Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Två frågor - Ny box / Rrod

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Två frågor - Ny box / Rrod

1) Nu har min gamle xbox gått och RROD´at igen. Den är inlämnad och xclamp fixad tidigare och ser väl för jävlig ute där inne kan jag tänka. Flashad är den såklart också. Vad säger Ms om jag skickar in den? Någon som vet vad som händer? Måste jag betala något?

2) Tanken är väl att jag får köpa en ny Elite(kostar ju inte så mycket nu). Är det någon nuförtiden som absolut inte går att flasha?

Tacksam för svar.

1. skickar du in den lär du inte få den lagad, alternativt få pröjsa 800:- för att få den lagad, bästa du kan göra med den boxen är sälja den som reservdels box

2. finns i dagsläget ingen xbox 360 som inte går att flasha =)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Tack för svaren!

Yihoo! Bara att köpa en ny då! Funkar förresten 1.6 till alla?

Comment

Original inlägg av thejonas Visa Inlägg
        Tack för svaren!

Yihoo! Bara att köpa en ny då! Funkar förresten 1.6 till alla?
        1.6 finns till alla förutom hitachi läsarna
        *PS3 slim 120- CFW 3,55
        *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
        *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
        *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
        *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
        *Xbox 360 slim original so far
        *Pstwo original x)
        *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

Vad händer om jag skickar in boxen och jag köper en ny? Vad är det som blir bannat? Boxen eller mitt konto?

Comment

Vad händer om jag skickar in boxen och jag köper en ny? Vad är det som blir bannat? Boxen eller mitt konto?
            boxen. kontot blir bara bannat om du inte uppför dig på live.

Comment

Dra på trissor! Det verkar som boxen är på väg tillbaka. Står att den är reparerad, garantin har gällt och status är att den är skickad.

Vad får jag tillbaka egentligen? En ny box som jag måste flasha igen? Någon som har någon aning?

Comment

Dra på trissor! Det verkar som boxen är på väg tillbaka. Står att den är reparerad, garantin har gällt och status är att den är skickad.

Vad får jag tillbaka egentligen? En ny box som jag måste flasha igen? Någon som har någon aning?
                med största sannolikhet så har de bytt dvd:n i den också, det brukar vara standard procedur. du måste alltså flasha om den, det kommer sitta en lite-on i den.

Comment

Aha, kommer den vara tystare också tro? Den gamle lät ju som ett tröskverk när man spelade från skiva.

Jasper eller vad det heter?

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                    med största sannolikhet så har de bytt dvd:n i den också, det brukar vara standard procedur. du måste alltså flasha om den, det kommer sitta en lite-on i den.
                    Liteon 8350C alternativt en BenQ VAD6038

första jag fick tillbaka var en Liteon i (vet ej firmware då jag inte kollade det men datorn dummade sig lite och jag råkade radera firmwaren innan jag kunde läsa ur) sen fick jag en BenQ VAD6038 tillbaka andra resan (Båda var sprillans nya konsoller, helt nya utbytta... nytt serie nummer båda gångerna...)

Aha, kommer den vara tystare också tro? Den gamle lät ju som ett tröskverk när man spelade från skiva.

Jasper eller vad det heter?
                    Den kommer definitivt vara tystare ja! det är en Liteon alternativt BenQ inte en samsung/Hitachi, dom låter som du säger, som ett tröskverk, iaf med åldern... om dom är väl använda

är det en HDMI box får du ett jasper kort tillbaka (mest troligen)
                    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Tack för alla snabba svar. Riktigt imponerad av all kunskap ni har.

Jag återkommer så snart boxen är tillbaka med en uppdatering om vad det egentligen är som kommer.

Comment

har du fått tillbaks boxen än?
                        troligtvis har brorsan fått rrod på sin box o vi funderar på om de kanske kan va nåt att skicka in den. elr kanske låta psxcare laga den åt honom =)
                        sigpic

Comment

har du garanti kvar? i så fall bör du återställa den hos PSXCare för 500:- och då få 500:- tillgodo vid nästa flash~ och sedan skicka in den på rep hos MS istället, då sparar du 500:-
                          Google is your friend!

Comment

jag tror inte de ska va nån garanti kvar. brorsan har för sig att han köpte den 04 elr 05. så länge räcker väl inte garantin för rrod? men vi är inte säkra på om de är rrod ens, han ringde igår o va lite ledsen över att boxen va pajj. va lite svårt att få honom att förklara hur de lyser. ska kika på den senare under dagen hade jag tänkt. se om man sj kan lyckas klura ut om de är rrod elr va de nu kan va. på mitt gamla xbox trodde jag att de va rrod då de lös 3 lampor men istället hade de varit nåt me nätverksgrejen har jag för mig. aja... kanske är bäst att skicka den till psxcare för lagning iaf
                            sigpic

Comment

RROD är ett samlingsnamn för alla fel där det blinkar 3 röda lampor på framsidan av din 360 =) så att det var nätverksgrejen kan även ingå i RROD...

man kan även i vissa fall laga boxen själv, för en lite billigare peng (kostar dig typ 50-70~ kr) med X-Clamp fix, mitt tips till dig om du skulle försöka dig på detta själv är att inte använda den som finns på ebay då det finns risk för att du drar åt för hårt vilket orsakar att bilden försvinner, det kan fungera i början men sedan kan det sluta fungera (bilden försvinner) då får man göra om det på nytt för att det ska fungera igen

det du behöver för att fixa hyffsat enkelt själv är:

Kylpasta och rengörings medel för att ta bort den gamla kylpastan (och något att göra rent med, t.ex bommulls pinnar)
                              8st sexkant skruvar(bultar) med storleken: M5x10
                              16st brickor med storleken M5 (1cm tjocka)
                              8st fjäder brickor med storleken M5
                              Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X