Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

360 + nya dashboarden = ingen live

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 360 + nya dashboarden = ingen live

Jag chippade/flashade mitt 360 hos er för ett par år sen, (om det ens gör nån skillnad med det här problemet).

Spelade då live med brända skivor inga problem,
    lånade senare ut 360:t till en kompis som har haft det i ett år som har fortsatt bränna och spela men ej live. så tog jag tillbaka det för några dagar sen och tankade ner UFC NTSC och stoppade i, då ville den uppdatera dashboarden, som gjordes utan problem, men nu tänkte jag att jag ville spela lite live spel som jag gjorde för, men kommer fan inte åt 360 live.

har pratat med både comhem och med supporten för microsoft, ingen har någon ide. berättade inte för supporten att jag kört in ett ntsc spel och fått min uppdatering genom denna.

kör jag ett connection test så får jag kryss framme innan 'Xbox LIVE'
    har provat allt och funderar skarpt på om problemet ligger i xboxet och inte i mitt internet.

Kan min uppdatering från ufc spelet påverkat min live uppkoppling?
    finns det/ går det att återställa?
    pal/ntsc är det samma dash?

tankar, ideer, tips? kör på!

vad får du för error code?

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
      vad får du för error code?
      jag antar att du menar koden man skall få ut genom att följa den här guiden.

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=29160

jag lyckas bara få dom olika diodrarna att snurra aldrig att blinka.

MvH

Comment

felkoden är det som står när du försöker ansluta till live, har inget med RROD att göra, vilket den där har...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

efter att felsökningen av nätverket har misslyckats så ska man trycka på Y (om ja inte minns fel) för att få ut felkoder.
          för övrigt tycker ja att de verkar som att du har blivit bannad, inte så konstigt heller efter som de va "ett par år sen" du flashade boxen.
          men kolla upp felkoden och återkom =)

Mvh Mathias
          *PS3 slim 120- CFW 3,55
          *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
          *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
          *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
          *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
          *Xbox 360 slim original so far
          *Pstwo original x)
          *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Comment

du fick inte hem någon uppdatering när du gick in på live heller antar jag? egentligen borde Microsoft kunnat tala om för dig att du blivit konsoll bannad... (om det nu är det som är felet)
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
              efter att felsökningen av nätverket har misslyckats så ska man trycka på Y (om ja inte minns fel) för att få ut felkoder.
              för övrigt tycker ja att de verkar som att du har blivit bannad, inte så konstigt heller efter som de va "ett par år sen" du flashade boxen.
              men kolla upp felkoden och återkom =)

Mvh Mathias
              Error status report

W: 0000 - 000B
              X: 0000 - F001
              Y: 00A8 - 6820
              Z: 8015 - 190D
              ID: 0006 - 0000

är det jag får ut

MvH

Comment

hmmm då har jag googlat mig till att jag tydligen är bannad.

går det att motverka

Comment

Nepp det är bara skaffa ny konsoll om du är sugen på live ...
                  Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
                    Nepp det är bara skaffa ny konsoll om du är sugen på live ...
                    japp blir väl att göra det.

finns det nått chip/firmware idag som är mer "live anpassat" eller är det samma risk idag att modda boxen? har inte följt med utvecklingen.

Comment

Nope finns inget som är 100% säkert. Du bör köra ixtreme 1.6 och verifiera alla backup:er med abgx360 för att minimera risken.

Comment

Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
                        Nope finns inget som är 100% säkert. Du bör köra ixtreme 1.6 och verifiera alla backup:er med abgx360 för att minimera risken.
                        ahh okej, jag håller väl ögonen öppna tills det kommer nåt crack så man blir av med live bannen så kan man ha ett i sovrummet och ett i vardagsrummet.

Comment

Finns inte, kommer inte... detta pga Ms blockerar din maskin centralt. Du kan använda din maskin som vanligt utan Live dock.

Comment

Original inlägg av MbLR Visa Inlägg
                            ahh okej, jag håller väl ögonen öppna tills det kommer nåt crack så man blir av med live bannen så kan man ha ett i sovrummet och ett i vardagsrummet.
                            Det finns et hack men vet ej om dte funkar folk säger att det gör det och vissa säger nej.
                            Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
                            ALLEWMODZ-CASE MODDING

Comment

Det är inget hack, det innebär att man för över NAND (BIOS) m.m från en icke-bannad maskin till en bannad. För att kunna göra detta krävs:
                              1. En icke-bannad maskin/moderkort
                              2. CPU-nycklar från båda maskinerna, vilket man bara kan få via JTAG-hacket eller KingKong-hacket.
                              3. Lödkunskap & div. utrustning
                              4. En jävla massa tid och ork
                              SUMMA: Köp en ny box.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X