Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

RROD, nu Överhettning

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Nu har jag gett mig på den igen, och nu får jag RROD direkt från start. vilket jag inte fått tidigare. Skit skumt.
    Jag tog bort brickorna denna gång för att testa.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

Comment

Wiii.. Nu tog satte jag dit, en metal bricka och en plast bricka på ovansidan utav moderkortet och inga på under sidan
      och nu funkar det (än så länge!)

Det är Greaaaat
      Playstation 1, 3, PSP
      Xbox, 360
      Nintendo Wii

Comment

Brickor måste du ha .. annars trycker du ner cpu/gpu för mycket så att flänsen inte bara trycker för mycket på gpu/cpu utan även på andra ytmonterade komponenter vilket inte är bra.

Comment

Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
          Wiii.. Nu tog satte jag dit, en metal bricka och en plast bricka på ovansidan utav moderkortet och inga på under sidan
          och nu funkar det (än så länge!)

Det är Greaaaat
          Eftersom du inte har skrivit mer i tråden antar jag att det fortfarande flyter på som det ska?
          Kolla gärna in min guide för att flasha Hitachi-läsare (alla versioner) i JungleFlasher.
          Och/eller min guide för att flasha Hitachi v0079FK/0079FL-läsare (alternativ metod till JungleFlasher för dessa läsare).

Comment

Jao, ensålänge iaf. Men den känns som en tickande bomb
            Playstation 1, 3, PSP
            Xbox, 360
            Nintendo Wii

Comment

Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
              Jao, ensålänge iaf. Men den känns som en tickande bomb
              Okaj, gott att den funkar för tillfället i alla fall.

Förstår att det känns som en tickande bomb dock.. Skulle du få problem igen så är det bara att skriva i forumet så får du säkerligen hjälp. Eller så använder du dig av något/några tips som redan är skrivna.
              Kolla gärna in min guide för att flasha Hitachi-läsare (alla versioner) i JungleFlasher.
              Och/eller min guide för att flasha Hitachi v0079FK/0079FL-läsare (alternativ metod till JungleFlasher för dessa läsare).

Comment

Yes sir, men nu har jag byggt om tv möbeln så den sitter i fred med 2 x 92mm fläktar som blåser in och ut luften så nu hålls den kall. Kanske förlänger livslängden.
                Playstation 1, 3, PSP
                Xbox, 360
                Nintendo Wii

Comment

Original inlägg av RickeXBM Visa Inlägg
                  Okaj, gott att den funkar för tillfället i alla fall.

Förstår att det känns som en tickande bomb dock.. Skulle du få problem igen så är det bara att skriva i forumet så får du säkerligen hjälp. Eller så använder du dig av något/några tips som redan är skrivna.
                  Bästa tipset efter 3.dje omskruvningen ( Köp nyyy... )
                  Til lskillnad från bilar så kan man laga bilar in i det oändliga genom att byta reservdelar men en 360.... ja byter man moderkort är det ju en ny maskin
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Har fått tag i ett icke flashat RROD Falcon Arcade billigt, så en budbil kom och hämta boxen tidigare idag för att leverera den till tyskland för garanti.

Det är en Falcon låda från Januari 2008 med BenQ läsaren.

Så jag skulle vilja veta vad dom gör på reperationen.
                    vad gör dom med bara RROD, och vad gör dom med RROD + E74? (Hade det på min gamla Arcadekonsoll med garantin bruten dock.)

Vad ska jag vänta mig att få tillbaka.

Mitt lagade Falcon innehåll med samma BenQ läsare eller med en ny Liteon läsare?

Helt nytt innehåll i lådan?

Eller ett Jasper?

Frågar mest för är fundersam om man får RROD igen om 3månader...

Comment

är det första reparationen får du en helt ny box (motsvarande modell) dom lagar RROD och E74 ja, alla RROD koder...

du får även 1 månad Xbox live gold, och garantin gäller till och med januari 2011 (3 års garanti från första tillverkningsdatum)
                      Last edited by Swizzy; 2009-09-02, 21:14.
                      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                        är det första reparationen får du en helt ny box (motsvarande modell) dom lagar RROD och E74 ja, alla RROD koder...

du får även 1 års Xbox live gold, och garantin gäller till och med januari 2011 (3 års garanti från första tillverkningsdatum)
                        Härligt att dom skickar en helt ny box när det är första reperationen, var skönt att höra

(Blir att flasha den på något sätt så vore skönt med att inte få tillbaks något som är halvlagat och får RROD snabbt igen.)

Men är det så mycket som 12månaders xbox live dom skickar?

Har flashat min kusins 360 i veckan så jag har det hemma just nu och det är en konsoll utan hdmi. Tog bort det lilla damm som var i konsolen, men kan jag göra något mer för att det inte ska bli RROD på den, för är väl en tickande bomb som dom kallas nuförtiden.

Comment

woops, sorry, skrev 1 år när det skulle vara 1 månad :$ sorry...
                          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Original inlägg av superpalten Visa Inlägg
                            Härligt att dom skickar en helt ny box när det är första reperationen, var skönt att höra

(Blir att flasha den på något sätt så vore skönt med att inte få tillbaks något som är halvlagat och får RROD snabbt igen.)

Men är det så mycket som 12månaders xbox live dom skickar?

Har flashat min kusins 360 i veckan så jag har det hemma just nu och det är en konsoll utan hdmi. Tog bort det lilla damm som var i konsolen, men kan jag göra något mer för att det inte ska bli RROD på den, för är väl en tickande bomb som dom kallas nuförtiden.
                            det är inte mycket du kan göra för att se till att den inte få RROD, visst, du kan byta fläkten mot en bättre t.ex Talismoon Whisper Fan Max~

och du kan byta x-clamps mot skruvar (detta bör du kanske undvika när boxen fungerar utan snarare göra när boxen håller på dö)
                            Google is your friend!

Comment

Det jag undrar är varför de har kylflänsar över processorn istället för fläktar? Kyler inte fläktarna bättre? Och om de är ljudnivån så ja.. ni vet nog vad jag snackar om
                              Playstation 1, 3, PSP
                              Xbox, 360
                              Nintendo Wii

Comment

Enbart fläktar går inte, du måste ha kylfläns också och dom har båda i 360'n, om du inte tänkt på det... den vita plast grejen är till för att leda luften till/från båda (vilket det nu blir)...

*edit:*
                                Menar båda kylflänsarna...
                                Last edited by Swizzy; 2009-09-02, 23:15.
                                Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X