Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

sökes: Hårddisk på 120Gb

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• sökes: Hårddisk på 120Gb

Känner att den futtiga 20Gb jag har nu inte räcker till så är på jakt efter en större helt enkelt.. Någon som har koll på vart man kan köpa en 120Gb gärna så billigt som möjligt. Gör inget om det är från utlandet så länge det är en seriös nätbutik osv..

Tacksam för alla tips!

Köpte från ********* för 1200kr som had lägst pris i vintras.

Tror att dom kostar uppåt 1400kr idag?

Är nog svårt att hitta något billigare i en bätbutik.

Finns annars på ******* ibland, se bara upp för kinakopiorna.

Comment

Dina länkar fungerar tyvärr inte :S

Såg att det säljs billigt på T-radera. Man får en lätt för 800kr. Men hur kan man veta om det är en "kinakopia" och vad är det för skillnad på en sådan jämfört med en original?

Comment

Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
        Dina länkar fungerar tyvärr inte :S

Såg att det säljs billigt på T-radera. Man får en lätt för 800kr. Men hur kan man veta om det är en "kinakopia" och vad är det för skillnad på en sådan jämfört med en original?
        det vet du med om det följer med överförings kabel eller ej, oftast är dom som du hittar på t-radera sådana som är plockade från elite boxar
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Vissa av dom på auktionssajten skickas från Kina ... då kan man åka på tull o moms.. kolla det först.

Alternativet är att köpa en WD1200BEVS och byta hårddiskarna.

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            det vet du med om det följer med överförings kabel eller ej, oftast är dom som du hittar på t-radera sådana som är plockade från elite boxar
            Men det är väll ändå en lika bra hårddisk? Visst den kanske inte är sprillans ny. Men den borde väll ändå fungera på samma sätt som en ny sådan?

Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
            Vissa av dom på auktionssajten skickas från Kina ... då kan man åka på tull o moms.. kolla det först.

Alternativet är att köpa en WD1200BEVS och byta hårddiskarna.

Det spelar ingen roll om dom skickas från Kina. Har beställt ett 50-tal varor från just Kina via T-radera utan att åka på tull eller moms.

Hittade en på T-radera för 639kr inkl frakt. Det borde väll en "ny" (förmodligen begagnad i bra skick) vara värd? Halva priset jämfört med här på hemmaplan ju :O

Comment

Dom ska vara lika bra som en sprillans ny ja, men risken finns att dom inte är så bra... du gör som du själv känner för brukar inte vara några problem med dom...
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Funderar starkt på en sådan 120Gb iaf.. Kan få en sådan grymt billigt därifrån ju.. Måste ut på jakt efter ett överföringskit då bara.. hehe!

Comment

du kan skicka efter ett sådant kit från MS med serienummet på din 360, och serienummret på hårddisken. kostar dig inte mer än utskrifts kostnaden för formuläret och porto för att skicka det till england, det tar 1-2 veckor innan du får kabeln sedan, ungefär

eller så kan du ta kontakt med någon här på forumet som har en kabel (t.ex jag) och be om att få låna den, alternativt komma över till personen i fråga och fixa överföringen där, överföringen tar cirka en timme
                  Google is your friend!

Comment

Aha nice! Men då gör jag en förfrågan direkt om det är någon som vill låna ut sitt överföringskit? Står självklart för porto åt båda hållen

Vet du förresten vart man kan hitta det formuläret du snackade om ovan?

Comment

Jag har en ny 120gb disk ( Ms orginal inköpt nyligen i Sthlm då jag behövde en Transferkabel åt en kompis. )

1.000 kr kan du få den för, endast uppackad för att pilla ut transferkittet o lagd på min datorhylla, så du får med orginaldammet på köpet
                      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Ett alternativ är ju att skaffa en WD 120Gb disk för 500:- som du "hackar" så att den fungerar med 360.

Jag kör själv detta och det fungerar utmärkt.

En guide jag tittat på för att få igång det är denna:

http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=203667

Den är dock lite för avancerad - det är i själva verket lite enklare numera.

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                          Jag har en ny 120gb disk ( Ms orginal inköpt nyligen i Sthlm då jag behövde en Transferkabel åt en kompis. )

1.000 kr kan du få den för, endast uppackad för att pilla ut transferkittet o lagd på min datorhylla, så du får med orginaldammet på köpet
                          800kr + frakt så tar jag den direkt! Kan ju få den för 639kr inkl frakt på T-radera. Men bjussar gärna runt 200kr äkta för att få hem den lite snabbare

Original inlägg av Kiwimannen Visa Inlägg
                          Ett alternativ är ju att skaffa en WD 120Gb disk för 500:- som du "hackar" så att den fungerar med 360.

Jag kör själv detta och det fungerar utmärkt.

En guide jag tittat på för att få igång det är denna:

http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=203667

Den är dock lite för avancerad - det är i själva verket lite enklare numera.
                          Det är ju tyvärr ännu en risk att bli bannad tyvärr. Eller har det blivit mer livesäkert det senaste tro?

Comment

Det är ju tyvärr ännu en risk att bli bannad tyvärr. Eller har det blivit mer livesäkert det senaste tro?
                            En hackad hårddisk är ju inte i samma liga som en hackad DVD-läsare - det handlar ju endast om att köra ett tillbehör som inte är Ms-orginal.

Ungefär lika allvarligt som att använda 3:e part handkontroll eller liknande.

Comment

800kr + frakt så tar jag den direkt! Kan ju få den för 639kr inkl frakt på T-radera. Men bjussar gärna runt 200kr äkta för att få hem den lite snabbare
                              Jag är sn såndär tråkig tomte man inte kan pruta med o inte skickar mot postförskott eller förskottsbetalningar

Disken finns söder om Söder i Sthlm
                              / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X