Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

xbox360 film?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• xbox360 film?

Tja!

Brukar köra ett 8GB use minne köra lite serier till xbox360'n jag undrar vad för slags format stöder det köra med? fungerar filer som är 4gb stora (dvs dvd), samt bluray rips osv som tex The.Proposal.720p.BluRay.x264-iNFAMOUS ?

Samt kmr DVDR annars fungerar på filmen? Är lite ny på det här all hjälp uppskattas!
    Last edited by Sebbe20; 2009-09-28, 05:05.

Original inlägg av Sebbe20 Visa Inlägg
    Tja!

Brukar köra ett 8GB use minne köra lite serier till xbox360'n jag undrar vad för slags format stöder det köra med? fungerar filer som är 4gb stora (dvs dvd), samt bluray rips osv som tex The.Proposal.720p.BluRay.x264-iNFAMOUS ?

Samt kmr DVDR annars fungerar på filmen? Är lite ny på det här all hjälp uppskattas!
    Om du bränner en ISO på dvd ska det funka. Men har hört att man måste ladda ner en codex för att få avi och dom att funka
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Det filformat som den har stöd för är FAT32 (windows) och MACs filsystem (osäker på vad det heter)

därmed har den inte stöd för filer över 4gb (iaf inte FAT32) ISO filer (DVDR) får du bränna på skiva och slänga in skivan i 360'n istället...
      Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Sebbe20 Visa Inlägg
        Tja!

matroska (mkv) fungerar inte utan måste i så fall streamas från en dator med rätta codec (omkodar on the fly). fat32 stödjer inte filer över 2gb så du får nöja dig med att spela xvid, divx, wmv filer under den storleken. du behöver även koppla upp dig mot live för att få mpeg codecen, dvdr spelar den utan problem.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
          matroska (mkv) fungerar inte utan måste i så fall streamas från en dator med rätta codec (omkodar on the fly). fat32 stödjer inte filer över 2gb så du får nöja dig med att spela xvid, divx, wmv filer under den storleken. du behöver även koppla upp dig mot live för att få mpeg codecen, dvdr spelar den utan problem.
          2gb? nej, det är 4gb
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            2gb? nej, det är 4gb
            sorry, självklart är det 4gb.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X