Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

sökes: Hårddisk på 120Gb

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag är sn såndär tråkig tomte man inte kan pruta med o inte skickar mot postförskott eller förskottsbetalningar

Disken finns söder om Söder i Sthlm
    hehe okej.. tack för erbjudandet då iaf. Men jag bor på Sveriges framsida Göteborg så lite väl långt bort.. Men som sagt.. Tack ändå!

Som sagt ovan.. Någon som är sugen på att låna ut ett överföringskit? Står självklart för porto åt båda och kan dricksa om det behövs

Comment

http://www.xbox.com/NR/rdonlyres/E49...withfax_SE.pdf
      Du hittar formuläret på den här länken ^

mer info om "erbjudandet": http://www.xbox.com/sv-SE/support/sy...amigration.htm

Du skriver in hårddisken serienummer istället för ELITE boxen's serienummer...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tackar för länkarna!

Men i formuläret så står det ju att man måste uppge serienr från sin gamla box (core/pro) och från sin nya (elite)

Räcker det verkligen att man skriver in serienr på den nya hårddisken (120Gb)

Comment

ja det gör det, jag har varit i kontakt med dom själv och frågat angående detta, richiie här på forumet har även beställt en sådan kabel med ENBART den informationen, och fick kabel...
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Wohoo nice nice! Surt att det ska ta sådan tid bara att få hem det.. Får hem disken idag enligt DHL så.. Men men får stå ut med min gamla 20Gb så länge då helt enkelt. Tack för infon om detta

Comment

Inga problem, hoppas du också får kabeln bara det borde du göra...
              Google is your friend!

Comment

Ähhh jädra skit! Fick mail utav MS nyss. Dom skrev att jag måste uppge serienr på min konsoll och inte på hårddisken som jag gjorde
                Last edited by lejonel; 2009-08-27, 20:40.

Comment

hmm, ok... då har dom bytt policy, menne, skicka ett mail till mig med din adress så ska vi se om vi kan lösa ditt problem lite snyggt

Swizzy@hotmail.co.uk är min e-mail, finns även på MSN om du hellre vill det...
                  Google is your friend!

Comment

Kanske snubblade över en petig kontrollant bara. Min typiska tur med sådant isf :S hehe!
                    Schysst som f-n! Har hystat iväg ett mail till dig nu

Comment

förmodligen, det gick som sagt för richiie, och när jag hade mailkontakt med MS supporten sa dom faktiskt till mig att man kan skriva hårddisk nummret också i samma formulär... har det mailet kvar ngnstans... tror jag... men det är ingen idé att tjafsa, kabeln är gratis för dom som lyckats få den... och den går att få tag på hyffsat lätt hyffsat billigt... länkade dig till några ebay offers, vad sägs om 0.99 USDollar? inte så farligt... eller så kan man låna kabeln av ngn som mig t.ex... en vänlig själ som har kabeln...
                      Google is your friend!

Comment

Äntligen fått hem min 120Gb + transferkit. Dock så fick jag inte med någon orginalskiva som man sätter i boxen för att överföra filerna från 20Gb till 120Gb :/ Fick bara med en skiva med lite blandade program så man kan göra det via PCn. Dock är den manual som medföljde rent ut sagt helt USEL! Grymt dåligt översatt från kinesiska till engelska osv..

Så kort o gott. Någon som vet någon bra guide för hur man för över filerna från min 20Gb till min nya 120Gb? Sökt som en tok på google men inte hittat något vettigt tyvärr :/

Edit: SUCK jag ger upp! Jag tänkte att jag skiter i att föra över filerna. Det var ju bara save-filerna jag var intresserad utav ändå, kan lika gärna lira om spelen då ju.. Men men pluggade in 120Gb i boxen och självklart med min vanliga otur så hittar boxen inte hårddisken. Står bara "no storage device found"

Usch och fy asså! Här har man väntat i 1½vecka på att den ska komma och när den väl kommer så fungerar den inte. Verkligen sista gången jag köper något från eBay Ska bli intressant att se om man kommer få några pengar tillbaka utav han som sålde den.. Yiha vad kul det är när saker strular!

Sorry för mitt gnäll, ville bara skriva av mig lite!
                        Last edited by lejonel; 2009-09-07, 17:34.

Comment

Antar att du har köpt en kinakopia när du inte har fått rätt grejjer.

Man ska inte behöva en PC för att kunna överföra till den nya HDDn.

Transferkabel, dvd skiva som man stoppar i xboxet, och en manual ska medfölja.

Comment

Ska fortfarande fungera även om den är kines, talliban eller något annat skoj..

Skumt nog så hittar jag disken i Xport360 och Xplorer360. Dock så verkar partionerna på denna disk vara helt f-xxade. Se nedan:

Det ligger ju redan massa stora filer på partion 1 och inga filer alls under partion 2 och 3 :S

Någon som är insatt över hur man kan formatera en sådan här hårddisk och bygga upp partionerna så dom ser ut från början (fabriksinställ)? Det måste väll ändå kunna gå?

Har redan sparat ner hddss.bin från denna disk förresten.

Vore grymt tacksam om någon vill/orkar hjälpa mig med detta. Eller rent av bara kan tipsa om någon guide om detta. Att skicka tillbaka den till Kina och därmed få vänta ett grymt bra tag plus portokostnader åt båda hållen känns sådär

Edit: Kan man göra något så enkelt som att ta ur hårddisken från skalet, koppla in den via SATA och formatera den där. Sedan lägga in hdsss.bin på nytt. Någon som har koll på detta? :S
                            Last edited by lejonel; 2009-09-07, 19:13.

Comment

Du kan formatera den i Xboxen, plugga in xboxen, gå in på menyn "My xbox" bläddra -> tills du kommer till settings, välj sedan memory och bläddra ner till HDD'n, tryck sedan på den gula knappen (Y) på din handkontroll, och välj "format" jag fick också göra så med min 120gb HDD som jag fick hem idag från hongkong, denna ska jag dock sälja till någon som INTE bryr sig om Xbox Live men vill ha en 120gb hdd, då jag inte tänker riskera att bli bannad på LIVE...
                              Google is your friend!

Comment

Men den dyker inte upp där alltså.. Det står bara "No storage devices found" när jag går in på my xbox/system settings/memory

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X