Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Datorn frös under flashningen

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Datorn frös under flashningen

Hej!

Nu är det jag igen som behöver hjälp. Under själva write-delen av flashningen så istället för massa prickar kom först 2 prickar och sen yyyyyyyyyyyyyy

Sen så frös datorn och datorn blev avstängd ofrivilligt av sig själv.

Jag kan nu förstås inte trycka eject, eller hitta den eller i princip ingenting...

Har jag förstört ännu en läsare eller kan jag rädda den här i alla fall?

Samsung MS28.

Hur ska jag göra??
    /Mats

Prova att köra den i DOS... där borde det fungera, UTAN att datorn fryser och slocknar... såvida du inte har hårdvaru fel ngnstans
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Men om jag lämnar in den till nån som kan sånt där, typ er. Så kan man ganska lätt bara flasha om den i alla fall utan att jag direkt har försvårat det hela?

Finns det en risk att jag har brickat den?

Comment

Välkommen till klubben:P hände mig med en hitachi tidigare i veckan, fick köpa en ny samsung ms28 av psxcare. men ms28 ska väl gå att rädda lättare än hitachi som blir brasved... hann du få ur dvd key:n?

Comment

Kan tillägga att jag var tvungen att göra det så kallade VCC modden för att få den att dumpa och skriva med mitt ICH7 sata onboard. Har du Ix tidigare på den så ska väl bad flash recovery fungera, (starta upp den med släden halvöppen) eller har jag fel?

som Swizzy säger så kör DOS. och testa. dyker den upp i bios vid boot av datorn överhuvudtaget?

ps. läs min tråd "död hitachi" så finns det mer info.
          Last edited by staflaraf; 2009-09-13, 22:47.

Comment

Näpp den kommer inte upp där nej.... Ja lägger ner ALLT vad flashning heter hädanefter. Jag betalar och ser glad ut istället....

Är den brickad tror ni?

Comment

Original inlägg av ljungkullen Visa Inlägg
              Näpp den kommer inte upp där nej.... Ja lägger ner ALLT vad flashning heter hädanefter. Jag betalar och ser glad ut istället....

Är den brickad tror ni?
              kännde så oxå men fan va glad man blir när man vinner=)

hittar du den inte ens i bios så är det nog ganska kört, alltså starta xboxen före datorn och vänta ca 5 sek. slå på datorn och kolla när han rabblar upp sata/ide ser du inte ens läsaren där? testa och kör dosflash och se om det hittar den. gör inte ens dosflash det så är den rätt så brickad skulle jag säga. men min totalt döda hitachi hittas i dosflash och kommer upp i datorns bios. men absolut inte i windows förstås...

testa och rapportera=)

Comment

Troligen inte, det borde gå att fixa den bara du har nyckeln... utan nyckeln går det inte =P
                Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

nej utan den är du toast, tacka fan för att jag hann få ut min!

Comment

Det är lite pga risken för sådant här jag inte gillar att köra spelare som går i DOS med JF... JF ökar risken för att det går käpp rätt åt h-vete någe avsevärt... jag kör Samsung, BenQ och Liteon i DOS, Hitachis har jag inte hittat någon metod att köra i DOS ännu, så dessa kör jag med JF (det som fungerar bäst för mig förutom när jag ska spoofa en hitachi, då går det bara käpp rätt åt h-vete )
                    Google is your friend!

Comment

Nä va faan jag sparade aldrig nyckeln .... Inte den där sifferkombon.... Men jag sparade firmwaren som var i ... det räcker asså inte?

Comment

om du sparade firmwaren som var i spelaren så har du förhoppningsvis nyckeln kvar...
                        Google is your friend!

Comment

Wehooooooo Äntligen nån glad nyhet ...

Comment

nyckeln ska ligga kvar i firmwaren sålänge du inte gått in i t.ex FWToolbox och sparat över den... eller något liknande... eller om filen blivit korrupt (då kommer du inte åt nyckeln, eller så har nyckeln blivit förvriden)
                            Google is your friend!

Comment

Nyckeln finns i den andra tråden hela loggen där ju
                              ...om det e samma xbox dvs

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X