Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nätverks problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nätverks problem

Jag har letat efter ett svar men inte hittat något, så jag försöker här.

Så här ser mitt nätverk ut:

(Adslmodem)-->kabel-->(D-Link router)-->trådlöst-->(PC)-->kabel-->(Xbox360)

På PC kör jag XP pro.

Nu till problemet.

Jag kan bara koppla upp mot LIVE direkt efter reboot av PC.
    Skulle jag boot'a PC och sedan surfa lite så kan jag därefter inte koppla upp mot LIVE utan ny reboot (ibland går det men nästan aldrig).
    Min första tanke är att öppna portar men det borde väll inte ändra sig efter boot av enbart PCn?

Jag skulle verkligen behöva hjälp då detta är ytterst irriterande.
    Tack på förhand!
    Det finns 10 sorters människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det.

Låter som problem med ICS. Kan du testa med en kabel från routern?

Comment

Kan ju prova med kabel men det är så himla bökigt.
      Kom på att jag kör med peerguardian, det kanske är den som ställer till det?
      Annars använder jag varken antivirus program eller brandvägg.
      Det finns 10 sorters människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det.

Comment

En 360 får inte virus
        Kör en kabel direkt från din router ( med brandvägg ) direkt till krysslådan vettja
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Anledningen till att jag kör trådlöst genom PCn är att jag inte vill ha en 25m kabel slingrandes genom hela huset.
          Och jag vill inte köpa någon dyr xbox-wifi grej.
          Det fungerar ju bra hela tiden det känns bara så jäkla onödigt att behöva starta om datorn varje gång jag ska spela LIVE.

Comment

prova att stänga av PeerGuardian, den blockerar med största sannolikhet boxen från att komma åt den anslutningen ordentligt... den fungerar nämligen som en branvdägg mot vissa specifika IP adresser (eller rättare sagt, vissa grupper av IP adresser)
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Ah! just det hade glömt en grej.
              Förmodlingen är det PeerGuardian som stökar.
              Kommer ihåg att ibland vid uppdateringar så stannar den vid 0% el 1%
              men laddar ner hela uppdateringen med en jädra fart så fort jag stänger ner PeerGuardian.

Tack för hjälpen alla!
              Hoppas min glömska kan hjälpa andra med liknande problem.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X