Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken CPU kylare är bäst? (Heatpipe VS Alu)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vilken CPU kylare är bäst? (Heatpipe VS Alu)

Håller på att plocka ihop en 360 till mig själv, med förbättrad kylning

Jag antar att den äldre modellen(heatpipe) av cpu kylare är bättre än den nyare som är helt i aluminium?

Kanske är lite onödigt att byta på en jasper, men eftersom jag ändå har en liggande kanske det är värt att byta...

Original inlägg av PeterE Visa Inlägg
    Håller på att plocka ihop en 360 till mig själv, med förbättrad kylning

Jag antar att den äldre modellen(heatpipe) av cpu kylare är bättre än den nyare som är helt i aluminium?

Kanske är lite onödigt att byta på en jasper, men eftersom jag ändå har en liggande kanske det är värt att byta...
    Nej du behöver inte byta på en Jasper för dom håller bra. Du kan ju alltid slänga in en Max Whisper fan eller Xcm fläkt
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Talismoon Whisper Max fan heter den allewii
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
        Talismoon Whisper Max fan heter den allewii
        Jag vet Swizzy!! Är lite trött på morgonen
        Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
        ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Det är ju sällan CPU:n som är problemet, GPU:n och den delen av moderkortet som har det hett om öronen.

Comment

Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
            Det är ju sällan CPU:n som är problemet, GPU:n och den delen av moderkortet som har det hett om öronen.
            det är också därför MS byter ut aluminium flänsen där mot en med heatpipe och extra kylfläns får inte plats så mycket där, under DVD spelaren =)
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

Precis, någonsin känt på undersidan av plåtchassit? Det blir så in i bomben varmt på moderkortets undersida också, inte konstigt att komponenter ramlade av på undersidan på dom första konsollerna

Comment

Samma fråga, annan processor
                Har en Xenon som åker in i en större låda, och funderar på att använda en CPU-kylare i alu(nyare modellen) på GPU'n.
                Har den bättre kylförmåga än den uppdaterade GPU-kylaren?
                Rent spontant så känns det så, men jag undrar om någon här har någon input?

Comment

hade du tänkt sätta dit en CPU kylare istället för GPU kylaren? då får du fixa en egen vindtunnel... och du får fixa så att spelaren sitter på utsidan...

annars är andra generationens GPU kylare mycket bättre än förstagenerations kylaren... (andra generationen har en extra kylare)
                  Google is your friend!

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                    hade du tänkt sätta dit en CPU kylare istället för GPU kylaren? då får du fixa en egen vindtunnel... och du får fixa så att spelaren sitter på utsidan...

annars är andra generationens GPU kylare mycket bättre än förstagenerations kylaren... (andra generationen har en extra kylare)
                    Jag tänkte montera allt i en ny, större låda för att få lite bättre kylning och kunna ljuddämpa lite här och där, dvd'n i första hand.

Comment

ok, ja... CPU kylaren skulle förmodligen vara bättre på GPU än vad vanliga GPU'n är, men det är då viktigt att du har DVD spelaren på en bra plats inte allt för långt från moderkortet då kabeln är ganska kort...
                      Google is your friend!

Comment

Falconmoderkort o Jasper låter man bli att ändra hårdvarukonfiguration på
                        De modellerna särskilt Jasper är extremt tåliga då det gäller överhettning men rasar de med, ingen 100% lösning.

Extra fläktar på Falcon o nyare moderkort är allså bara för folk som vill Blinga till konsollen lite.

Och de klarar sig bra med de inbyggda kylflänsarna i aluminium...
                        Heatpipeflänsarna är inte lika effektiva tycker jag själv.
                        Det bärks ju på de äldre konsollerna som dör stup i kvarten.
                        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                        Auto-Saved
                        Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                        x
                        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                        x
                        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                        Working...
                        X