personligen kör jag på Dosflash, men MTK Flash fungerar lika bra det... du ska inte behöva radera före eftersom den ska skicka det kommndot precis innan den skriver nya ändå, det gör iaf Dosflash
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Död hitachi, spoofa ny Samsung på smidigast sätt?
Collapse
X
-
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
- Citat
- Flag
-
okej! tack för hjälpen. men finns det liknande kommandon i dosflash likt i mtkflash t.ex "mtkflash w /m /sata hacked.bin" så man slipper läsa orig fw och patcha den först. blir ju fel då eftersom jag ska spoofa, då jag inte behöver det. Jag har ju en redan preppad fw med min nyckel i.Original inlägg av Swizzy Visa Inläggpersonligen kör jag på Dosflash, men MTK Flash fungerar lika bra det... du ska inte behöva radera före eftersom den ska skicka det kommndot precis innan den skriver nya ändå, det gör iaf Dosflash
Vilken djungel xbox scenen är med alla prog, så var det inte för ett år sen då jag var lite mer insatt=)
Mvh Staffan
- Citat
- Flag
Comment
-
du behöver inte alls läsa ur någon firmware... du väljer varje gång vad du ska göra, och med vilken drive...
du ser då till att ha driven igång, skriver dosflash, väljer y (yes) för att återsända kommandot till den för att "låsa upp" den... (normalt för mig) startar om driven (kan behöva göras en gång till direkt efter ibland, om du är för snabb) skriver W (write) skriver namnet på firmwaren som ska skrivas till driven, lutar dig tillbaka sitter så i någon sekund eller så, voila! färdigt
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
- Citat
- Flag
Comment
-
Låter soft! ser att driven kommer imorgon, kanske blir att köpa några öl och ha spelkväll=) tack som f*n för all uppklarning Twizzy! återkommer med resultat.Original inlägg av Swizzy Visa Inläggdu behöver inte alls läsa ur någon firmware... du väljer varje gång vad du ska göra, och med vilken drive...
du ser då till att ha driven igång, skriver dosflash, väljer y (yes) för att återsända kommandot till den för att "låsa upp" den... (normalt för mig) startar om driven (kan behöva göras en gång till direkt efter ibland, om du är för snabb) skriver W (write) skriver namnet på firmwaren som ska skrivas till driven, lutar dig tillbaka sitter så i någon sekund eller så, voila! färdigt
- Citat
- Flag
Comment
-
Swizzy, inte Twizzy, eller Swissy... >_<
låter bra dock, att du återkommer med resultat, borde inte vara några problem
Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Skojade lite med digOriginal inlägg av Swizzy Visa InläggSwizzy, inte Twizzy, eller Swissy... >_<
låter bra dock, att du återkommer med resultat, borde inte vara några problem
kunde inte låta bli, *flin*
- Citat
- Flag
Comment
-
tjenare igen! har nu fått min samsung ms 28! hittar den i dosflash osv men den VÄGRAR gå in i vendor mode. har väntat i 10 sekunder, 15 sekunder osv innan man sätter på den men den får bara status 51 eller d1, blir tokig snart.
var ju inga problem med min andra samsung jag flashade för ett år sen.
tips välkomnas!
mvh Staffan
- Citat
- Flag
Comment
-
vad kör du för chipset? prova även att köra n på första och sedan yes... kanske är så att den ligger på en annan port?Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
Hej igen, jag kör ICH7 chipset. Funkade med min förra samsung, osäker på om den var ms25 eller en 28. Han hittar läsaren som 0xE800 SATA Pri Master.Original inlägg av Swizzy Visa Inläggvad kör du för chipset? prova även att köra n på första och sedan yes... kanske är så att den ligger på en annan port?
vad gör jag för fel? tips på andra prog jag kan testa?
vad blir mitt mtkflash kommando om jag ska läsa ur fw:en? har mtkflash ligger på usbn oxå...
- Citat
- Flag
Comment
-
tack! gjorde så och hsan hittar läsaren där med men jag får, status, should me 70, is 51. fungerar inte med att vänta 10, 20, eller ett annat random nummer av sekunder, blir fan tokig snart. nån som vet vad det ligger för fw på samsungarna från psxcare? är det ix eller orig ms 28 med blank key?Original inlägg av int21 Visa Inläggläsa ur: MTKFlash r /m /sata orig.bin
skriva: MTKFlash w /m /sata hacked.bin
nån som kan bekräfta att ICH7 fungerar med ms 28 läsarna?
- Citat
- Flag
Comment
-
verkar inte så.Original inlägg av staflaraf Visa Inläggtack! gjorde så och hsan hittar läsaren där med men jag får, status, should me 70, is 51. fungerar inte med att vänta 10, 20, eller ett annat random nummer av sekunder, blir fan tokig snart. nån som vet vad det ligger för fw på samsungarna från psxcare? är det ix eller orig ms 28 med blank key?
nån som kan bekräfta att ICH7 fungerar med ms 28 läsarna?
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=578106
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=613260
http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/742606
- Citat
- Flag
Comment
-
jag tror (är inte säker) att det är orig med blank key på dom läsarna...Original inlägg av staflaraf Visa Inläggtack! gjorde så och hsan hittar läsaren där med men jag får, status, should me 70, is 51. fungerar inte med att vänta 10, 20, eller ett annat random nummer av sekunder, blir fan tokig snart. nån som vet vad det ligger för fw på samsungarna från psxcare? är det ix eller orig ms 28 med blank key?
nån som kan bekräfta att ICH7 fungerar med ms 28 läsarna?Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment
-
då är det ett via kort eller VCC metoden som gäller då?Original inlägg av Swizzy Visa Inläggjag tror (är inte säker) att det är orig med blank key på dom läsarna...
blir så trött.
- Citat
- Flag
Comment
-
antagligen, viakortet fungerar utmärkt bra för mig avsett vad jag kör för spelare, och firmware på denna...Google is your friend!
- Citat
- Flag
Comment

Comment