Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360 Flash

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox 360 Flash

Hej!

Skulle vilja ha lite hjälp med att flasha. har hittat allt ja ska ha och tutorial m.m
    Men ja undrar om de går att flasha xboxen med SATA kontakterna på moderkortet eller om man måste köpa detta kort VIA SATA 6421 PCI

För allt går bra tills jag ska välja Y när de står recend (tror ja). så ska man ju starta om boxen. (när den är på visas 0x51 eller nåt och när den är av så visas 0x7F) Så sätter ja igång boxen igen så ska den kunna gå vidare i dosflash men de gör den inte. kan de bero på att de inte går att flasha utan de kortet?

driven i boxen är en samsung

du kan börja med att säga vilket moderkort du har så man kan kolla upp kretsarna.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
      du kan börja med att säga vilket moderkort du har så man kan kolla upp kretsarna.
      Ja, det hade förenklat det hela lite.

Men några tips utan att veta detta. Till och börja med, VIA-kortet du nämner (6421A) rekommenderas starkt. Det kan krångla till det att flasha via SATA-kontakterna på ditt moderkort, trots att moderkortet ska vara kompatibelt. Förstår självklart att du helst vill undvika att lägga (onödiga) pengar på VIA-kortet om det nu skulle funka att flasha via SATA'n på ditt moderkort, så det är klart att du ska prova det först (kan ju funka med lite hjälp här på forumet när du har skrivit vilket moderkort du har) men om det inte riktigt funkar som det ska så rekommenderas VIA-kortet alltså starkt. Dessutom låter det enligt mig inte helt omöjligt att du inte kommer längre pga inkompatibel SATA, men som sagt, kanske går att lösa med lite hjälp när du har skrivit vilket moderkort du har.

Du kan också prova att flasha med JungleFlasher. DOS(Flash) brukar funka fint att flasha i/med, till och med bättre än med JungleFlasher i en del fall men JungleFlasher är ett alternativ att prova om du inte skulle få rätt på det i DOS/med DOSFlash.
      Kolla gärna in min guide för att flasha Hitachi-läsare (alla versioner) i JungleFlasher.
      Och/eller min guide för att flasha Hitachi v0079FK/0079FL-läsare (alternativ metod till JungleFlasher för dessa läsare).

Comment

Original inlägg av kane5100 Visa Inlägg
        Hej!

Skulle vilja ha lite hjälp med att flasha. har hittat allt ja ska ha och tutorial m.m
        Men ja undrar om de går att flasha xboxen med SATA kontakterna på moderkortet eller om man måste köpa detta kort VIA SATA 6421 PCI

För allt går bra tills jag ska välja Y när de står recend (tror ja). så ska man ju starta om boxen. (när den är på visas 0x51 eller nåt och när den är av så visas 0x7F) Så sätter ja igång boxen igen så ska den kunna gå vidare i dosflash men de gör den inte. kan de bero på att de inte går att flasha utan de kortet?

driven i boxen är en samsung
        det vore som int21 säger bra om du gav oss mer detaljer om moderkortet och liknande, sen skulle jag vilja veta om detta sker när du ska läsa ur eller erasea driven? du kanske inte alls ska köra resend command, prova att INTE göra det, sen är det vikitgt att du kollar VAD exakt det är du skickar kommandot till, står det t.ex redan att den hittat driven lite längre upp så betyder det att du skickar kommandot till något annat som du inte ska bry dig om...

ett annat tips kan vara att prova med att ejecta driven halvvägs ut och sedan försöka igen med kommandot, jag vet... det ska inte behövas egentligen men testa det =)
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

int21: oj då missade ju de.

men moderkortet är iaf detta kort --> Gigabyte GA-MA770-DS3 AMD 770, AM2+ men de har utgått från inet.

RickeXBM: ok ska kolla lite på de med.

Swizzy: de är typ de första som kommer upp så de måste väl vara att den ska läsa in.
          Den hittar ju driven i listan som kommer fram iaf.
          Och ja har inget annat inkopplat till SATA kontakterna förutom xboxen.

Comment

du har AMD SB600 chipset vad jag kan se:

http://www.gigabyte.com.tw/Products/...ProductID=2722

prova att inte köra kommandot på nytt (resend), vad dyker upp då?
            Last edited by Swizzy; 2009-08-22, 18:03.
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

ok. men de kommer ju fram att man ska starta om boxen efter man tryckt yes och sen får man välja yes eller no om man vill resend´a. vet inte vad som händer om man väljer no där. vill ju inte riskera nåt i onödan.

Comment

det blir ingen risk, det som skulle hända om du väljer no istället för yes är att den inte visar tillverkare och storlek på flashminnet...
                Google is your friend!

Comment

provade lite nu me detta igen och blev inte klokare.
                  Kommer in som vanligt och datorn hittar driven med dSam kommandot
                  sen kommer ju om man vill resenda med yes eller no. tar ja yes kommer ja inte längre, men provade med no så kom man fram till att man kan välja (((read)erase)write) m.m.

tar ja read där så står de bara "no chip found" eller nåt sådant.

Comment

ok, då får du köpa dig ett VIA-SATA PCI kort

*edit:*

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=501&xSec=89

detta, om inte det heller fungerar vet jag inte vart felet ligger... då kanske du behöver skaffa dig ett connectivity kit skulle jag tro... men det där PCI kortet bör det fungera med...
                    Last edited by Swizzy; 2009-08-22, 21:02.
                    Google is your friend!

Comment

Jag har xbox 360 pro och vill flasha, måste man lämna in det eller kan man göra det själv?

Comment

du kan flasha vilken box som helst själv, bara du vet vad du håller på med... ta reda på vad du har för läsare, leta sedan upp en guide för din drive och läs den NOGA...
                        Google is your friend!

Comment

Original inlägg av kane5100 Visa Inlägg
                          provade lite nu me detta igen och blev inte klokare.
                          Kommer in som vanligt och datorn hittar driven med dSam kommandot
                          sen kommer ju om man vill resenda med yes eller no. tar ja yes kommer ja inte längre, men provade med no så kom man fram till att man kan välja (((read)erase)write) m.m.

tar ja read där så står de bara "no chip found" eller nåt sådant.
                          Det är dvd läsaren du ska stänga av å sätta på, inte xboxen!
                          så om du inte har ett connectivity kit med on/off switch så ska du dra ut och sätta tillbaka strömsladden på dvd läsaren efter att du har tryckt på YES.
                          ibland kan man få göra de två gånger tills de funkar.
                          har alltid funkar för mig=)
                          Hoppas du löser det!
                          Mvh Mathias
                          *PS3 slim 120- CFW 3,55
                          *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
                          *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
                          *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
                          *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
                          *Xbox 360 slim original so far
                          *Pstwo original x)
                          *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                            du kan flasha vilken box som helst själv, bara du vet vad du håller på med... ta reda på vad du har för läsare, leta sedan upp en guide för din drive och läs den NOGA...
                            okej, awsome.

men vilken flash är det psxcare använder? eller version?

Comment

Original inlägg av Ask3n Visa Inlägg
                              okej, awsome.

men vilken flash är det psxcare använder? eller version?
                              ixtreme 1.6 på alla läsare utom hitachi där senaste är 1.51.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X