Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Drive?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Drive?

Det var ett tag sen man var aktiv i 360 flash osv. Äre fortfarande samsung som är den bästa dvdn o hålla på med?
    Jag har en samsung nu, men den verkar ha gjort sitt. typ 3 år gammal och den vill inte alltid läsa skivor (brända) känns som att de kan vara dags o köpa en ny.

Samt vad kostar en färdig flashad dvd? Jag vill inte ha 1.6 då min är redan bannad.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Det var ett tag sen man var aktiv i 360 flash osv. Äre fortfarande samsung som är den bästa dvdn o hålla på med?
    Jag har en samsung nu, men den verkar ha gjort sitt. typ 3 år gammal och den vill inte alltid läsa skivor (brända) känns som att de kan vara dags o köpa en ny.

Samt vad kostar en färdig flashad dvd? Jag vill inte ha 1.6 då min är redan bannad.
    Jag skulle säga BenQ är den bästa läsaren :P
    Den har tagit alla min skivor 100%, till skillnad från Lite-on som inte tar riktigt 100%, o framförallt hitachi som tar under 75%

Comment

BenQ eller Lite-on är dom bästa drivarna, hitachi är typ dom sämsta, men samsung är lättast att jobba med
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ok, får se om jag ska uppgradera ändå. Skiten hängde sig nyss.. baaaad, veeery bad omen :P
        Playstation 1, 3, PSP
        Xbox, 360
        Nintendo Wii

Comment

det du egentligen behöver göra är flytta ditt styrkort mellan den här driven och nästa bara (om du väljer att köpa en ny samsung) så ska det hålla i 3 år till eller något sådant^^ jag tror det bara är lasern som börjar bli lite dålig... det är rätt vanligt när man kört samma drive ganska hårt under längre tid, som du förmodligen har gjort?
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Och vill du inte byta styrkort så kan du ju alltid läsa ut din nuvarande firmware från Samsung-läsaren, spara denna firmware (eller i alla fall nyckeln i denna firmware), köpa en ny läsare och sedan flasha in valfri firmware med originalnyckeln från Samsung-läsaren i din nya läsare.

Detta hade du kanske redan koll på men kan kanske vara bra att veta om du inte visste det och inte vill flytta styrkortet.
            Kolla gärna in min guide för att flasha Hitachi-läsare (alla versioner) i JungleFlasher.
            Och/eller min guide för att flasha Hitachi v0079FK/0079FL-läsare (alternativ metod till JungleFlasher för dessa läsare).

Comment

Original inlägg av RickeXBM Visa Inlägg
              Och vill du inte byta styrkort så kan du ju alltid läsa ut din nuvarande firmware från Samsung-läsaren, spara denna firmware (eller i alla fall nyckeln i denna firmware), köpa en ny läsare och sedan flasha in valfri firmware med originalnyckeln från Samsung-läsaren i din nya läsare.

Detta hade du kanske redan koll på men kan kanske vara bra att veta om du inte visste det och inte vill flytta styrkortet.
              om du gör som ovan (byter drive) måste du dock även spoofa driven... mer om det kan du läsa om här: http://www.swizzy.se/New/Guider/FwSpoof.php
              Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                om du gör som ovan (byter drive) måste du dock även spoofa driven... mer om det kan du läsa om här: http://www.swizzy.se/New/Guider/FwSpoof.php
                Just det, glömde att nämna det..

Edit: Smileyadd
                Last edited by RickeXBM; 2009-08-30, 01:19.
                Kolla gärna in min guide för att flasha Hitachi-läsare (alla versioner) i JungleFlasher.
                Och/eller min guide för att flasha Hitachi v0079FK/0079FL-läsare (alternativ metod till JungleFlasher för dessa läsare).

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X