Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Unreadable disc GH 5?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Unreadable disc GH 5?

Morrn!

Får felmeddelande "unreadable disc" när jag spelar GH5.
    Boxen är kanske 3 år gammal, men jag har aldrig haft problem innan öht.
    Skivan är fin naturligtvis. Den går genom ABGX utan probelm.
    Felemeddelandet dyker upp på olika ställen i spelet. Jag kan alltså boota och spela - ibland kortare, ibland längre. Använder 1.51-firmware.

Är det läsaren som håller på att ge sig månne?

Har för mig att jag läst nånstans om att tömma cachen med ngn knappserie i samband med liknande problem?

Tömma chache kommer nog inte hjälpa om du har problem att läsa skivan, bränn om eller lägg över på hårddisken.

Comment

Det kan visst vara Cacheminnet som strular, testa detta först...

antingen går du in i menyn för memory (My Xbox -> Settings -> Memory följt av Y[Gul]) och trycker in följande knapp serie:

X X LB RB X X (X = Blå, LB = ovanför vänstra trigger, RB = ovanför högra trigger)

eller så går du bara in som ovan men istället går ner i menyn till "Clear Cache"

metoderna beror på vilken dashboard du har, har du den senaste kör du på den senare metoden...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Har testat den senare metoden att tömma cachen utan resultat
        Ska dock prova att lägga in på disken - om den pallar att läsa skivan hela processen

Comment

vad är det för läsare du har i din maskin, och vad kör du på för skivor?
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Har en Hitachi, och kör på verbatim....

Comment

Hmm, ok, då kanske det är dags för dig att köpa en ny drive (eller 360) snart... känns som att din laser inte mår så bra... =/

*edit:*
              eller så är det som pendragon skrev under =)
              Google is your friend!

Comment

Gamla Hitatchi 79or kan ibland gilla Silver Surface skivor bättre än Printable, andra tvärtom. Prova laborera lite mellan dessa typer av Verbatim...
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Ja, jag tror det ju det är läsaren som börjar ge sig

Får se om det upprepas med andra, nya brända spel....

Comment

Prova som sagt lite Printable o några silver surface.
                    ibland hjälper det att byta typ..
                    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Ska absolut testa, men jag har ju kört med printable lääänge utan bekymmer. Skulle det kunna förändras helt plötsligt?

Comment

Original inlägg av mdmar Visa Inlägg
                        Ska absolut testa, men jag har ju kört med printable lääänge utan bekymmer. Skulle det kunna förändras helt plötsligt?
                        av samma anledning att saker helt plötsligt ändras, bilar går sönder, tejpbitar lossnar, knivar blir slöa. kan vara slitage, kan vara mjuk-,hårdvarufel.. who knows, things just happen.

Comment

Fast med den skillnaden att om en bildel pajar brukar man kunna vara säker på att den delen som funkade i motorn tidigare, också fungerar om man byter ut densamma mot en likadan

Comment

Original inlägg av mdmar Visa Inlägg
                            Fast med den skillnaden att om en bildel pajar brukar man kunna vara säker på att den delen som funkade i motorn tidigare, också fungerar om man byter ut densamma mot en likadan
                            precis, alltså byter du ut den felande delen mot en fungerande. börja med brännare, testa uppgradera firmware annars byt, de blir sämre med tiden.

Comment

Slitage, en laser har en viss brinntid..
                              jämför det med människor och ögon, vissa föds med synfel som korrigeras med linser, ju äldre man blir ju sämre ser man.

thats life..
                              Kör man på bra skivor så ansträngs lasern mindre o det förhindrar viss förslitning , men inte för alltid.
                              / Pendragon

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X