart så att det slutar

Comment

jag kör med F-Seure

får inte det till att slut att flaga conhost.exe testat alla sätt men hoppas att en updatering kommer till virus programet snart så att det slutar
                Eller så avaktiverar du ditt anti-virus program tillfälligt när du ska kolla dina spel med abgx360. Kan inte F-Secure så bra men det brukar gå att avaktivera virusskyddet tillfälligt i en del (de flesta?) anti-virus programmen. Antingen genom att högerklicka på ikonen för programmet i aktivitetsfältet och välja att inaktivera skyddet tillfälligt där eller att öppna upp programmet och göra det där. Kan vara värt att kolla upp om du kan det i alla fall.

Skulle du inte kunna avaktivera programmet tillfälligt så kan du ju alltid gå in i msconfig -> Autostart, ta bort krysset vid de filer som har med F-Secure att göra, starta om datorn och kolla ditt spel/dina spel med abgx360. Och när du sen har kollat ditt lir/dina lir så går du in i msconfig igen, aktiverar F-Secure applikationen/applikationerna och startar om datorn igen.
                Omständigt, men det funkar om du inte kan göra på annat vis..

Ett annat alternativ är såklart att byta anti-virus program. Finns bättre än F-Secure om man säger så. Vill inte gå in mer i detalj om vilket anti-virus program du bör välja/vilket som är bäst då vi hamnar helt Off-Topic om jag skulle göra det, men ett tips är att kolla in tex AV-Comparatives' ( http://www.av-comparatives.org/ ) tester.
                Kolla gärna in min guide för att flasha Hitachi-läsare (alla versioner) i JungleFlasher.
                Och/eller min guide för att flasha Hitachi v0079FK/0079FL-läsare (alternativ metod till JungleFlasher för dessa läsare).

Comment

F-secure suger, tar så mycket ram!
                  Kör med Nod32 eller Norton gaming

Comment

om jag är snabb så kan jag kolla mina spel med abgx360 utan att jag behöver avaktivera virusskyddet tillfälligt

F-secure passar mig bäst, det gör inte mycket ram att F-secure tar mycket ram (jag spelar inte spel på daton)
                    Last edited by hejhej20; 2009-08-24, 03:56.

Comment

om jag är snabb så kan jag kolla mina spel med abgx360 utan att jag behöver avaktivera virusskyddet tillfälligt

F-secure passar mig bäst, det gör inte mycket ram att F-secure tar mycket ram (jag spelar inte spel på daton)
                      Ditt val men som sagt, finns bättre anti-virus program enligt mig och många andra. Men tycker du att F-Secure passar det dig bäst så ska du såklart köra på det.

Sorry för Off-Topic (igen).
                      Kolla gärna in min guide för att flasha Hitachi-läsare (alla versioner) i JungleFlasher.
                      Och/eller min guide för att flasha Hitachi v0079FK/0079FL-läsare (alternativ metod till JungleFlasher för dessa läsare).

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X